Caramia

Min store datter!

18 indlæg i dette emne

Jeg synes efterhånden at jeg "skylder" en opdatering på hvordan det går Christina.

Efter børnehavestart er det gået vildt stærkt!

Hun har bl.a. nået at være forkølet, hoste, have øjenbetændelse, kaste op :puke og have diaré - på knap 2 måneder. Ikke særlig sjovt. Så nu glæder vi os til at hendes immunforsvar snart kommer lidt ovenpå igen. Hun hoster og snotter dog stadig, selv om vi har holdt hende hjemme imellem jul og nytår.

Hendes børneeksem er stadig ikke forsvundet. (Hun har haft det siden april 2010).

Hver gang vi forsøger at trappe ned på cortisonen blusser det op igen. Så efter et besøg hos en hudlæge på Lund sygehus inden jul, er vi nu gået over til et helt andet preparat. Indtil videre har det ikke gjort nogen forskel.

Hun går forresten selv tur med dukkevognen. Hun kan dog ikke gå uden støtte endnu - og rejser sig heller ikke op uden noget at holde fast i.

Hun kan nu sige "Far", "Tak" og "Ja". :biglove

Desuden giver hun nu udtryk for hvad hun kunne tænke sig at spise/drikke. Banan er hun fx. helt vild med. Hvis den er inden for hendes synsfelt peger hun ihærdigt og rækker ud efter den. Hvis vi spørger om hun kunne tænke sig en banan siger hun tydeligt "Ja" og klapper i hænderne.

Hvis hun er tørstig spytter hun sutten ud og rækker ud efter et hvilket som helst glas og så er det med at have hendes glas med vand eller mælk i nærheden, ellers bliver den lille dame hys! Hehe.

Tænder har hun 4 af nu og hun ynder at bruge dem til at tygge med. Af og til tager hun rugbrødshapser ud af munden igen for liiige at bide dem over med fortænderne. Det ser spøjst ud.

Favoritmåltidet er stadig den flaske vælling hun får inden sengetid. Det er vores lille hyggestund som både mor og datter sætter stor pris på. :loveshower

Her er lidt billeder til at slutte af med:

Det første er fra Farmors 60 års fødselsdag i december, hvor hun har sin fine prinsessekjole på.

Behøver jeg sige at hun charmerede alle der kom i nærheden? :D

m7xgfc.jpg

Og her er lidt blandet taget derhjemme...

Hold fast hvor bliver hun altså bare stor nu, synes jeg! Jeg kan slet ikke følge med :hurra

2qal748.jpg

34q724j.jpg

2q3sty0.jpg

Mors nissepige den 24. december, om morgenen (læg forøvrigt mærke til de fine tænder)

1z213pd.jpg

Den 24. om aftenen, på skødet af Morfar

2urtis1.jpg

11rpyc8.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nuuuij en lækker Prinsesse :loveshower :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nååårhh TAK for update! :D Hvor er hun SKØN! :) Nåårhh ligner hun da morfar lidt da? Hun har hans kinder og hage! :D Det må så betyde at du også ligner din far en del! :)

Sikke en lækkermås, hun er så kyssebar! :)

Kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nuuuij en lækker Prinsesse :loveshower :loveshower :loveshower

Tak :hurra

Nååårhh TAK for update! :D Hvor er hun SKØN! :) Nåårhh ligner hun da morfar lidt da? Hun har hans kinder og hage! :D Det må så betyde at du også ligner din far en del! :)

Sikke en lækkermås, hun er så kyssebar! :)

Kram

Selv tak :kiss

Du har ret i at Christina ligner sin Morfar :) Da jeg var 8-10 år og kom gående med min Faster nede i byen, blev jeg forvekslet med min fætter. (Vi havde begge to kort hår dengang). Så meget ligner jeg min Fars side af familien. :blush

Jeg kan forresten fortælle at CHRISTINA ER SYG IGEN!! :huug

Hun kom hjem igår eftermiddags fra børnehaven med 39,6 i feber og i nat var den oppe over 40... Så Michael var oppe og give hende febernedsættende medicin og pille noget af tøjet af hende - og så er han hjemme med hende idag (og imorgen, for der er det helligdag i Sverige, så der har han taget fri alligevel). Humørmæssigt og appetitmæssigt er hun stadig sig selv, så jeg håber at det går over hurtigt, så hun kan komme i børnehave igen på fredag.

Opdatering 11:30 - nu har hun fandme fået diaré igen... :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er hun bare blevet stor! :) Og dejligt at høre hun trives!

hun er en rigtig lille køn pige og sikke noget pænt hår hun har!!! er slet ikke misundelig nej :P ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er simpelthen SÅ kær altså og hold da op, må give dig ret i, at hun pludselig ser "stor" ud nu, slet ikke så babyagtig mere, tiden går ALT for hurtig altså.

Håber hun er kommet ovenpå igen med al den sygdom. :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er simpelthen SÅ kær altså og hold da op, må give dig ret i, at hun pludselig ser "stor" ud nu, slet ikke så babyagtig mere, tiden går ALT for hurtig altså.

Håber hun er kommet ovenpå igen med al den sygdom. :kiss

Præcis! Hun ligner slet ikke den lille pige, jeg er vant til :D

Jeg kan fortælle at Christina endnu ikke er kommet sig ovenpå denne omgang diaré. :gal

Hun har haft over 38 i feber helt frem til i tirsdags (11. januar) og maven er stadig ikke i orden på trods af skånekost helt frem til igår! :(

Hun fik efterhånden nok af alt den risgrød og majsvælling at hun slet ikke sætter pris på det mere. Før spiste hun altid rub og stub fordi hun ELSKER både grød og vælling (dog i fuldkornsudgaverne). Men til sidst levnede hun minimum en halv portion, så vi valgte at tilbyde hende lidt alm. mad også, som stadig ikke skulle være alt for hårdt imod hendes mave.

Om natten sover hun virkelig dårligt for tiden. Jeg ved ikke om det er et tigerspring der er igang samtidig, eller om det er sygdommen der påvirker hendes søvn. I hvert fald er hun vågen minimum 2 gange hver nat hvor hun er ulykkelig og vi må ind og give hende sutten og putte hende igen.

Det er godt nok hårdt at få afbrudt sin søvn så mange gange, når man har været vant til at hun sov igennem hver nat. :zzz

Imorgen skal hun til lægen fordi det har varet i over en uge...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er Christina blevet rask - og I gætter ALDRIG hvad hun fejlede, medmindre I allerede har læst det inde på Facebook :P

Alt hendes feber, opkast, diaré og søvnløshed om natten skyldtes bivirkninger fra det hostesaft hun fik :o

Vi tog det fra hende i fredags efter jeg fik mistanken - og rigtigt nok! Allerede fredag nat sov hun som en sten og lørdag var maven i orden igen.

Så nu har jeg ENDELIG fået min dejlige, smilende pige tilbage... Det var efterhånden også tiltrængt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er hun dog bare kær :loveshower

Og sikke da noget med det sygdom... godt hun har det godt igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhhhhh hvor skønt at høre hun er rask igen :)

Og jo jeg læste det med hostesaften, sikke noget altså :(

Men altså det med nattesøvnen kan sagtens være et tigerspring, Liv er pt igennem det samme med opvågninger pga tabt sut / puttebamsen er væk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at hun er blevet rask igen, og hvor er hun bare dejlig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er hun dog bare kær :loveshower

Og sikke da noget med det sygdom... godt hun har det godt igen

Tusind tak :)

Ja, det er dejligt at hun er blevet rask igen. Det andet er ikke til at holde ud! Slet ikke når man ovenikøbet ikke får sin søvn om natten...

Åhhhhh hvor skønt at høre hun er rask igen :)

Og jo jeg læste det med hostesaften, sikke noget altså :(

Men altså det med nattesøvnen kan sagtens være et tigerspring, Liv er pt igennem det samme med opvågninger pga tabt sut / puttebamsen er væk :)

Vi var jo også inde på om det måske skyldtes et tigerspring og det kan det jo stadig godt have været, men det er bare pudsigt at det hele forsvandt som dug for solen, da vi droppede hostesaften ;)

Dejligt at hun er blevet rask igen, og hvor er hun bare dejlig :)

Tusind tak :)

Jeg kan forresten fortælle at hun nu har lært at give hånd, hvis man siger "goddag" til hende.

Og så siger vores hund "fuf fuf". :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er hun dejlig :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er hun dejlig :loveshower

Tusind tak :)

I går lærte min lille prinsesse at lege "titte-bøh" hvor hun selv holder sig for øjnene og selv styrer hvornår hun fjerner hænderne igen :yiepie

Tidligere har vi haft gemt hende i en stofble som hun så selv har hevet af hovedet igen, så det er helt klart fremgang, selv om det efterhånden er lang tid siden hun lærte selve "titte-bøh" legen. ;)

Hun var fuldstændig færdig af grin :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er bare SÅ LÆKKER!!! Synes simpelthen hun er så dejlig med de kinder :loveshower Dejligt hun har det bedre igen.. Det var da spøjst med hostesaften, men godt hun fik det godt efter I fjernede det!!!

Synes det er helt vildt som de udvikler sig lige for tiden og hvor er hun da bare dygtig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er Christina blevet rask - og I gætter ALDRIG hvad hun fejlede, medmindre I allerede har læst det inde på Facebook :P

Alt hendes feber, opkast, diaré og søvnløshed om natten skyldtes bivirkninger fra det hostesaft hun fik :o

Vi tog det fra hende i fredags efter jeg fik mistanken - og rigtigt nok! Allerede fredag nat sov hun som en sten og lørdag var maven i orden igen.

Så nu har jeg ENDELIG fået min dejlige, smilende pige tilbage... Det var efterhånden også tiltrængt :)

Uhhh jeg har da vist lige misset en overskrift?! Har hun fået hostesaft? Har en læge sagt god for det? Aii....jeg undrer mig fordi Emilie jo har hostet som en sindssyg inden hun fik diagnosen astmatisk bronkitis,

og jeg kiggede så på hostesaftflasken i køleskabet, og der står den ikke må gives til børn under 2 år, så jeg ringede til lægevagten for at helgardere mig.....nope, de må ikke få det. Nu har jeg spurgt flere lægevagter

og de er alle enige....så det er da lidt utroligt hvis jeres læge har sagt ja? Under alle omstændigheder skal du ha tak for hjælpen!!

Kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Christina har jo læge i Sverige og der er reglerne tydeligvis meget anderledes når det gælder de små...

På hendes flaske med hostesaft står der forresten milliliter angivelser til børn helt ned til 6 måneders alderen. :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er lidt vildt at tænke på, at der er så stor medicins forskel på de to lande....

Men godt i opdagede det og at hun fik det bedre! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER