DitteJ

Andre der selv strikker blebukser

3 indlæg i dette emne

Jeg har planlagt på stofbleer, og vil, så vidt muligt, bruge Imse vimses bommuldsfrotté ble med hjemmegjorte uld blebukser udover. Jeg har fået fat i noget super lækkert lanolingarn fra naturligbeklædning, det er 2-tråds, men nu har jeg fundet ud af, at nogle anbefaler 3-tråds garn, til blebukser. Hverfald til om natten, samt til det større barn hele døgnet. Er der nogen der har nogen erfaringer de kan dele med mig? :help

Skal jeg have fat i noget 3-trådsgarn til "nat-blebukser" og blebukser til når den lille går op i str?

Nøstebarn har også et indlæg i lanolinuld. Ville det være nok hvis jeg lavede nogle af dem og lagde i og så brugte mit 2-trådsgarn til både nat og dag? Og kan man ligge et uldindlæg ind i bleen, eller kan man der kun bruge alle de "bløde". Vil selvfølgelig ikke ligge det helt ind mod baby, men skal det helt uden på bomuldsbleen og ligge?

Jeg synes jo mit 2-tråds er lækkert tykt, kan det virkelig passe at det skal være tykkere for at holde tæt?

Sikke en masse spørgsmål. Håber i vil hjælpe hvis i kan :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

JEg ved det ikke, men har laest beskrivelsen af flere blebukser, som har forstaerkning i tissezonen, saa jeg ville da bare forsoege at sy saadan et indlaeg i og bruge 2-traads. Du kan bare bruge dem om dagen, hvis ikke de holder om natten. Men husk at blebuksen kun er saa god som bleen under den - er den drivende vaad, saa kan man ikke forvente at bukserne holder taet. Og saa skal de lanoliseres godt og jeg ville give en god lanolinkur foer brug, uanset at du saa bruger lanolingarn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

DitteJ jeg vil ikke tage strikkeriet fra dig meeen... Vi var selv på imsevimserne og brugte deres uldblebukser om natten og de er heeeelt tætte med dobbelt uldlag i bunden. Og alligevel kan fugten trække ud igennem og gjorde tøjet

Det var frottebleer med frottebooster, det tynde tørre indlæg og rispapir.

Jeg brugte med fordel deres alm bomuldsblebukser når de havde tynd mave eller var ved at ammeopgradere og dermed tissede mere om natten.

Derudover brugte jeg moltex når vi var i byen eller de var diarresyge og bleerne slap op...vi er nu på libero med den lille og har været det siden han var 10 mdr og kunne gå...da er stofbleer bare for tykke mellem små lårbasser.fugtigt.

Vores børn har om sommeren ofte haft engangsbleer på de varme nætter da deres svedige hud mod uldblebukserne gav små sår.

Jeg har endnu ikke kunne strikke et par der var ligeså gode men mødte engang en tysk mor der havde en datter med et par der så tætte ud...men de lignede noget der var strikket i ikke renset uld.??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER