LDM

er så frustreret!

48 indlæg i dette emne

Vi gjorde det samme.. Plus hun var forkølet, så det er lidt svært at skelne hvor sygdom, vaccine og tiger skiltes...

Nej det er jo lige det - at skelne mellem der er hvad!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

min Victor var låst i kæbe nakke ryg og hofte... og han var så bundulykkelig - vi forventer tigerspring lige op til juleaften.. og frygter det lidt - selvom jeg ved det er tigerspring jeg kan forvente, så tror jeg at når jeg står i det så vil jeg frygte det er fordi han er låst igen...

jer der har været ved kiropraktor fik i også hjemmeopgaver mht forbygge at de bliver låst..?? jeg skal motionere ham med at cykle, og mens han ligger på ryggen tager jeg det ene ben og lægger over det andet så han næsten ligger på siden skifter mellem begge ben samt giver ham ofte sutten også når han er vågen - hun sagde jeg kunne bruge min finger - men vælger nu sutten.. i grove træk skal jeg nærmest strække ud som efter træning.. og selvfølgelig ligge ham på maven alt det han vil

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lukas gik kold kl 20.15 uden skrig og skrål, og han sov helt indtil 05.30 ! ! ! Jeg var inde og tjekke at han stadig var i live kl 5, var sikker på at han var død, heldigvis vendte han sig da jeg tjekkede.. han spiste en stor flaske og sov igen til 08.40, så jeg er veludhvilet i dag :) han tog desuden to timer i barnevognen også fra 10.30-12.30 :)

Tror tigeren er på vej væk, vi har haft en bedre morgen og dag end vi har haft længe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lukas gik kold kl 20.15 uden skrig og skrål, og han sov helt indtil 05.30 ! ! ! Jeg var inde og tjekke at han stadig var i live kl 5, var sikker på at han var død, heldigvis vendte han sig da jeg tjekkede.. han spiste en stor flaske og sov igen til 08.40, så jeg er veludhvilet i dag :) han tog desuden to timer i barnevognen også fra 10.30-12.30 :)

Tror tigeren er på vej væk, vi har haft en bedre morgen og dag end vi har haft længe :)

Dejligt at høre det er blevet bedre :) Det er så nice når de tage de lange om natten, lige bortset fra man bliver lidt urolig hvis man vågner før dem ;) Leah sov rigtig godt i weekenden, så har været ret udhvilet. Men så i nat synes hun lige der skulle et ekstra måltid ind <_< det slår mig helt ud når hun laver de skift.. hvis bare hun kunne sove/spise end hver nat - øøøøønske tænkning :D :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre at det går bedre igen :)

Og dejligt at du også fik sovet lidt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ida havde også en periode hvor hun græd og græd, vi fandt hurtigt ud af at det skyldes d-dråberne, på trods af flere forsøg, forskellige doseringer, acd dråber mm. har vi nu konkluderet at hun skal have d-vitamin pille opløst i modermælkserstatning. Måske kan du spore det tilbage til netop det? Ellers kan jeg anbefale vidunderlige uger, en super bog der fortæller om uge10-12, hvordan barnet reagerer når hjernen vokser og at det forårsager meget gråd i netop den periode.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min Victor var låst i kæbe nakke ryg og hofte... og han var så bundulykkelig - vi forventer tigerspring lige op til juleaften.. og frygter det lidt - selvom jeg ved det er tigerspring jeg kan forvente, så tror jeg at når jeg står i det så vil jeg frygte det er fordi han er låst igen...

jer der har været ved kiropraktor fik i også hjemmeopgaver mht forbygge at de bliver låst..?? jeg skal motionere ham med at cykle, og mens han ligger på ryggen tager jeg det ene ben og lægger over det andet så han næsten ligger på siden skifter mellem begge ben samt giver ham ofte sutten også når han er vågen - hun sagde jeg kunne bruge min finger - men vælger nu sutten.. i grove træk skal jeg nærmest strække ud som efter træning.. og selvfølgelig ligge ham på maven alt det han vil

Jeps det fik vi også og jeg kal love for det gjorde en forskel!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at der er kommet ro på og du har fundet ud af, hvad der sker med din lille dreng :)

Når tigeren er på besøg, har man bare en heeeelt anden baby! Jeg frygter 19 ugers springet.. Skulle komme lige efter nytår :(

Det gjorde jeg virkelig også, men hun skulle være midt i sit 19 ugers spring nu hvis det passer med at det kommer fra uge 14 og frem, hun er 17 uger (tror jeg nok) og hun har da haft svært ved at finde ro om aftenen og en masse andre småting, men det kan alt sammen tilskrives alt muligt andet. Så umiddelbart var 8 og 12 ugers tigerne MEGET værre. Men det kan måske nå at komme endnu :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lukas gik kold kl 20.15 uden skrig og skrål, og han sov helt indtil 05.30 ! ! ! Jeg var inde og tjekke at han stadig var i live kl 5, var sikker på at han var død, heldigvis vendte han sig da jeg tjekkede.. han spiste en stor flaske og sov igen til 08.40, så jeg er veludhvilet i dag :) han tog desuden to timer i barnevognen også fra 10.30-12.30 :)

Tror tigeren er på vej væk, vi har haft en bedre morgen og dag end vi har haft længe :)

SKØNT!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ida havde også en periode hvor hun græd og græd, vi fandt hurtigt ud af at det skyldes d-dråberne, på trods af flere forsøg, forskellige doseringer, acd dråber mm. har vi nu konkluderet at hun skal have d-vitamin pille opløst i modermælkserstatning. Måske kan du spore det tilbage til netop det? Ellers kan jeg anbefale vidunderlige uger, en super bog der fortæller om uge10-12, hvordan barnet reagerer når hjernen vokser og at det forårsager meget gråd i netop den periode.

Lige nu får han slet ikke d dråber, og jeg starter op med acd i det nye år :) jeg fandt ud af at det var tigerspringet netop fordi jeg læste i bogen vidunderlige uger, den fik jeg ad svigermor da jeg ventede mig, og havde aldrig troet jeg skulle blive så glad for en bog!

Godt råd med vitamin pillen i mælken, det vil jeg huske hvis vi fortsat får problemer ved opstart :)

Jeg er desuden begyndt at give biogaia dråber, så det håber jeg hjælper lidt på hans mave :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare en eneste d-dråbe om dagen ødelagde alt for Ida, det var urimeligt......

Jeg har også fået mange bøger, men lige vidunderlige uger er bare super... håber vi får fred og ro = glade babyer indtil uge 19 ;)

Skønt når de trives, så er glæden ved at være mor stor :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og frustrationer fortsætter.. Lukas fik "forkølede ører" hen over nytåret, og nytårs aften var vi ved vagtlægen med ham, vi fik panodil i nogle dage, og det var det. En måned senere har han igen "forkølede ører" og igen får vi bare panodil i nogle dage, han har siden nytåret ikke været sådan rigtig harmonisk, han har nogle dage været vildt glad, andre sur og pyller, nætterne var sjældent gode, vi var oppe 2-4 gange og så står han op mellem 4&5!

Nu har han så fået mellemørebetændelse, og har været rigtig rigtig ked, han får panodil og penicillin, men hold nu kæft hvor går der lang tid inden det har virkning.. I 2 døgn har han næsten ikke sovet, men skiftet været ked, pyller og i ok humør, han har kun sovet 2 timer de sidste 2 nætter, så vi er bare så smadrede her hjemme.. Oveni har han fået tynd mave og ild rød mås, jeg skiftede 10-12 lortebleer igår, for der kommer med ud hver gang han prutter. Ang hans numse, så bliver han bare så ked når han skal skiftes fordi det gør ondt, hvordan gør jeg det mest skånsomt? Jeg har købt en numsecreme fra a derma på spray, men den når jo aldrig at virke inden han skider igen, nogle gode råd til at komme af med den røde mås? Og evt nogen af jer der ved hvordan man laver kogt vands klude?

Pyh, det blev langt, havde lige brug for at klage og klynke lidt. Sorry!

Mvh Line

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh Line. Det lyder godt nok heller ikke sjovt. Du får lige et stort kram og masser af ønsker om bedring jeres vej. Desværre ved jeg intet om røde numser.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv Line!!! :(

Jeg googlede kogtvands klude og frem kom det her: http://www.sundhedsp...Kogtvandsklude/

nemt og til at læse hurtigt, håber det kam hjælpe :kram2

Og det med at skifte ham så nænsomt som muligt, jeg har skiftet en del røde numser i min tid (er pædagog ;) ) Desværre er der ikke noget 100% nænsom måde at gøre det på, fordi uanset hvad så gør det bare ondt på de små. Men dup med skumkluden så meget som muligt fremfor at tørre. Det er min erfaring og få det overstået hurtigt. Sidder det fast, så er det ligefør at jeg ville anbefale at skylle med bruseren ell. lign. :)

Det med de kogte klude, det skulle virkelig virke!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil bare sige at jeg føler med dig... Ingen rød numse her, men har fået anbefalet penaten creme (kan Googles) som vidundermiddel af en tysk bekendt.

Vi har også været meget ramt af 19 ugers tigeren (kolik???) men indtil videre har 26-eren holdt sig i junglen... Jeg har en skøn unge om dagen.

Vi har gode dagslure. Til gengæld vågner vi hver/hveranden time om natten....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skynder mig at sende en masse :kram

Som Majken skriver kan det måske hjælpe at bruse i stedet for kludene, og så bare duppe den tør...

Håber det kan hjælpe med kogtvandskludene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået tjæresalve, og hold nu op hvor det virker på den lille mås :-) men han er stadig syg, selvom det er 5 dag på penicillin, skal snakke med læge og ørelæge i dag og håber på noget hjælp der fra.. det er godt nok synd at han har det så skidt..

Han kaster også op nu, ud over det hele :'(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stakkels lille mand :kram2

Dejligt, at der trods alt er fremgang med den lille mås.

Håber der kan gøres noget for lillemanden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber også lægen kunne hjælpe... Kender godt det med opkast ved forkølelse... Det er bare surt show, især når det foregår i sengen om natten :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bette pus.. Håber han snart får det bedre. Det er aldrig sjovt, når de er så voldsomt syge.

Så sender en masse kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været ved ørelægen, lukas havde stadig mellemørebetændelse, så penicillinen virkede ikke.. han fik suget ører og nu antibiotika og er meget meget mere frisk :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt det går bedre med det bette pus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været ved ørelægen, lukas havde stadig mellemørebetændelse, så penicillinen virkede ikke.. han fik suget ører og nu antibiotika og er meget meget mere frisk :-)

Øv med MØB :( Det gør pænt nas, er selv ørebarn! Håber han er ved at være ovenpå igen og at numse er "som ny" ;) Og jeg tænkte faktisk på tjæesalve da jeg skrev i den anden besvarelse, men kunne ikke huske navnet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER