Camillat

Juniordyne - dun vs. kapok?

55 indlæg i dette emne

Jeg skal til at koebe en juniordyne til Noah, for hans foedder stikker efterhaanden ud, naar jeg svoeber ham om aftenen :rolleyes

Det bliver enten en Silver Luxwell dundyne, som han ogsaa har som babydyne, eller den oekologiske dundyne fra Quilts of Denmark. Ellers har jeg kig paa kapokdynen fra N-Sleep, men kender ikke kapok, saa har lidt svaert ved at vurdere, om det skal vaere den, eller en af dundynerne.

Noah er ikke et specielt varmt barn, men det er jo relativt saa snart vi naar ud paa den anden side af vinteren hernede... Senest maj skal der sommerdyne ind over, men om kapok saa er bedst, fordi det efter sigende koeler...? Det goer varm juniordyne i dun jo i hvert fald ikke... :help

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Okai, nu har jeg ikke synderligt styr på det. Men er dun ikke temmelig skidt for støv og dermed allergier?

Jeg vil i hvert fald helt sikkert købe allergidyne til bettemanden, både baby og junior dyne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Johan får en kapok juniordyne af os til sin 1 års fødselsdag. Den har jeg valgt, både fordi jeg ikke kan tåle dundyne, så han kan ikke sove med den dyne inde i vores seng og så fordi der ikke kan leve noget som helst ulækkert i kapok og den kan ikke suger vand (sved) til sig. Han har sovet på kapok madras både i liften og i barnevognen og det er rigtig godt. VI venter lige nu på en madras til hans tremmeseng, så han kan komme over i den og sove.. :) Så Johan er en kapok dreng :P

Ville også gerne at vi selv fik kapokdyne, men desværre laves der ikke dobbeltdyne i kapok og hverken L eller jeg vil undvære dobbeltdyne :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde bestilt en Kapokdyne til Karoline. Men jeg synes fyldet virkede klumpet og også som en ret varm dyne. Men jeg kan godt lide egenskaberne. Derfor endte det med jeg sendte Kapokdynen retur, og købte en silkedyne i stedet. Den har bedre fordeling og fyldet klumper ikke. Den er meget bedre IMO til Karoline- også fordi den er temperaturregulerende og med samme egenskaber som uld- bare knap så varm ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har haft allergi venlig babydyne og har også købt allergi venlig junior dyne.. vi har allergo fra jysk og den er bare super lækker

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okai, nu har jeg ikke synderligt styr på det. Men er dun ikke temmelig skidt for støv og dermed allergier?

Jeg vil i hvert fald helt sikkert købe allergidyne til bettemanden, både baby og junior dyne

Silver Luxwell har soelvbelagte dun, og er dermed antiallergisk, siges det. Det vigtige hos os er, at dynen kan vaskes ved 60 grader og det kan de dundyner, vi har. Men jo, dun er ikke for alle, men jeg kan godt taale de nye dundyner, bare slet, slet ikke de gamle djaevler af nogle dundyner, min mor har som gaestedyner... de giver mig slem allergi, men er ogsaa tudsegamle.

Johan får en kapok juniordyne af os til sin 1 års fødselsdag. Den har jeg valgt, både fordi jeg ikke kan tåle dundyne, så han kan ikke sove med den dyne inde i vores seng og så fordi der ikke kan leve noget som helst ulækkert i kapok og den kan ikke suger vand (sved) til sig. Han har sovet på kapok madras både i liften og i barnevognen og det er rigtig godt. VI venter lige nu på en madras til hans tremmeseng, så han kan komme over i den og sove.. :) Så Johan er en kapok dreng :P

Ville også gerne at vi selv fik kapokdyne, men desværre laves der ikke dobbeltdyne i kapok og hverken L eller jeg vil undvære dobbeltdyne :7himmel

Baade jeg selv og M kan taale dun og Noah virker ikke til at have problemer med sin. Men ja, det er ikke uvaesentligt med hensyn til allergi... Nu vasker jeg jaevnligt dundyner og rullemadrassen i huset, saa det hjaelper jo gevaldigt paa det for mit eget vedkommende :)

Her vil vi heller ikke undvaere dobbeltdyne :7himmel

Jeg havde bestilt en Kapokdyne til Karoline. Men jeg synes fyldet virkede klumpet og også som en ret varm dyne. Men jeg kan godt lide egenskaberne. Derfor endte det med jeg sendte Kapokdynen retur, og købte en silkedyne i stedet. Den har bedre fordeling og fyldet klumper ikke. Den er meget bedre IMO til Karoline- også fordi den er temperaturregulerende og med samme egenskaber som uld- bare knap så varm ;)

Jeg laeste lige paa slyngebarn, at en fandt den vattaeppeagtigt...Noah er en aegte puttefis, saa kan godt lide at den smyger sig. Men jeg kan ogsaa godt lide egenskaberne, og silke vil jo vaere alletiders ogsaa i de varmere maaneder. M en silkedyne bliver for dyrt for os, tror jeg, hvis vi er ude i en ordentlig kvalitet, oder? De 700 kr er i hvert fald, hvad vi lige har raad til nu. Har du fundet en, der ligger i fornuftigt prisleje og ikke er i skidt kvalitet? Og den kan vel ikke vaskes ved hoeje temperaturer...?

vi har haft allergi venlig babydyne og har også købt allergi venlig junior dyne.. vi har allergo fra jysk og den er bare super lækker

Det overvejede jeg ogsaa, men jeg kan bedst lide naturmaterialerne til at sove i. Jeg har ogsaa en enkeltdyne i hulfiber, som jeg har vaeret glad for, men det er altsaa noget andet at smyge sig i dunene :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har kapok babydyne til Anna. Og ja den klumper efter vask og den skal tumbles meget meget længe.

Men den er ellers fantastisk og den har jo den egenskab at den tilpasser sig efter temperatur. Vi har brugt den i sommers og nu her til vinter.

Jeg køber samme til Anna, når hun skal have juniordyne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ps. ja den er vatagtig - ikke som dun.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for den vurdering, darling! Jeg er ikke vild med vattaeppe-agtigheden og at den klumper og skal tumbles laenge... Derfor har jeg besluttet, at det bliver dun.

Vi har ogsaa en IKEA med noget Lyocell, altsaa kunststof og lidt vattet i det, men det er jo noget maerkeligt noget med deres maal, som jeg skal have syet betraek til. Den er koebt som reservedyne. Vi koeber juniordynen som den Silver Luxwell, han sover med nu som babydyne. Den er han saa glad for og jeg synes den er laekker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var vist heldig at få den på tilbud fra kineseriet.dk Mener jeg gav lige omkring 450 for den i junior. Den er virkelig lækker, og med bomuldsvår :)

Har fortrudt jeg ikke købte til Bella også

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var vist heldig at få den på tilbud fra kineseriet.dk Mener jeg gav lige omkring 450 for den i junior. Den er virkelig lækker, og med bomuldsvår :)

Har fortrudt jeg ikke købte til Bella også

Tak for tippet - den ser ud til at vaere udsolgt lige nu... men ellers 899 og lyder god nok ogsaa laekker :)

Rens koster jo ikke det vilde hernede, saa det kunne vaere en mulighed, som jeg lige vil taenke over.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil også lige sige at jeg syntes så godt om Kapok tanken, så jeg købte en sådan dyne til Leo. Men den klumper og er dårlig synes jeg.

Så tror du bliver gladere for din din dyne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for det, Ki, jeg er gaaet fra Kapok....Det ville irritere mig graenseloest, hvis den klumper! Noah storelsker sin dundyne, saa det bliver dun :loveshower

Saa skal jeg bare lige se, om det bliver Organic, Pure & Care eller Silver Luxwell - ender nok med det billigste og Silver Luxwell er paa tilbud i Kaere Boern :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv jeg først ser dit indlæg nu, for jeg har selv været igennem hele møllen med dynevalg og endte med en silkedyne til ældstebarnet.

Jeg var så godt nok på jagt efter en voksendyne og fandt en på silkedyner.dk, hvor jeg fik en fantastisk service.

De havde en til 399 men hende i supporten fortalte at den var alt for tynd til vinteren og gav mig så en helårsdyne til 450 kr (de havde et særligt tilbud på 2 for 900, men det havde jeg ikke brug for).

Jeg bestilte onsdag og den ankom torsdag (fra Hamborg!!!).

Super service og lækre dyner. Hvis ikke du har købt så prøv dem - og skriv i chatten hvis ikke der lige er en god pris på det du søger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke koebt endnu - saa vil lige kigge paa den side. Den kan bare ikke vaske, silkedynen... Men hvad goer man saa, hvis bettenok er svoebt i silkedyne og tisser igennem? :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville købe en silkedyne... Den er allergivenlig og den er rigtig god til at holde temperaturen. Den er hverken for varm eller for kold, for den tilpasser sig hele tiden, ligesom silke jo gør. Den klumper heller ikke :D

Når vi selv skal købe en dyne til vores fremtidige børn, bliver det helt klart silkedyner. Jeg har selv en sommer og en vinterudgave, og de er helt fantastiske :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke koebt endnu - saa vil lige kigge paa den side. Den kan bare ikke vaske, silkedynen... Men hvad goer man saa, hvis bettenok er svoebt i silkedyne og tisser igennem? :huh

Nogle af modellerne kan godt maskinvaskes, men jeg er lidt i tvivl om hvilke, men det står inde på hjemmesiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Naa, hvad endte vi allesammen med og er vi tilfredse? 

 

Jeg endte med Silver Luxwell og har nu koebt en juniorpude i Kapok. Jeg overvejer en Kapokmadras til juniorsengen til den tid... 

 

Give me some input  :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh fedt at du hiver tråden op! Jeg går og pønser på at købe juniordyne til W i kapok!

Jeg har faktisk lige bestilt puslepude i kapok, den er jeg meget spændt på at modtage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil også lige sige at jeg syntes så godt om Kapok tanken, så jeg købte en sådan dyne til Leo. Men den klumper og er dårlig synes jeg.

Så tror du bliver gladere for din din dyne http://www.babyklar.dk/forum/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/smile.png

Jeg har forresten læst at de skal tumbles (og ikke vaskes!) hver 3. måned, det løsner fibrene.

Det er min store frygt at de klumper og bliver dumme - men jeg har hørt meget godt og mange der er glade ved dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige koebt en juniorpude i Kapok til Noah og taenker paa madras til juniorsengen, med rullemadras... eller kun rullemadrassen i Kapok. Ved ikke, om jeg ville orke saadan noget klumpende dyne? 

 

Og Kapok rullemadras til os selv. Min sotevallergi er eskaleret det sidste havle aar, saa noget maa ske... Og Noah hostede, saa jeg har ganske vist vasket den pude, han sover med idag, men jeg tror det er bedst for ham med noget som Kapok lige der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu var jeg ikke lige med i debatten for 2 år siden, men har har vi valgt silkedyne til vores varme barn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna fik silke JUNIORdyne og ikke kapok - jeg synes ikke kapokken var varm nok....

 

Men den lugter bedre end nogen andre af de dyner vi har...jeg tror på at den er den bedste når det kommer til allergivenlighed :)

 

Men Anna er ikke disponeret for allergi.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna fik silke JUNIORdyne og ikke kapok - jeg synes ikke kapokken var varm nok....

 

Men den lugter bedre end nogen andre af de dyner vi har...jeg tror på at den er den bedste når det kommer til allergivenlighed :)

 

Men Anna er ikke disponeret for allergi.

 

Noah er jo disponeret for allergi, men det handler mest af alt om at vaske dyner 4 gange aarligt og eller skifte sengetoej en gang om ugen og det goer vi jo saa - for MIN skyld ;)

 

Jeg har ogsaa overvejet silke, men den kan jo bare ikke vaskes ved de hoeje grader og det skal de kunne, hvis stoevmidekonceptet skal holdes ved lige... siger de kloge. Men tak for at du siger, at kapok ikke var varmt nok, for vores sovevaerelser kraever lidt en varm dyne :)

 

Jeg har laest at Kapok kan lugte lidt hoe-agtigt eller direkte haesligt. Men altsaa, nu proever vi kapokpuden(dansk maerke), som jeg fandt i en italiensk butik til 20 euro inkl levering. Det kan der naeppe ske noget ved

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER