Alvheygg

Min historie

5 indlæg i dette emne

Hej med jer..

Min mand og jeg (kæreste på det tidspunkt) besluttede os for at ville være forældre, eftersom vi begge var blevet fastansat og havde en stabil og økonomisk hverdag. Projekt baby blev sat i gang, men det kom der ikke noget ud af.... Vi prøvede og prøvede (hvilket man jo ikke brokker sig over), og ved juletid for 2 år siden, friede han til mig og tankerne kom på noget andet. Vi stoppede vores forsøg på baby da vi nåede 3 måneder inden brylluppet. Vi valgte så også lige at købe hus i foråret inden vi blev gift (vi ville gerne ha det hele parat når vi nu skulle ha barn).

Efter brylluppet blev der ved med ikke at ske noget, så vi kontaktede lægen, og blev henvist til fertilitetsklinik i Holbæk. Her skulle vi så ha foretaget ca. 1 mio. prøver :ba inden vi kunne komme til samtale. I foråret 2012 var vi inde til vores første behandling. Det skal der til nævnes at min mands sædkvalitet var nedsat (som så mange andres), men de havde ikke mistanke om at der skulle være noget i vejen med mig. Jeg startede på tabletter og vi var mega spændte på det hele.

Der gik så ikke mere end 12 dage efter insemineringe før jeg fik min mens. ØV :( Det var mega hårdt og vi var begge fyldt med en masse følelser. Det var hårdt at komme igennem metalt, men vi var klar på at prøve med det samme igen. Da vi så møder op til undersøgelse, med henblik på at starte igen, skal jeg scannes og her finder de så en vandcyste. Det er desværre en bivirkning af tabletterne. De finder også en endometriose i venstre side. Der falder hele vores verden på gulvet. Ikke nok med at vores forsøg ikke er lykkes, så sætter de os i bero da man ikke må hormonstimulere når der er opstået en vandcyste. Endometriosen kan så forklare mine stærke mens. smerter....!! Efter en måneds pause er vi så klar igen. Jeg starter op i puregon og det går overraskende godt med at stille mig selv (dette starter fredag i efterårsferien). Lige som sidste gang har jeg lavet 2 æg på de 5 dage, men når jeg så skal insemineres er der kun 1 æg tilbage. Det er kun i højre side at jeg danner æg, da endometriosen ødelægger dem i venstre, så snart de kommer frem. Dette forsøg mislykkes også........... Samtalerne her hjemme begynder at gå på IVF behandlingen. Er det en mulighed? Ville vi gå så langt? Hvorfor gør de ikke noget som virker? Ved de overhovedet hvad de foretager sig, eller er vi bare et nr. i køen? :huh

Ved vores tredje samtale på klinikken spørger vi om vi kan blive sat i gang med IVF behandlingen med det samme og springe det tredje inseminerings forsøg over. Dette var ikke en mulighed eftersom vi skulle igennem et længere forløb inden. Vi bliver så sat i gang med inseminerings forsøget, men dette mislykkes også. Det knækker os, og vi tager et par sygedage sammen.

Vi har så netop været til samtale om opstart til IVF behandling, og eftersom jeg har endometriose, skal vi gennemgå et langt behandlingsforløb. Damen siger så under samtalen: "Nu skal du så starte op i p-piller". Vi kigger bare på hinanden, og ved ikke om vi skal grine eller græde...... Hvad er det damen siger til os?? :help Vi forstår bare ingen ting. Men efter en længere forklaring fra lægen er beskeden: "Da endometrioser er aktive UNDER mens. (de frigiver et kemisk stof) skal vi gøre alt for at holde den i dvale. Du skal tage den første p-pille på din 1. mens. dag og spise 1 pakke + 2 uger ind i den 2. pakke, uden pause. Der efter skal du på nedtrapning, i form af næsespray eller indsprøjtninger. Så starter hormonbehandlingen og engang i midt/slut februar ville vi så være klar til at tage æg ud/lægge æg op". Og mig som troede at vi kunne prøve selv her hjemme, uden sygehusbesøg i en periode, mens vi ventede.... Nej nej. PÅ P-PILLER!!!!!!!!!!!!!!!!!!! OMG!!!! Men vi veeeeennnnttttter da bare lige lidt igen.

Nu glæder vi os til 2013, som simpelthen bliver nødt til at give os lidt medgang. Vi har også meldt os ind i landsforeningen for ufrivillige barnløshed. Der er også gratis telefonisk psykologrådgivning hver anden tirsdag.

Jeg syntes det var rart at læse lidt om jeres historier, derfor ville jeg selvfølgelig også gerne dele min....

God jul der ude (selvom jeg ikke selv syntes der bliver den bedste af slagsen)

Kærligst Alvheygg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jamen velkommen til, og jeg synes klart, at du skal lave en tråd, hvor du selv kan berette om vejen til jeres barn, og på den måde skrive dig ud af frustrationerne, det er vi rigtig mange, som gør. desuden vil der jo så også være heppekor og opbakning at hente herinde. Jeg nyder ihvertfald, at læse om andre og ikke føle mig som den eneste i verden, der ikke bare lige får et barn.

Men pøj pøj med projekt baby :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Velkommen til :) Det er dejligt sted du er kommet til.

Jeg har selv været hele behandlingsræset igennem, vores datter er resultatet af 4.ICSI, så jeg ved hvordan det er at være jer lige nu.

Jeg håber at det må lykkedes for jer rimelig hurtigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til :)

Håbet det snart bliver jeres tur til en positive test :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER