Barbamama

Du ved, at du får for lidt søvn når...

70 indlæg i dette emne

-når man forsøger at vugge sin hankat i søvn

:lolhit :lol :D Er helt smadret af grin af det her.. Kan lige se hankatten for mig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

- når man har svært ved at få sine sokker på og så opdager, man har taget et par trusser fra skuffen i stedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man har træthedskvalme hele dage som man ikke kan komme af med.

Når ens krop bliver hyper og man ikke kan sove

Når man vender sig til at have ondt i hele kroppen

Bvadr ja - søvntømmermænd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man sidder og vugger frem og tilbage, for at få baby til at falde i søvn igen, indtil det går op for en, at det er manden der sidder med den grædende baby i armene og ikke en selv.

En dag vi var ude at handle stod min mand og vuggede kurven roligt frem og tilbage - nåååhr, sov godt lille indkøbskurv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- når man har svært ved at få sine sokker på og så opdager, man har taget et par trusser fra skuffen i stedet.

:D Sikke et billede i mit hoved :D

Jeg har stået med 2 par leggings og forsøgt at tage et par at dem på mine arme - kunne ikke forstå hvor hullet til hovedet var og slet ikke siden hvornår armene var blevet SÅ lange :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man ser andre er er trætte, og pludselig står og vugger mens man siger "shh..."

Når man vugger, hver gang man hører en baby græde - også selvom babyen er i tv ;)

Når man hver dag tænker "hvorfor kan jeg aldrig huske hvor jeg ligger tingene"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- Når man er sammen med sin søster, svoger og niece og begge babyer sover og der høres en lyd fra en babyalarm og begge forældrepar skuler til hver sin babyalarm og inderligt håber det er den andens der siger noget, hvorefter man ånder lettet op fordi det er den andens.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- jeg ikke kan huske, at "de der små runde" hedder rundstykker ved bageren (ja, bagerdamen kiggedde nærmest som om jeg var dement eller fra udlandet)

- ens store søn på fem skal fortælle, hvad flere banale ting hedder, som moderen ikke lige kan huske

- ens ammehjerne fortsætter, selvom det er over to år siden jeg stoppede med at amme den bette

- søsyge føles som en bagatel i forhold til den svimmelhed, der følger med søvnmangel

- ens mobil for 837. gang er væk, for jeg KAN ikke huske, hvor jeg har lagt den sidst (får formentlig en bipper til den i julegave af kæresten)

- man pludselig har glemt, hvordan man staver til ord, man før kunne stave til

- læser den samme tråd på bk, selvom det er 5 minutter siden, man sidst læste den

- kæresten får skæld ud for ting, man selv har gjort. UUUpppss.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man seriøst står og kigger på den pakke klejner der ligger på køkkenbordet og tænker "gad vide hvor stort et sukker rush sådan en kan gi? nok til at klare en vågen baby en time mere???"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En dag vi var ude at handle stod min mand og vuggede kurven roligt frem og tilbage - nåååhr, sov godt lille indkøbskurv

:haha Årh hvor sjoooooooovt! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man seriøst står og kigger på den pakke klejner der ligger på køkkenbordet og tænker "gad vide hvor stort et sukker rush sådan en kan gi? nok til at klare en vågen baby en time mere???"

Eller når man overvejer hvad der giver mest energi hurtigt når man ikke må få kaffe :)

Når man aldrig kan huske hvor man lagde mobilen

Når man for 117. Gang har været oppe og tisse om natten, og kommer i seng igen og så ikke kan huske om man egentlig fik tisset

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

-når man møder op til lægen på det rigtig tidspunkt men den forkerte dag (for 2. Gang på 3 uger :huh ) fordi man ikke kan huske at få skrevet tingene rigtig ind i kalenderen....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- når man har svært ved at få sine sokker på og så opdager, man har taget et par trusser fra skuffen i stedet.

En dag vi var ude at handle stod min mand og vuggede kurven roligt frem og tilbage - nåååhr, sov godt lille indkøbskurv

:lol_hit :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- når man i søvne, efter amning, har lagt baby i mandens side af sengen, pænt med dyne på, istedet for tremmesengen (jeg var lidt skræmt da min mand kom ind og vækkede mig)

- når man glemmer at få den pakke med sig, man lige har modtaget på posthuset. DOOH!

- når man, hvis man er så heldig at få mere søvn en normalt, får mega ondt i hovedet af det (for det er da ikke normalt at sove krop!)

- når man under natamningen er nød til at holde armen oppe i luften for ikke at falde i søvn igen og vågner en time efter med hold i nakken og en vågen baby!..

- når man hele tiden taber i wordfeud

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man forgæves leder efter baby i dobbeltsengen, for "man har jo lige lagt ham, efter sidste amning", mens baby altså ligger i egen seng...

Årrrh om jeg KENDER det! xD Har lavet så mange sjove af lige dem der! Her kommer et udpluk.

Jeg vågner og er overbevist om at jeg har Lærke mellem Jan og jeg, Jan vender sig imod mig og jeg skubber ham væk! Han vågner og bliver forvirret og jeg siger at han skal passe på Lærke "Jamen Lærke ligger jo i sin seng". "neeeej hun ligger imellem os!". "DITTE! vågn op". "........ nååååårh.."

Jeg vågner og river og flår i Jans arm fordi jeg tror det er Lærke og jeg vil putte hende..

Vågner, rejser mig op og er på vej ned mod babyværelset til det går op for mig at jeg da slet ikke har hørt baby alarmen og går derefter i seng igen.

Vågner og sætter mig op i sengen og bliver nødt til virkelig at koncentrere mig om at overbevise mig selv om at Lærke ligger i sin seng og ikke imellem os så jeg ikke vækker Jan :P

Og mens hun stadig sov på vores værelse, ville min omtågede og trætte hjerne, mens hun blev ammet men stadig var lidt utilfreds, forestille sig at det var fordi det var noget andet hun havde brug for. Her er et lille udpluk:

At hendes tog havde brug for 2 slags pålægschokolade

At hendes tvilling i sengen også ville have noget at drikke

At hun også skulle vendes på hovedet bagefter

Og sikkert mange flere ting jeg har glemt igen :P

Og hertil skal det siges at Lærke nok har sovet i vores seng 3 gange ca., så det er jo ikke engang fordi jeg har været vant til at skulle passe på hende.

Håber i har fået en god griner ^^ godt nytår

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er lige ved at bruge øjenmakeup fjerner som ansigtscreme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man helt seriøst mener at ens babys ene øje faktisk lige lyste rødt som en robot!!!

Når man har en sovende baby i armene der bare lige skal ligges over i vuggen, indtil man åbner øjnene og finder ud af at man stadig sidder og giver flaske og det går op for en at man lige har sat op og sovet!

Når man drømmer at man er træt, helt igennem bevidstløs træt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er lige ved at bruge øjenmakeup fjerner som ansigtscreme

Eller deodorant som tandpasta :rolleyes (Helt ærligt så ligner de tuber sgu også hinanden :prik)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man sidder og kigger billerne af ens afkom igennem på mandens kamera og man kort tid efter får at vide at man sidder og vugger fra side til side - uden vel at mærke at have et barn i armene.... men ved ikke om det er så meget pga søvn - eller om det bare generelt er noget man efterhånden gør, hver gang man enten ser eller hører en baby (ikke nødvendigvis ens egen...)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg elsker den her tråd! :yay Stensikkert latteranfald :-) Jeg har prøvet SÅ mange af de ting I har skrevet - kan pt ikke lige selv komme i tanke om nogle gode, men de skal nok dukke op :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man vågner og ikke kan finde ud af, om man er syg eller bare træt.

Når en øjencreme var den bedste julegave man fik (selv om det bare var en prøve, der fulgte med en anden gave)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man desperat leder efter en sut, i hele lejligheden med baby på armen. Og først efter LANG tid opdager at baby allerede har sut i munden :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- når man smider spegepølsen i brødskuffen og lader den ligge der i flere uger :wacko

- når man trykker på 1 kop på Senseo'en til trods for, at man faktisk lige har fyldt koppen... og ikke fjernet den :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man sætter el-kedlen i køleskabet i stedet for sutteflaskerne! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER