Økonom

Hvordan putter i jeres barn når det skal sove i løbet af dagen?

7 indlæg i dette emne

Ida plejer næsten af falde i søvn i vores arme inden hun lander i sin seng eller barnevognen. Men ikke i denne uge, der vil hun bare ikke sove!

Tænker vi skal have lavet et nyt sove-ritual, da det andet ikke er holdbart i længden.

Hvordan gør i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg plejer at putte silas i sin barnevogn som enten står i den kølige baggang eller kommer udenfor når vejret er til det... men jeg putter ham i den enten når han viser træthedstegn eller når han begynder at pyldre en del, og jeg ved det ikke er fordi han er sulten.. og så bliver han lige puttet godt i voksiposen og så sover han faktisk kort tid efter... så jeg har ikke noget længere putteritual... endnu da... og jeg håber det fortsætter...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Charlie bliver lagt i sin seng og sover. Nogen gange skal han have sutten til at falde i søvn med og andre gange ikke. Der er også trukket for i soveværelset så han ikke ligger i dagslys..

Det var kun da jeg ammede at han faldt i søvn i mine arme, efter flasken kom ind er han faldet i søvn i sin egen seng. Det skal dog siges at i starten efter at jeg var stoppet med at amme, der lå han imellem os og sov. Det stod på i en tre ugers tid og så blev han rykket over i sin egen seng stille og roligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om dagen lægger jeg bare Anabella i voksiposen og så i barnevognen og kører den ud i carporten, hun sover som regel med det samme. Hun ved efterhånden, hvad der skal ske, så snart hun får sin hue på og lukker ligeså stille øjnene, mens jeg pakker hende sammen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De små lure om dagen, der ruller jeg hende ind i dynen og vugger hende lidt indtil hun falder hen. Dynen gør at hun føler sig mere tryg og samtidig ikke kan holde sig vågen med vilde ben og arm bevægelser. Når hun er faldet tilpas meget hen, så ligger jeg hende bare ned i liften pakket ind i dynen.

Den store lur bliver taget i barnevognen, her kommer hun i køredragt og så ned i vognen med en dyne over (ofte til meget stor utilfredshed) og inden jeg ude af indkørslen med barnevognen så plejer hun at være faldet i søvn.

Så gåturen er helt for min egen fornøjelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har indført et putte ritual fordi Mie kun vil falde i søvn i vores arme normalt. Jeg har noget klaver musik på en CD som jeg tænder for og så en nusse klud op til hovedet og så vugger jeg hende. Når jeg lige fanger hende på det rigtige tidspunkt er det samme fremgangsmåde med musik og nusse klud og så ned i liften hvor jeg holder hende i hånden i stedet - nogle gange nusser jeg i panden, andre gange vugger jeg liften på mine knæ.

Men lige nu har hun en dum periode hvor det kun er armene der virker, måske det er det samme du oplever med Ida.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm det har jeg faktisk ikke spekuleret på.. Jeg putter ham bare. Enten i klapvogn med lift og voksi, eller klapvogn med voksi eller i sin egen seng på værelset. Jeg kan mærke på ham når han er træt, så lægger jeg ham, kysser ham i panden og siger sov godt min skat. Og oftes lykkedes det. Vil han ikke, så giver jeg det et forsøg lidt senere. Så vi har sjældent de store tudeture. Jeg er blevet væsentlig mere afslappet med dette da det er mit 3. Barn, og vælger at være lidt large i forhold til putning.

Ind i mellem har jeg lagt ham i klapvogn indenfor i stuen hvor han kan høre os, der falder han fint i søvn. Det kunne du måske prøve, altså at lægge hende når hun er vågen og i nærheden, så kan hun stadig høre jer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER