DitteJ

Oddervognen - hvad sker der for moderne barnevognsbremser?

8 indlæg i dette emne

Nu er vi ved at finde den barnevogn vil gerne vil have. Og jeg er meget overbevist om at det skal være en Odder. Men på de nyeste modeller, er der (for mig) ny og underlig fodbremse på. Med sådan nogle tapper der bliver skubbet ind i hjulet. Er det virkelig smart, og kan NOGEN forklare mig hvorfor det, i så fald, er det? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg synes det er rart... den er ikke så svær at kæmpe med som den gamledags...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har dem, og er glade for dem. I stedet for at løftevognen, skal vi bare skubbe til pinden med foden, og jeg synes den låser bedre, fordi den låser som et tandhjul, og ikke bare trykker en klods mod hjulet. Jeg har tit set, både da jeg arbejdede i en babysam og en vuggestue, at klodserne bliver slidte, og derfor ikke bremser ordentligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aahhh, okay. Ja, det lyder jo meget positivt. Jeg kunne slet ikke finde ud af det nye system, den dag vi var inde at kigge vogn i babysam. Eller jeg synes det var super besværligt. Og mandens fod var alt for stor til, at få fat i den der klods der skal trykkes ned. Men er det fordi det er en vane ting?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er mega glad for vores, synes det er så tungt at løfte vognen for at låse den.. Plus den låser bedre siger min mand (Han kravlede rundt på gulvet da vi købte den for at tjekke hvordan og hvorledes ;) )..

Tror helt sikkert det er en vanesag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en meget mere sikker måde at låse barnevognen på. På det gamle stel, skal du for det første løfte barnevognen og der bremses vognen pga. det tryk der laves mod hjulet. Det er skader hjulet på sigt at blive trykket, plus bremsen kan slides.

På det nye låses vognen ved at selve hjulet bliver låst indefra, du skal ikke løfte vognen og den står meget bedre fast.

Jeg spurgte ind til hvor sikker den så var i "væltetest", da jeg jo mente at med de gamle bremser var der også en sikkerhed i at vognen ikke væltede fremover eller bagover, men det var der taget højde for. Kan bare ikke lige huske forklaringen nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er stellet der gør den ikke vælter da den ikke KAN vugges frem og tilbage. Når du trykker på vognen så giver stellet efter så det kun "vipper" lodret op og ned. En 3 årig kan hænge sig i barnevognen uden den tipper.

Vi er også mega glad for bremsen, den er super let og kan snildt løsnes med en hånd hvis man har glemt det da man slog stellet sammen. Man kan have begge arme fyldt med baby og pusletaske og stadig bremse uden problemer.

Man skal jo heller ikke trykke/træde på bremsen men lige svinge sen ned i "tandhjulet"

Eneste ulempe jeg har oplevet er at man skal sørge for at den lige rammer i nogle gange især hvis man har sen med i bussen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er også glade for vores selvom jeg i starten var noget mistænksom over for det nye system. Men var mindre mistænksom overfor odders nye end for emmaljungas "klik"-ting...

Det virker fint for os, man skal bare lige vænne sig til at man skal "slide"/skubbe den til højre med højre fod og dermed låse vognen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER