rusternille

HOLY F...... -lidt for alternativt?? (Ikke for sarte sjæle)

35 indlæg i dette emne

ADVARSEL! Dette indlæg indeholder en video fra Youtube, der kan virke meget ubehagelig!

(Jeg har indsat advarslen, fordi jeg simpelthen selv fik ondt i maven over videoen og derfor vil advare andre brugere - så kan de selv tage stilling til om de har nerver til at se det. Hilsen Barbamama, Superbruger :balloons)

Jeg er lige snublet over dette på youtube!

Og sidder lidt målløs, jeg ved godt at de har godt af vilde svingture og vild leg, mæææææn alle babyerne græder jo!

Hvad siger i?? nogen der har set/oplevet noget lign.?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er sgu' lidt chokeret :o Det havde jeg ikke lige set før. Går dog ind for at tumle med børn og ikke pakke dem ind i vat, men det der er lige lidt for ekstremt for mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg slet ikke holde til at se på :boo

Gud hvor er det synd for den baby, som bare skriger - Det er SÅ tydeligt at høre at den baby bare skriger fordi den ikke er tryg :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg kun lige set den video her og ved også at svingture er godt MEN det der kan deres led bare ikke have godt af tænker at man kan godt svinger på andre måder end i arme og ben ( i slynge eller lign ) sidder og kan mærke mit milde temperament dybt nede i maven og vil da lige tilføje at hvis der var nogen der lavede det nummer der med mit barn så ville vedkommende selv komme til at opleve at få sving ture i armene jeg synes det er fuldstændigt vanvittigt at folk kan finde på det man har jo hørt om folk der mishandler deres børn ved at flå den i armene og hvor er forskellen egentlig henne ??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg kun lige set den video her og ved også at svingture er godt MEN det der kan deres led bare ikke have godt af tænker at man kan godt svinger på andre måder end i arme og ben ( i slynge eller lign ) sidder og kan mærke mit milde temperament dybt nede i maven og vil da lige tilføje at hvis der var nogen der lavede det nummer der med mit barn så ville vedkommende selv komme til at opleve at få sving ture i armene jeg synes det er fuldstændigt vanvittigt at folk kan finde på det man har jo hørt om folk der mishandler deres børn ved at flå den i armene og hvor er forskellen egentlig henne ??

Jeg er så enig. Det er da heller ikke sundt for babyer at blive "rusket" og jeg synes faktisk det er ret tæt på at ruske det her :(

Jeg er SÅ chokeret, kunne ikke engang se det hele igennem..

Christian tumler også med Camille, og hun bliver kastet op i luften, og får svingture i armene.. Det der kan jeg bare ikke forestille mig er sundt, på nogen måde altså :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kun set de første halvandet børn og så fik jeg nok!!

Min uddannelse som psykomotorisk terapeut gør at jeg nok er vildere ift. at tumle med børn end mange 'almindelige' mødre, men dette var simpelthen for ekstremt!!

For det første tvivler jeg stærkt på at deres skuldre har godt af at blive løftet i en enkelt arm. Jeg har selv undervist i at når børn holder i hånden (fra de lærer at gå og til de bliver store og kan gå på line) er det barnet der skal holde ved den voksne og derved bruge den voksne som støtte. Den voksne må ikke holde i barnet, for falder barnet og den voksne (og stærke) holder i hånden kan skulderen på barnet rives af led!!

For det andet skal tummel og motoriske udfordringer gøres når barnet synes det er sjovt!!!! Hvor er nærværet og samhørigheden ved at svinge et skrigende barn over hovedet?!!!

Når jeg kaster mine børn i luften er det med øjenkontakt hele tiden, og er barnet utrygt eller kigger væk (at kigge væk er jo de små børns udtryk for at de ikke vil være med mere) så stopper jeg med det samme.

ARGH!! Hun burde selv blive kastet rundt på den måde!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg måtte simpelthen stoppe efter 10-20 sekunder... kunne slet ikke holde ud at kigge på det :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan kan man dog gøre sådan noget??? Puuuh har helt ondt i maven!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne slet ikke se det til ende, fik helt ondt i maven af det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Også her som fagperson (ergotp) kan jeg slet slet ikke se det her til ende. Det er for mig langt over grænsen for hvad små børn kan/skal udsættes for. Det er IKKE sundt for barnet at svinge det rundt på den måde, samt tænk hvis barnet blev tabt!!! man skal stoppe når barnet er utrygt og det er det fandme når det græder. Jeg er helt målløs og arrig!

JA børn skal have meget motorisk stimulation, men under kontrollerede forhold som barnet syntes er trygt og rart!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

NEJ hvad sker der! fik det virkelig dårligt!.. den kvinde burde sættes i fængsel! det er jo mishandling!.. puuha ville ønske jeg aldrig havde set den... :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

puuh, jeg får det helt dårligt af at se hvor skødesløst hun svinger rundt med det barn :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Føj for pokker ! jeg kunne slet ikke se det til ende, stakkels børn :boo hvad tænker det kvinde menneske dog på!!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg læst flere besvarelser hvor der står at hun er sindsyg og hva hun tænker på ( vi er 100 procent enige ) men jeg synes det er langt værre at mødrene til børnene faktisk bestiller tider til det og står lige ved siden af mens hun gør det !!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg læst flere besvarelser hvor der står at hun er sindsyg og hva hun tænker på ( vi er 100 procent enige ) men jeg synes det er langt værre at mødrene til børnene faktisk bestiller tider til det og står lige ved siden af mens hun gør det !!!

Jeg tror desværre at mange mødre nogen gange tænker at folk der på en eller anden måde "kalder sig noget", bare ved bedre.. Så jeg tror nogle mødre naivt stoler på sådan nogle mennesker :( Men du har ret.. Jeg tænkte også "hvem filan er den mor, der lader hende gøre det"!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror desværre at mange mødre nogen gange tænker at folk der på en eller anden måde "kalder sig noget", bare ved bedre.. Så jeg tror nogle mødre naivt stoler på sådan nogle mennesker :( Men du har ret.. Jeg tænkte også "hvem filan er den mor, der lader hende gøre det"!!

Er meget enig med dig

Det undrede mig bare at der ikke var flere der nævnte mødrene men nu er jeg så også en af de mødre der stoler 110 procent på mig selv når det kommer til mine børn og er jeg ved lægen fordi jeg mener der er noget så tager jeg også gerne den diskution hvis lægen ikke mener der er noget i vejen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ud over det er helt forkert det hun gør - efter min mening - så er hun ret god til det.... hvor længe mon hun har øvet sig og hvor mange gange er det mon gået galt før de begyndte at optage?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej nej - holdte kun 20 sek.

Jeg kan ikk tro det sku være godt for babyer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Føj for pokker - så 1½ barn og kunne slet ikke holde ud at barn nummer 2 græd sådan. H*n er jo bange :(

Det er helt forfærdeligt, at mødre udsætter deres børn for det. På den anden side, har jeg jo også siddet lige ved siden af, men Anna GRÆD som pisket hos kiropraktoren - det er vel ikke meget anderledes; det troede jeg på var rigtigt, ligeså vel som mødrene i videoen tror på yoga-damen? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke set videoen for har før hørt om det - det er simpelthen for ekstremt, kan slet ikke bære at de kan finde på at gøre det, helt ærligt hvordan kan hun FINDE PÅ at det skulle være godt??? Jeg tager lige et barn og svinger det i arme og ben mens det græder - skide god idé!!! :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Føj hvor ville jeg ønske, at jeg slet ikke var begyndt at se den video... Og blev helt fanget af den ligesom når man ser et trafikuheld. :boo Fik først slukket, da Brian hvæste "Så sluk dog det lort" (fordi han godt kunne mærke, at jeg blev dårlig af det). Derfor har jeg lige tilladt mig at indsætte en advarsel både i overskrift og i starten af indlægget :balloons

Nu havde jeg simpelthen ikke mavero til at fokusere på andet end det stakkels barn, så jeg hørte ikke - hvad skulle fordelen være ved den behandling?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kunne heller ikke tåle at se filmen til ende, og jeg har endda slukket for lyden på min computer normalt og er glad for, at jeg ikke havde sat lyd på.

jeg kan godt frygte at nogen tager denne film seriøst og begynder at svinge deres babyer på den måde, for jeg synes altså det ligger på grænsen til mishandling. Der er ingen tryghed i det for babyen, da der ingen øjenkontakt er og ikke ved, forstår hvad der sker. Derudover kan det ikke være sundt for leddene at blive udsat for sådanne svinggerninger... ØV

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke huske det helt præcist, men for nogle år siden var det fremme og jeg kan ikke helt huske hvad det endte med måske man kan Google sagen - men jeg er lige på fra mobilen og Mie begynder at grøffe utilfreds.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er fuldstændig sygt det der! Får kvalme af det :blink

Hun bruger jo barnet som et træningsredskab. Og hvad sker for det barn, der skulle "druknes"? Han kunne da slet ikke nå at trække vejret imellem de dyk der!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER