Kamillawn

Hvor længe har I barsel, og hvornår starter baby i VS/DP?

13 indlæg i dette emne

Hej skønne julimødre :loveshower

- Hvor længe har i barsel endnu?

- Hvornår skal baby starte i VS/DP?

- Og hvorfor har i valgt VS/DP?

Jeg kan jo starte :)

Jeg skal starte på arbjede igen d. 6/6-13. Men så har Christian barsel i 8 uger samt 3 ugers ferie. Så Sophia skal først starte omkring 1/8-13.

Vi har hele tiden sagt at hun skal i VS, fordi alle VS er integreret her i Vallensbæk. Så skiftet til børnehave vil ikke blive så stort. Og fordi vi ikke vil have, at der skal være meget mere end 2 år mellem Sophia og lillebrøster, vil det være praktisk, at kunne aflevere børnene samme sted.

Men jeg er efterhånden blevet lidt i tvivl. Synes hun er ret sensitiv, og ikke god til mange mennesker. what to do??? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har barsel til 23 maj.

Camille er skrevet op til dagpleje pr. 1 maj :)

Det er næsten umuligt at få en vuggestueplads, og hun har faktisk ikke rykket sig på listen i flere måender!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har barsel indtil september, hvor mit næste semester starter. :-)

Jeg var lidt hooked på vuggestue, men ud fra reglerne i min kommune virkede det helt umuligt at få Valdemar i sådan en. Vi har derfor fundet en privat dobbelt-DP, hvor de er to voksne om 8 børn (tror jeg nok, det var...) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Charlie er skrevet op i Marlons DP til 1. Maj, og jeg skal selv starte på job 22. Maj..... Det er dejligt at have god tid til indkøring, hvis det skulle blive nødvendigt :)

Charlie vil være 10 måneder når han starter.

Vi valgte oprindeligt vores private DP til Marlon, fordi vi kendte hende lidt i forvejen, og vidste at hun var rigtig god, og så er jeg bare fan af at de er lidt mere "beskyttede" (i mangel af bedre ord) i en DP, i forhold til vuggestuen. Der er ikke så mange mennesker, og der er lidt mere ro på. :) De kommer så nede i børnehaven næsten hver uge, så de vil være trygge ved stedet når de skal starte op til den tid.

At Charlie skulle gå samme sted, var naturligt for os, og vi håber det bliver en god ting at de har hinanden i hverdagen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har barsel indtil d. 17. juni. Jeg skal starte på arbejde på min 30 års fødselsdag :wacko

Marius er skrevet op til at skal starte i dagpleje d. 3. juni. Så har vi 14 dage til at køre ham ind. Vi har valgt dagplejen, da jeg ikke har så meget for vugestuen her i byen. Men det begynder at hjælpe deromme. Nu er de da ved at have en ordentlig legeplads... Men der er rigtig mange dygtige dagplejer her i byen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Melissa starter i DP efter påske, så der er i starten af april :) Jeg starter på arbejde den 29. april, så der bliver en måned til indkøring godt og vel. Til gengæld så starter jeg på nedsat tid, så jeg får fri kl. 13.30 hver dag - og kl. 13 om fredagen :) Hvis det viser sig, at det er for tidligt for Melissa at komme afsted, så har jeg 2 ugers ferie der skal bruges og har aftalt med jobbet, at dem tager jeg i brug, hvis hun mod forventning ikke er klar :) Om ikke andet er det muligt, at jeg jo kan holde mere barsel, men vil nu helst gøre det, så jeg har nedsat tid istedet og derved får hun en kortere dag i DP :)

Vi har valgt DP da vi har flere i umiddelbar nærhed af vores hjem - også synes jeg godt om tanken, at der ikke er så mange børn sammen. Her kommer de også på besøg i børnehaven mm. mens de går i dagplejen, så hun vil kende BH, når den tid kommer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg skal starte på arbejde d.1 maj, da jeg har gemt noget af min barsel, til at afholde en ekstra fridag om ugen.. og lucas er skrevet op til DP pr 1 april, vi har ikke muligheden herude på landet at vælge en vuggestue, så derfor stod valget mellem privat DP og kommunal DP, og det blev kommunal fordi der er pasningsgaranti ved sygdom osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal starte på arbejde den 2. juli, men skal kun arbejde en uge og har så tre ugers ferie. Regner med at far skal være hjemme denne uge så Frida først skal starte i vs (forhåbentlig) omkring den 1. august. Hun skal skrives op i den institution som drengene går i og så håber jeg virkelig at vi får plads der. Hvis ikke kan jeg risikere at skulle aflevere børn tre forskellige steder om morgenen, hvor jeg altid er alene med børnene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bjarke er lige begyndt i dagpleje her d. 2. januar.

Der er flere grunde til at det blev nu. Dels virker han bare så parat til at der skulle ske lidt mere end bare det herhjemme. Dels mener vi det vil være sundt for ham at være sammen med andre små børn. Og dels har jeg været væk fra arbejdsmarkedet siden august 11, bl.a. pga en langtidssygemelding, og så udløb den stilling jeg var i i feb. 12, og næsten ligegyldigt hvad er det ikke let at få et job fra februar, når man har termin i juli. Men det korte af det lange er, at hvis jeg skal tilbage igen uden at være blevet fuldstændigt hægtet af, så skal der ikke gå meget mere tid. Endnu er jeg ledig, men der er det jo også nødvendigt at have en pasningsmulighed. Og selvfølgelig skal han jo indkøres og være vant til at være der, når jeg lige pludselig står med et job, andet ville være synd.

Vi har valgt dagpleje fordi jeg slet ikke kan have vuggestuer. Jeg synes der er alt for mange børn på samme sted! Ofte er støjniveauet også alt for højt. Min mands piger har begge gået i vuggestue, og selvom den vist var udmærket, så stred det bare så meget imod den måde jeg synes børn skal have det på, at det slet ikke var en mulighed for Bjarke. Desuden er der kun 1 vuggestue i nærheden af os, ved faktisk ikke om der er andre i kommunen?? Den har ikke verdens bedste ry, så det var let at fravælge den.

Vi har valgt privat dagpleje, og har fundet det mest fantastiske sted. Dagplejemoren, der er jævnaldrende med os, er supersød, behandler børnene nøjagtigt som om det var hendes egne :) Elsker dem tydeligvis. Det er laaaangt ude på landet, i en lillebitte landsby. De har selv et par kalve, et par ponyer, kaniner osv, og naboen er en større kvæggård, hvor de må komme alt det de vil og klappe køer og traktorer ;) Lige den slags oplevelser, som vi selv ville give ham, hvis vi havde mulighed for at gå hjemme, sådan jeg er vokset op :) Vi har fandt faktisk stedet og fik plads til ham inden han blev født ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej skønne julimødre :loveshower

- Hvor længe har i barsel endnu?

- Hvornår skal baby starte i VS/DP?

- Og hvorfor har i valgt VS/DP?

Jeg kan jo starte :)

Jeg skal starte på arbjede igen d. 6/6-13. Men så har Christian barsel i 8 uger samt 3 ugers ferie. Så Sophia skal først starte omkring 1/8-13.

Vi har hele tiden sagt at hun skal i VS, fordi alle VS er integreret her i Vallensbæk. Så skiftet til børnehave vil ikke blive så stort. Og fordi vi ikke vil have, at der skal være meget mere end 2 år mellem Sophia og lillebrøster, vil det være praktisk, at kunne aflevere børnene samme sted.

Men jeg er efterhånden blevet lidt i tvivl. Synes hun er ret sensitiv, og ikke god til mange mennesker. what to do??? :help

Også bliver jeg jo nysgerrig efter hvilken institution du har valgt, jeg bor selv i Vallensbæk nemlig :)

Jeg starter på arbejde 2. april også skal min mand have 12 ugers barsel/orlov. Så Alberte skal starte i vuggestue medio juni har vi søgt om.

Vi har valgt den vuggestue som ligger for enden af vores vej, vi kan gå der hen på under 1 minut så det var jo nærliggende at vælge den. Vi er lige nu nr. 12 på ventelisten, så jeg håber det lykkedes for os at få en plads :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Også bliver jeg jo nysgerrig efter hvilken institution du har valgt, jeg bor selv i Vallensbæk nemlig :)

Jeg starter på arbejde 2. april også skal min mand have 12 ugers barsel/orlov. Så Alberte skal starte i vuggestue medio juni har vi søgt om.

Vi har valgt den vuggestue som ligger for enden af vores vej, vi kan gå der hen på under 1 minut så det var jo nærliggende at vælge den. Vi er lige nu nr. 12 på ventelisten, så jeg håber det lykkedes for os at få en plads :)

Vi havde valgt Nøddeboparken, den er også meget tæt på os :) Men nu har vi også skrevet hende op til DP i Vallensbæk syd :)

Hvilken VS har i valgt ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde valgt Nøddeboparken, den er også meget tæt på os :) Men nu har vi også skrevet hende op til DP i Vallensbæk syd :)

Hvilken VS har i valgt ?

Nøddeboparken :) vi bor i hasselbo så det kan ikke komme tættere på ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøddeboparken :) vi bor i hasselbo så det kan ikke komme tættere på ;)

Nej det kan jeg da godt se :) vi bor på Hyttevænget, så det er heller ikke fordi det er så galt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER