Nitzen1987

Hvordan giver I jerndråber?

16 indlæg i dette emne

Jeg har prøvet at gøre det på en ske, men hun fik langt fra det hele, fordi det nærmest klistrede sig fast på skeen... Er det nemmere hvis jeg giver det med grød/mos på en ske?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi drypper d-dråberne direkte i munden. Vi giver altid 1 dråbe "for meget", for der løber altid noget ved siden af. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg drypper også direkte i munden. Trykker let på hendes hage når hun ligger på puslebordet for at få hende til at åbne munden og så drypper jeg dem lige hurtigt i. I starten brød hun sig ikke ret meget om det, men efterhånden er hun blevet rigtig god til det og åbner nærmest selv munden gladeligt når jeg kommer med flasken.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi drypper d-dråberne direkte i munden. Vi giver altid 1 dråbe "for meget", for der løber altid noget ved siden af. :)

Ja det gør vi også, men det er ikke til med jerndråberne :( iøvrigt fik vi at vide af SP at vi ikke skulle give ekstra D-dråber hvis en smuttede ved siden af, da der er taget højde for det i dosisberegningen på 5 dråber :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg drypper også direkte i munden. Trykker let på hendes hage når hun ligger på puslebordet for at få hende til at åbne munden og så drypper jeg dem lige hurtigt i. I starten brød hun sig ikke ret meget om det, men efterhånden er hun blevet rigtig god til det og åbner nærmest selv munden gladeligt når jeg kommer med flasken.

Så skal jeg måske bare prøve det... Damen på apoteket sagde bare, at det ikke var til at dryppe det i munden... :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline får det på en ske

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi drypper det i munden om aftenen på puslepuden, alt efter hvor meget MME hun har fået i sin grød (ammer ved siden af). Hun er dog ikke begejstret for smagen, det kan tydeligt ses (også selvom der står den er uden smag...), men det ryger da ned ;) Men har hørt at frugtmos skulle være en god ide - især da mælk hæmmer optagelsen af jern (kan jeg huske fra efter fødslen da jeg pga blodtab skulle tage jern-piller...dumme jern-piller)

D-dråber får hun om morgenen, da de ikke skal doseres efter MME indtag.

Men held og lykke med det! Børn er jo så forskellige :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har opgivet jern dråber, det var en kamp og flere gange kastede hun op af dem :( Istedet får hun jern strøpulver i sin morgengrød og det spiser hun uden problemer :)

D-dråber er hun vild med, og hælder dem selv ind i munden - vores doping baby ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Madison har fået dem på ske siden vi startede med dem. I starten dryppede vi mme på også men det er ikke nødvendigt mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte sådan noget strøpulver til at putte i grøden, det var virkelig nemt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Okay - føler mig lidt dum lige... Skal alle babyer have jern dråber? Min dreng bliver snart 4 mdr. og vi giver ikke jerndråber, ej heller noget vi har fået at vide at vi skal give...? Vi giver ham ACD dråber and thats it :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

de ska hvis først ha jern fra 6 mdr

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du ammer eller barnet får mindre end 400 ml mme om dagen skal de have jern.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

de ska hvis først ha jern fra 6 mdr

Hvis du ammer eller barnet får mindre end 400 ml mme om dagen skal de have jern.

Okay :) Tak for jeres svar. Så er der ro på ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som de andre siger er det først fra de er 6 mdr og indtil de er 1 år gamle. Og det er kun hvis du ammer eller de får mindre end 400 ml MME om dagen, da MME er beriget med jern.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER