Barbamama

Du ved, at du får for lidt søvn når...

70 indlæg i dette emne

Jeez... Jeg har lige ammet Valdemar i sengen. Jeg faldt i søvn og havde mareridt om grædende søn, der nægtede at sove - og vågnede så op til fredfyldt sovende baby :rolleyes Lidt komisk. Skal vi ikke lave en løbende tråd med tegn på at man bare får alt for lidt søvn? :balloon A la vores "Du ved, at du er højgravid når..."

Kom frisk med jeres sjove eksempler på, hvornår det bare er blevet tydeligt, at I får for lidt søvn! :)

Ps. Jeg satte tråden i 0-1 år fordi jeg tænkte, at det måske var os med natteravnsbabyer, der oftest manglede søvn. Men man må også gerne komme med bud, selvom ens søvn er blevet snuppet af større børn eller arbejde eller andet :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du ved, at du får for lidt søvn når...

- Du banker tæerne ind i alt. ALT... Samtlige borde, stole, sofaer, kommoder, du kan komme i nærheden af

- Du er ved at putte salt i din te i stedet for sukker

- Du giver dig til at prøve at tage kontaktlinser ud for at gå i seng - og kommer så i tanke om, at det er morgen, og at du gik på toilettet for at tage kontaktlinser i og ikke ud. :rolleyes

- Når du vågner op i en klat savl og ikke ved om det er dit eller din babys

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

-du skal skifte natdragt pga tis der løb ved siden af og så forsøger at putte babys fod igennem ærmet på den nye dragt

- når du ikke længere kan huske hvornår du har været oppe og amme... Var jeg oppe klokken 3 eller ?

- du ikke kan forstå at baby giver indikationer på at ville spise, da I jo lige har været oppe - indtil det går op for dig at du bare har drømt om amning.

- når du og ikke baby falder i søvn på legetæppet om formiddagen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- Når du for 17. gang stopper midt i en bevægelse fordi du pludselig ikke kan huske hvad det var du skulle til at gøre.

- Når du hver gang du skal lave din sædvanlige rugbrødsdej, du nu har lavet i flere år, er nødt til at finde opskriften frem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:lol god tråd - selvironi er genialt!

-Når du hælder ice tea i den dybe tallerken du fandt frem for at hælde yoghurt i.

-Når du som 29 årig beslutter at kaffe som du ellers HADER smagen af, er den eneste livline, så du udspørger alle hvordan de lærte at drikke det.

-Når i står 2 og giver baby tøj på efter bad og den ene pludselig stopper op og siger "hmm... måske det var en idé at give en ble på"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

-Når du reagerer på alle andres udsagn om at være trætte med et hånligt fnys!!

- når du kalder din mand ved 1000 andre fornavne end det han egentlig hedder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- når du sender manden ud på aftentur med hunden til trods for, at hunden allerede er luftet og har fået mad én gang.

- når du hælder kaffe op i din yoghurt.

- når du kigger olmt efter div. larmende køretøjer og derefter med angst kigger ned i barnevognen for at se, om det lykkedes synderen at vække babyen.

- når nogen begejstret fortæller dig noget, og du et par minutter efter må sige "ej, hvad sagde du"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når du drømmer om baby der larmer, for lidt efter at opdage det er vågen baby der er igang med at rive dig i håret og fortælle hun er vågen :-P

Når du sover med langærmer og langbukser, for du skal jo alligevel op 50 gange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

haha, fantastisk tråd!!

-Når din mand tager på arbejde, og i havde en længere samtale inden han tog afsted, som du selvfølgelig ikke kan huske noget som helst af senere, fordi du lagde dig til at sove igen med det samme bagefter

-Når du er nødt til at have en reservepusletaske i bilen, fordi du gentagende gange er kommet afsted uden flasker, bleer, skiftetøj eller noget helt 3.

-Når du dagen i forvejen beslutter, at i morgen står den på fryser mad, fordi du allerede nu ikke orker at bakse med aftensmaden

-Når du bliver spurgt om du skal noget en aften, og din første tanke er "det er jo den dag jeg skal handle, det kan jeg da ikke nå"- på trods af, at du har hele dagen.

:lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- Når du kigger ned af emnerne i "Baby 0-1 år" og tænker "Hvad søren af en højde/vægt giraf?" (og ikke højde/vægt-GRAF) :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- når du på arbejdet må skrive selv de mest simple beregninger ned på papir, fordi du bare ikke kan gennemskue det i hovedet

- når du virkelig forsøger at høre efter, når din mand fortæller om sin pension, men du bare ikke kan lade være med at fnise, selvom det overhovedet ikke er morsomt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- Når du kigger ned af emnerne i "Baby 0-1 år" og tænker "Hvad søren af en højde/vægt giraf?" (og ikke højde/vægt-GRAF) :rolleyes

Hahaha - det fede havde været hvidbjergs rent faktisk havde kommet til at skrive giraf :-P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- Når du kigger ned af emnerne i "Baby 0-1 år" og tænker "Hvad søren af en højde/vægt giraf?" (og ikke højde/vægt-GRAF) :rolleyes

Haha, jeg tænkte det samme. Og opdagede først at jeg tog fejl da jeg gik ind og tråden og læste teksten og tænkte "det passer da ikke med overskriften" haha.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

når man bytter om på ungernes mad og skovler en portion babymos lige ind i en 3 åriges mund... ud kom det hurtigt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når ens kæreste spørger har du din pung, og man svarer ja den ligger i jakke lommen, låser skabet og skal til at gå. Og kæresten kigger undrene på en og siger, men skulle du ikke ned at købe mad? Og det ikke er mere end 2 minutter siden man har snakket om at man var mega sulten og ville gå en tur cafeteriet og se om der mon var noget godt at spise.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- når du sender manden ud på aftentur med hunden til trods for, at hunden allerede er luftet og har fået mad én gang.

- når du hælder kaffe op i din yoghurt.

- når du kigger olmt efter div. larmende køretøjer og derefter med angst kigger ned i barnevognen for at se, om det lykkedes synderen at vække babyen.

- når nogen begejstret fortæller dig noget, og du et par minutter efter må sige "ej, hvad sagde du"

Når du drømmer om baby der larmer, for lidt efter at opdage det er vågen baby der er igang med at rive dig i håret og fortælle hun er vågen :-P

Når du sover med langærmer og langbukser, for du skal jo alligevel op 50 gange.

Uha griner, dem har jeg også lavet pånær lige en :P

Når man i groggy tilstand leder efter elkedlen, som ikke står på sin plads/holder, fordi man skal varme vand til flasken. Og efter lidt tid opdager den står i køkkenvasken med åben låg. Fordi man sidste gang i meget træt tilstand glemte at stille den på plads efter sidste man varmede til en flaske.

Når man hælder saftevand op til sin bonussøn, men at det er ens egen kaffekop man har fat i fyldt med kaffe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man halvt i søvne begynder at nusse & synge manden i søvn igen efter at han har været på toilettet i den tro at han er baby! (godt jeg ikke også gav ham bryst)...

Når man forgæves leder efter baby i dobbeltsengen, for "man har jo lige lagt ham, efter sidste amning", mens baby altså ligger i egen seng...

Når man tager på shoppingtur med en pusletaske der udelukkende indeholder vådservietter og intet andet! (Første stop blev bleindkøb)

Vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man tager sig selv i at tænke at vacciner faktisk har en fordel :badgirl (Valdemar har pt. ikke haft nogen reaktion udover at han har sovet ekstra :yay)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

-Når man tudende af grin læser den her tråd fordi man enten HAR oplevet det eller man tænker "åh GUD det kunne være mig det der"

-Når alle flasker og stofbleer er de eneste ting man ALTID kan finde fordi alt andet bliver lagt hvor man står når man ikke har brug for det mere.

-når man finder sin pung i barnesengen

-når man forsøger at vugge sin hankat i søvn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man har træthedskvalme hele dage som man ikke kan komme af med.

Når ens krop bliver hyper og man ikke kan sove

Når man vender sig til at have ondt i hele kroppen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man har træthedskvalme hele dage som man ikke kan komme af med.

Når ens krop bliver hyper og man ikke kan sove

Når man vender sig til at have ondt i hele kroppen

OOOOHHHH YES!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man har træthedskvalme hele dage som man ikke kan komme af med.

Når ens krop bliver hyper og man ikke kan sove

Når man vender sig til at have ondt i hele kroppen

Hørt hørt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man sidder og vugger frem og tilbage, for at få baby til at falde i søvn igen, indtil det går op for en, at det er manden der sidder med den grædende baby i armene og ikke en selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man sidder og vugger frem og tilbage, for at få baby til at falde i søvn igen, indtil det går op for en, at det er manden der sidder med den grædende baby i armene og ikke en selv.

Haha det har jeg gjort så mange gange :lolhit

Og den der med at lede efter baby i sengen har jeg også gjort et par gange, for så at opdage at hun ligger i sin vugge og sover dejligt tungt.

Min mand kigger altid stirrende på mig når jeg gør sådan nogen ting :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man rent faktisk kan stå op og sove! Det skete for mig forleden efter jeg havde ammet og lagt hende tilbage i sengen, stod lige og ventede et øjeblik for at sikre mig hun sov...

Eller når man bliver sur på sin mand (næsten) uden grund. Som i nat hvor jeg blev irriteret over han sov videre efter han havde vækket baby, så fik han altså en knytnæve lige i siden! Det er første gang jeg har slået ham, og lå bare og skumlede i mørket og syntes SÅ meget han havde fortjent det..... Hvad sker der lige for det!?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER