Pseudo mamma

Fødselsforberedelse ????

19 indlæg i dette emne

Hej Piger :balloons Ja spørgsmålet er kort, skal i gå til fødselsforberedelse ??? Hvorfor/hvorfor ikke ??? Jeg Hvorforh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg ved det faktisk ikke.. jeg kom til at tænke på det igår, men jeg ved ikke rigtig hvad der taler for og imod, så jeg regner med at snakke med jordemoderen når jeg får indkaldelse til det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Som førstegangsfødende tænker jeg, at det er en meget god idé :) Om ikke andet møder man nogle andre der er i samme situation som man kan tale med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal ikke, men nu har jeg også prøvet at føde et par gange.

For mit vedkommende synes jeg faktisk at kroppen var rigtigt god til at komme med de rigtige signaler og jeg vidste instinktivt hvad jeg skulle. Men når det er sagt så har jeg en veninde som var rigtig ked af at hun IKKE gik til det. Hun kunne slet ikke finde ud af at trække vejret roligt og kom flere gange til at holde vejret undervejs.

var du til fødselsforberedelse da du var gravid første gang?

jeg er førstegangs gravid nemlig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg ved, så er det først noget man gør rimeligt sent. Mener ikke det er noget man SKAL, men at man anbefaler det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De jeg kender er blevet spurgt om det til første jordmoderkonsultation..

Ja det er et tilbud - man behøver det ikke.. Derfor jeg spørger om i vil eller ikke vil.. - er bare nysgerrig på jeres overvejelser..

Jeg tror ikke jeg vil - jeg kan ikke rigtig se mig selv sidde i rundkreds og lave vejrtrækningsøvelser..

- Har altid haft god kontakt til min krop - og dens signaler.. - så håber det kommer af sig selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forventer, at min mand og jeg tager noget privat fødselsforberedelse, men jeg har nu heller ikke indtryk af, der det påtænkte sted er nogen, der gisper i rundkreds;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On ‎12‎-‎12‎-‎2012 at 4:21 PM, Cirkeline88 said:

 

...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej jeg gik ikke til fødselsforberedelse, men snakkede meget med min jordemoder omkring mine tanker og frygt for fødsel så det kom stille og roligt at jeg blev mentalt klar til det, tror jeg. Min jordemoder pressede på ingen måde på med at det var noget jeg burde deltage i.

Men jeg tog imod hvad der ellers var af tilbud. Kom op og så fødegangen og mødtes med en fødselslæge/jordemoder på sygehuset. Det var rigtigt dejligt at se stedet så jeg vidste hvad jeg kunne forvente.

Jeg havde også det der billede af en rundkreds af tykke damer som pruster og det kunne jeg slet ikke tage seriøst :P

jeg vil også gerne op og se fødegangen :) så man lissom er forberedt på hvor man skal hen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

piger jeg har brug for jeres hjælp..

vi vil nok gerne til noget fødselsforberedelse, men vi har ikke mulighed for at nå til det sygehuset tilbyder pga de tider det ligger på..

men de har noget i vores kære børn butik, men det ligger i juni måned, når jeg er i uge 36, er det for sent eller hvad??? jeg kan ikke helt finde ud af det, jeg synes jeg har fordele og ulemper for begge dele :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det hos kære børn, er det noget I skal betale for? Jeg synes det lyder som en god ide at melde jer til det, om ikke andet, så er du på barsel og får noget fast, du kan tage til mens du venter. Jeg tænker at selv hvis du føder et par uger før termin, så vil du stadig kunne få glæde af forløbet.

Hvis du tager til det, kunne du så ikke give en beskrivelse af hvordan det forløber? Jeg er stadig fanget i "illusionen" om rundkredsen :P

Det var også lidt min tanke, og hvis jeg når at føde undervejs så er der jo ikk noget at gøre ved det :)

Det koster 100 kr pr person for ialt 3 timer, og det synes jeg er helt fint :)

Jeg synes det er ret irriterende at sygehuset ligger det om formiddagen, folk er da på arbejde og i skole :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi (som også er førstegangsfødende) har takket ja til tilbuddet om fødselsforberedelse - faktisk har vi slet ikke overvejet, at vi ikke skulle afsted (bl.a. også fordi jeg har en MEGET engageret kæreste, der gerne vil være så godt forberedt som overhovedet muligt).

På Frederiksberg/Riget, hvor vi hører til, har det indtil nu været auditoriumundervisning med MANGE mennesker, men de forsøger sig nu med en ny version, hvor man istedet samles max. 8 par i jordemorkonsultationen sammen med den tilknyttede jordemor (+ evt. JM-studerende). De har gjort meget ud af at fortælle os, at det IKKE er "langhåret rundkreds m/ gisp", men istedet helt nede på jorden orientering om, hvad det er, vi skal igennem (fødslens faser etc.). Det strækker sig over 3 x 2 timer, hver tirsdag tre uger i træk, og vi skal afsted første gang d. 28/5, hvor jeg er 33+6.

Jeg tror dog ligesom dig Christina, at min krop helt instinktivt klarer arbejdet langt hen ad vejen + jeg stoler på, at den jordemor, jeg skal føde med, kan finde ud af guide mig gennem vejrtrækning, evt. smertelindring, pres/pres ikke etc. Men derfor tager jeg nu alligevel fødselsforberedelseskurset med - ikke mindst for min søde kærestes skyld. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været til den første auditoruimsession på Riget. Der var mange mennesker, men synes det var okay, fik da svar på mange ting. Desuden ligger det efter arbejde for os begge, så det passer os helt fint. Jeg tror også at jeg tager det som tingene kommer og vælger at stole på at jordemoren hjælper mig undervejs. Selvkontrol er jo et ord, der slet ikke findes under en fødsel, så man må jo bare give efter og lade kroppen arbejde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har nu tilmeldt os det fødselsforberedelse de har i kære børn her i slagelse, det er over 2 aftener ialt 5 timer.. der kommer både en jordemoder, en der fortæller om sikkerhed i bilen og en terapeut så det lyder egentlig fint nok.. det er godt nok først i juni måned, men det er da bedre end ingenting :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er glad for jeg skal føde hjemme, for alt det bliver gennemgået med mine jordmødre når de er her på besøg.. Denne gang er der dog ikke så meet Info som første gang, men mere om hvad gik godt og skidt sidst og hvad kan vi gøre anderledes denne gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi takkede nej første gang og gør det heller ikke denne gang. Synes ikke det er noget jeg har behov for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt at tage til to auditorie - forelæsninger. Omhandlende tegn på fødsel, smertelindring, ledsager rolle. og en om døgnrytme, amning og de første dage hjemme..

det foregår med ca 100 andre.. Brian ville gerne høre lidt om selve fødselen og jeg synes at det med amning og døgn rytmen, må være brugbar info ;)

Men ingen vejrtræknings øvelser i rundkreds ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER