Guest

Mails fra skat

15 indlæg i dette emne

eller er de nu også fra skat??

Jeg har fået en del mails fra skat, som skriver at jeg skal have nogle penge tilbage og jeg bare skal klikke på et vedhæftet link, for at få dem udbetalt. Meeeen jeg stoler ikke helt på de mails.

Er der andre der har fået lignende, og eller har i hørt om sådanne snyde mails fra nogen som udgiver sig for at være fra skat?

Jeg har ikke været inde og tjekke min forskudsopgørelse endnu, og derfor er jeg i tvivl om disse mails, og indtil videre har jeg ignoreret dem.

anyone???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

er ret sikker på at de er falske... hvis du havde penge til gode ville de vel bare indbetale dem på din nemkonto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er ret sikker på at de er falske... hvis du havde penge til gode ville de vel bare indbetale dem på din nemkonto

ja det tænker jeg nemlig også, så jeg har bare slettet dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Falske. Skat vil altid bruge din nem konto.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

men er der andre, som også har modtaget disse mails???

jeg synes det er pænt belastende, at de spammer min mailboks.... For regnede heller ikke med, at de var ægte...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke lige modtaget fra skat, men fra så mange andre steder. Og ja det er skide irreterende at blive spammet med dem og uhyggeligt hvor mange der falder i :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg får dem også ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også prøvet at få dem. Man skal aldrig trykke på de links. Sådan fungerer skat slet ikke. Desuden er der tit stavefejl i de mails der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får rigtig mange både fra skat og nets. De er alle falske.

Hvis du går ind på danske Banks hjemmeside, har de en liste over kendte spammails - og der er rigtig mange.

Som både skat, nets og bankerne skriver flere steder, så vil de aldrig kontakte dig via e-mail men via brev.

Det er rigtig træls med det spam og ærgerligt at det faktisk lykkes dem at snyde penge fra folk :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De ville aldrig bede om dit kontonummer eller kortoplysninger, hverken på mail, brev eller pr telefon. De HAR adgang til de numre de skal bruge. Det samme gælder banker, nets, visa osv.

Slet mailen, eller send den videre til politiet. Den dér er jeg nu ret sikker på de allerede kender. :) jeg får også nogle af de gængse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste modtog dem også, og fordi han lige var i gang med noget tænkte han ikke og udfylde kortoplysninger. Så vi venter på at han modtager et nyt dankort med posten. Irriterende jeg er tvunget til at kjæbe ind nu :) Når han ikke har noget kort....

Men lad vær. Hvis du endelig fik besked om noget fra skat ville det også blive sendt i E-boks og aldrig på mail, og som tidligere nævnt ville pengene blive udbetalt til nemkontoen.... Udover det har de jo ikke opgjort året nu, så er det meget mystisk tidspunkt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjekkede lige mit spamfilter - og sørme nok om ikke også jeg har fået mail "fra SKAT"...

Rigtige mails fra SKAT fortæller blot, at årsopgørelse eller forskudsopgørelse er klar, og at man kan logge ind på tast-selv for at se:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skat og nets får jeg mails fra flere gange om ugen - altså de falske.

Kan sige at hvis Skat sender en mail får du en mail om at der er en besked på Skats hjemmeside som du skal bruge dit nemId for at tjekke (har nemlig mailet en del med dem den sidste måned så det ved jeg er rigtigt)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På skat.dk kan du se eksempler på falske e-mails. Hver gang SKAT bliver bekendt med en ny type lægges den på hjemmesiden.

Som skrevet overfor ville SKAT aldrig sende den slags e-mails.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For nogle dage siden sagde de i nyhederne, at ca. 500.000 havde modtaget fupmails fra SKAT. Og der ville sandsynligvis komme mange flere.

Så stol endelig ikke på dem

Mvh ulla

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER