MrsAndersen

Hvor meget får I motioneret?

28 indlæg i dette emne

Altså, de kloge siger jo det der med 30 minutter om dagen, hvor pulsen kommer op. Den synes jeg bare slet ikke, jeg kan overholde.

Vi har hund, hvor jeg tager morgen- og eftermiddagsturene - så det giver over en times gåtur om dagen. Men altså, det er klart, det er motion, men synes da ikke, pulsen sådan decideret kommer op, med mindre lillemanden bare vil afsted derudaf, så vi kan gå i raskt tempo (ellers skal han jo snuse til alt muligt, så det er med mange stop).

Har haft lidt gang i lidt let aerobics og yoga på min Wii - men er dårlig til at få det gjort. Skulle egentlig også træne knæ og ryg, men synes bare jeg er smadret om aftenen, hvor jeg har tid til det - selv om det ikke tager så lang tid.

Jeg har et meget stillesiddende job og går max op ad trapperne til 1. sal et par gange om dagen. Og så har jeg bil, som jeg bruger frem og tilbage fra arbejde, så cyklen kommer heller ikke i brug - og da slet ikke i det her vejr.

Hvad gør I med motion? Dyrker I sport, vandrer I afsted med hunden, cykler I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg laver intet og synes det er så trist. Men pga mine blødninger har jeg fået forbud mod motion :( førhen dyrkede jeg styrketræning/bodypump 3 gange om ugen og savner det!!!

Håber at jeg med tiden kan få lov at dyrke lidt stille motion som fx yoga eller lignende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lige på besøg.

Jeg er også rigtig dårlig til at få motioneret nok - og er faktisk i samme situation som dig.

Jeg har besluttet mig for at tilmelde mig noget graviditetstræning efter nytår, og så håber jeg at energien er kommet igen. Men jeg synes det er svært selvom den dårlige samvittighed plager mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg laver intet og synes det er så trist. Men pga mine blødninger har jeg fået forbud mod motion :( førhen dyrkede jeg styrketræning/bodypump 3 gange om ugen og savner det!!!

Håber at jeg med tiden kan få lov at dyrke lidt stille motion som fx yoga eller lignende

Øv, det lyder også bare skidt - men hvis det er det bedste for baby, så må det vel være sådan.

Må du cykle hyggeture eller noget i den dur - eller skal det være sådan helt stille og roligt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lige på besøg.

Jeg er også rigtig dårlig til at få motioneret nok - og er faktisk i samme situation som dig.

Jeg har besluttet mig for at tilmelde mig noget graviditetstræning efter nytår, og så håber jeg at energien er kommet igen. Men jeg synes det er svært selvom den dårlige samvittighed plager mig.

Jeg synes også den dårlige samvittighed tynger mig noget, selv om jeg godt ved, at jeg ikke er helt stillesiddende, nu når jeg går ture med hunden.

Men tiden går bare så hurtigt, uden at man kommer igang.

Det lyder som en god ide med noget graviditetstræning - du er vel også der lige nu, hvor du stadig døjer med en del træthed?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Motion som sådan dyrker jeg ikke.. men jeg har ikke kørekort, og cykler eller går derfor rundt til alt hver dag. Det er heller ikke noget der får pulsen op, men bedre end ingenting :rolleyes

Med min grumme kvalme har jeg nu heller ikke kunnet overskue ret meget, må se om jeg kan finde plads til lidt med tiden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en god ide med noget graviditetstræning - du er vel også der lige nu, hvor du stadig døjer med en del træthed?

Også i den grad!!! :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min plan er at fortsætte med at træne i fitness centeret et par gange i ugen...men nu går og står jeg også det meste af dagen på mit arbejde...så får vist rigelig motion..ca. 8-10000 skridt på en god dag med lidt at lave :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg motionerer heller ikke rigtig. går rundt på arbejde og cykler til stationen. Derudover har jeg nogle gange været nede og svømme. Tror jeg vil begynde til gravid yoga når jeg kommer lidt længere hen, men lige nu er jeg bare for træt til at lave andet end at få min dag til at hænge sammen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, det lyder også bare skidt - men hvis det er det bedste for baby, så må det vel være sådan.

Må du cykle hyggeture eller noget i den dur - eller skal det være sådan helt stille og roligt?

Jeg må godt cykle - men det gider jeg ikke, konditræning er ikke lige mig, og forsøger at tage på så må ikke forbrænde noget helst hehe. Kan mest lide hård vægttræning og det er jo desværre udelukket

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Laver ingenting og kan heller ikke.. Bliver dårlig bare jeg skal skubbe barnevognen med Johan.. Men har planer om at starte op på graviditetsyoga igen på de dage jeg har det ok..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det der graviditetsyoga, det lyder altså spændende. Er det noget i går til på hold, eller noget som i laver derhjemme? Det kunne måske lige være noget til mit humør og tempå... og lyder som om man kan få en god ro i sig selv. Har gået til alm. yoga en periode for nogle år sidan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er medlem af fitnessdk og det er rigeligt dyr få tror ikke jeg melder mig på noget gravid-yoga hold, medmindre de på et tilbud tilbyder det det. Så måske en dvd kan bruges

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjah... Jeg synes, at vintervejr og juletravlhed har gjort sit indhug, men i almindelighed cykler jeg til og fra arbejde (25 min pr. vej), instruerer kampsport (pt uden selv at blive dasket til;-) én gang om ugen og supplerer med 1-2 gange pilates. Jeg er vant til at være relativt aktiv, og har ikke været hverken kvalmeramt eller specielt mere træt end ellers, så det har foreløbig været let at være småhellig. Jeg tænker at nedtrappe kampsporten yderligere efter jul og istedet skrue op for pilates, som min mand ikke får lige så dårlige nerver af...;-)

Derudover så har vi verdens mest nuttede hvalp, der gerne vil ud at tumle, og jeg cykler dagligt forbi en svømmehal, som jeg tænker, at bliver min ven, når jeg begynder at blive tung...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det der graviditetsyoga, det lyder altså spændende. Er det noget i går til på hold, eller noget som i laver derhjemme? Det kunne måske lige være noget til mit humør og tempå... og lyder som om man kan få en god ro i sig selv. Har gået til alm. yoga en periode for nogle år sidan.

Jeg glæder mig rigtig meget til at komme i gang med det igen.. Det gjorde verden til forskel for min humør og lindrede på mine bækkensmerter.. Jeg købte Trine Hedegaards graviditetsyoga DVD, da jeg ikke var særlig mobil i sidste graviditet og den er bare så god syntes jeg :) Har også hendes efterfødselsyoga og den er også fantrastisk. Hun har også et yoga studio i Kbh.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror osse jeg prøver med en dvd i første omgang, vil prøve at kigge efter den du nævner Lilleprinsessen :) Mange tak for tippet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt at høre, at jeg ikke er den eneste, der synes, det med motionen er lidt svært. Og jeg fejler jo ikke som sådan noget, har ikke kvalme eller noget. Synes bare det vil være svært at passe ind i en hverdag med arbejde og en mand, der arbejder rigtigt længe, samt en hund der skal luftes og hygges om.

Det der gravidyoga lyder interessant - kunne godt være, jeg også skulle have fat i den DVD.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alt for lidt :( Er ramt af kvalme og opkast, så har ingen overskud. Efter jul er planen at gå igang med at svømme.

Sidst spillede jeg håndbold til 16. uge og trænede i FW både hold og selv langt ind i graviditeten. Til sidst var det dog gåture og svømmeture.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg haler lige den her op igen:-) Jeg er nemlig lidt nysgerrig: Blev der noget ud af de gode intentioner, eller vandt sofaen?

Jeg gik hen og flyttede, så hverken cykel, kampsport eller svømning er blevet til det store - til gengæld har jeg været ok (men ikkevildt) aktiv i det lokale fitnesscenter, så jeg er vel sådan mellemtilfreds...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hhm ja her 40+6 er det lidt begrænset ;) men får gået nogle ture, cyklet lidt og vandet lidt blomster i haven og sådan ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hhm ja her 40+6 er det lidt begrænset ;) men får gået nogle ture, cyklet lidt og vandet lidt blomster i haven og sådan ;)

Fnis:-) Jeg tænkte egentlig også mest på, hvordan det var gået undervejs - tråden var jo cirka et halvt år gammel;-)

Men thumbs up for stadig at holde sig lidt i gang - der er ikke noget, man kan få ondt i kroppen af som mangel på bevægelse - selvom det er ved at være tungt...:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aha haha. Har faktisk ikke dyrket det vilde motion... Men har også haft en del uger med ondt i bækkenet :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har faktisk gjort mere end jeg skrev dengang :)

Gravidsvømning, træning med DVD og træning ved fys. Jeg er 40+1 og synes svømning fungerer bedst nu, men håber snart jeg føder (vandet gik 39+2 sidste gang)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heller ikke kunne dyrke noget pga. smerter forskellige steder. Har svømmet nogle gange hvilket har været ok, men især de sidste 2 mdr. har det været svært for mig at komme nogle steder jeg ikke har kunne tage direkte bus til. Glæder mig til at slippe for alle de ekstra kilo og smerter i underlivet og hofter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan så nu? Får I rørt jer?

Her kniber det sq. Mit søde barn vil ikke have flaske (selvom der er 'rigtig' mælk i), så jeg har måttet berostille mit fitness-medlemskab, hvorefter motionen består i mindre gåture med vogn eller vikle, en ugentlig løbetur og gulvøvelser, når jeg alt for sjældent husker det:-s

Jeg SKAL i sving navnlig med styrketræningen... En ting er, at jeg ikke har været så blød over det hele i mange i år, men jeg får ondt i ryggen af at gå og bære på knap syv kg baby hele tiden, når ryg og mave ikke er trænet op til at holde sammen på det...:-s

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER