Heidi0601

Ved du hvordan du skal redde liv?

23 indlæg i dette emne

Jeg kom sådan til at tænke på her en af dagene, om hvad jeg skulle gøre, i det tilfælde, at der skulle ske noget med Lærke. Det gør der selvfølgelig ikke, men det er jo rart at være forberedt, for det kunne jo også være andre end Lærke, som havde brug for hjælpen, og så er det da rart at vide, hvad man skal gøre!

Så jeg søgte på Youtube, for der måtte da være noget brugbart (hvis jeg ikke ligefrem skulle på kursus ved eksempelvis Falck), og jeg fandt frem til følgende video, som jeg synes er god:

Håber i andre kan bruge den også - bare så vi alle er forberedte, skulle uheldet være ude.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den ser meget god ud video'en Jeg vil så gerne på kursus får bare aldrig taget mig sammen..

JEg købte en bog fra falck om at redde babyer.. den har haft stor gavn herhjemme... ikke at teknikker har været brugt.. men rart at kunne lidt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik mit kørekort i sommers, og var derfor på førstehjælpskursus - her lærer man også førstehjælp til børn..

Jeg er folkeskolelærer, og en af mine "kæpheste" har faktisk været at man på seminariet burde gøre det obligatorisk at have førstehjælp... Børn leger på legepladsen, og jo der er en gårdvagt - men hvad nytter det, hvis gårdvagten ikke aner hvad man skal gøre i et nødstilfælde <_< Nå, puha.. Kan bare blive gal når jeg tænker på det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik mit kørekort i 2008 til førstehjælp. Men husker ikke så meget. Men bogen er altid med mig når jeg kører.

Men her er også et link, hvis det virker. Det er

http://ekstrabladet.tv/nyheder/indland/article1283103.ece

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det ved jeg. I forbindelse med mit arbejde er der krav om kursus i genoplivning/førstehjælp som skal opfriskes årligt.

Derudover har jeg betalt mig til et førstehjælpskursus rettet mod babyer/børn hvert andet år.

Så jeg synes jeg er ganske godt opdateret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har første hjælp til børn og kan også ventilere men pinligt nok har jeg ikke til voksne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg kan. Skal i forbindelse med mit arbejde have det opfrisket hvert 2. år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har et kursus men det er 5 år gammelt,men kan da huske det meste tror jeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde livredder bevis i forb. med min svømning da jeg var yngre.... Men det er for længe siden jeg har fået det opfrisket... Så jeg ved faktisk ikke hvor meget jeg ville kunne huske i en nødsituation...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været på et par førstehjælpskurser efterhånden, så jeg kan i hvert fald huske de mest basale. :)

Den anden dag kom vi til at snakke om, om vi vidste hvordan vi hjælper Victor hvis han er ved at blive kvalt fx. det gjorde ingen af os faktisk, men heldigvis havde jeg min 1. hjælpsbog liggende herhjemme, så nu ved vi hvad der skal gøres. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg ventede Julie, var vi begge afsted til et kursus hos Falck.

Jeg her i efteråret taget 12 timers kursus i forbindelse med jobbet, alle lærere i Søndre skole, blev sendt på førstehjælpskursus.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har taget sosu-hjælper uddannelsen, og der har man også første hjælp-kurser, desuden har jeg selv prøvet at redde en mand, som havde forsøgt at tage sit eget liv. Han havde spist en masse piller, men han var af anden etnisk oprindelse end dansk og derfor kunne hans familie, om egentlig var der ikke rigtig hjælpe ham, da de ikke forstod falck eller kunne snakke med dem. Så jeg måtte have fat i falck og så giv mund til mund (som jo egentlig hedder mund til næse) osv. Manden overlevede og jeg fik en kæmpe buket blomster af familien dagen efter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har taget sosu-hjælper uddannelsen, og der har man også første hjælp-kurser, desuden har jeg selv prøvet at redde en mand, som havde forsøgt at tage sit eget liv. Han havde spist en masse piller, men han var af anden etnisk oprindelse end dansk og derfor kunne hans familie, om egentlig var der ikke rigtig hjælpe ham, da de ikke forstod falck eller kunne snakke med dem. Så jeg måtte have fat i falck og så giv mund til mund (som jo egentlig hedder mund til næse) osv. Manden overlevede og jeg fik en kæmpe buket blomster af familien dagen efter

Fantastisk gjort Gitte!! :respekt :sc

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har taget sosu-hjælper uddannelsen, og der har man også første hjælp-kurser, desuden har jeg selv prøvet at redde en mand, som havde forsøgt at tage sit eget liv. Han havde spist en masse piller, men han var af anden etnisk oprindelse end dansk og derfor kunne hans familie, om egentlig var der ikke rigtig hjælpe ham, da de ikke forstod falck eller kunne snakke med dem. Så jeg måtte have fat i falck og så giv mund til mund (som jo egentlig hedder mund til næse) osv. Manden overlevede og jeg fik en kæmpe buket blomster af familien dagen efter

:respekt Fantastisk!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har faktisk været på førstehjælpskursus 3 gange, men hver gang er der blevet ændret en del i, hvad man skal gøre og det har gjort at jeg roder det hele sammen. Og føler faktisk ikke, at jeg kan huske noget af det, og tror ikke jeg vil kunne bruge det, hvis jeg skulle komme i sådan en situation :( Men ved jo ikke hvordan jeg vil reagerer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det gør jeg, for på jobbet skal vi på genoplivsningskursus hvert år...

Jeg skal også snart ha meldt mig i år, så jeg kan få det genopfrisket...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps fik kursus i det og brandslukning under uddannelse og genopfrisket da jeg var på hjertemedicinsk afd.

Jeg har desværre også haft brug for det, men heldigt for de personer der havde brug for det.

En mand fik hjertestop, men fik gang i ham og holdte gang i ham til falck kom, kort tid efter han kom i ambulancen gik han så i stop igen, men lever dog den dag i dag. Det var på en småvåd parkeringsplads i mit nattøj, min mor havde ude med hunden og ringede op på dørtelefonen for mor havde set ham falde om foran opgangsdøren.

En ældre mand var faldet i et lyskryds da der var regnvejr, der lå han bare og bløte fra hovedet og var ikek ved bevidsthed, dog stoppede jeg og en mere, så mens jeg udøvede førstehjælp på manden og fik ham vækket og skaffet nødvendig oplysninger, fik jeg min hjælper til at skaffe ting og sager og spærre vejen sammen med min far.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja i forbindelse med mit arbejde har jeg været på førstehjælpskursus flere gange!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft førstehjælpskursus gennem mit frivillige færdselslærekursus på seminariet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige været igennem et førstehjælps kursus her i foråret. Jeg håber aldrig, jeg får brug for det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har taget første hjælps kurser, både i forbindelse med uddannelse, men også i andre forbindelser. Og det er jo blevet et krav for, at man kan få kørekort.

Jeg har også haft brug for min første hjælp for en del år siden, da jeg havde en genbo i den ungdomsbolig, jeg boede i forsøgte at tage sit eget liv med piller.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i gang med et 24 timers kursus i disse dage... Ved jeg ville have det så dårligt med mig selv hvis jeg stod i en situation hvor jeg ikke kunne huske min førstehjælp.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har taget første hjælps kursus for 3 år siden - det var 3 aftener.

Da jeg var færdig med dem syntes jeg, at jeg var beredt.

Men wow man glemmer hurtigt, jeg skal helt sikkert have det genopfrisket, for jeg må tilstå, at jeg ikke kan sige mig sikker på, at jeg kan huske det hele.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER