Miss.Tang

Pasning med overnatning

28 indlæg i dette emne

Leah er 10 uger og har været passet 4,5 time (som det længste) af et vennepar igår. Hun sov godt nok de timer ;) Og min far har haft hende nogen timer afgangen nogen gange. 1-2 af dem hvor hun fik flaske. ellers har hun også sovet her. Ikke at vi står og vil overnatte ude endnu, men tanken har strejfet mig hvornår hun (og ikke mindst mig) er klar :)

Hvornår fik i jeres små passet med overnatning 1. gang?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Marius var lige knap 2 måneder da han blev passet med en overnatning. Han havde 2 overnatninger da han var 3,5 måned ca og idag som 4 måneder har en overnatning mere. Der er ved sine bedsteforældre som han ca ser hver uge, så han kender dem rigtig godt og elsker bare deres opmærksomhed :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sophia er 4½ måned og har ikke været passet andet end en times tid hvor jeg var til lægen. Jeg føler mig slet ikke klar til at være væk fra hende endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia er 3,5 måned men er slet ikke klar til at blive passet. Det er hun alt for sensitiv til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silje er knap 10 måneder og har endnu ikke været passet med overnatning, Jeg ammer hende stadig aften og sen aften så det bliver først tidligst om et par måneder når jeg tror amningen stopper... Men vil sige at nu er jeg da også ved at være klar til det.. Især en dag som idag hvor hun stod op 4.30 ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna bliver 1 år om 9 dage og er stadig ikke blevet passet med overnatning.

Vi prøvede, at min mor skulle passe hende hjemme hos os inkl. putning, da Anna var 6 måneder og det var hun SLET ikke klar til. Hun forstod temmelig hurtigt, at noget var 'helt galt' og så GRÆD hun bare hjerteskærende (på den bange og ulykkelige måde og ikke den vrede) indtil hun besvimede i barnevognen. Da hun vågnede 30min senere, fordi hun havde nægtet at spise, og opdagede, at vi stadig ikke var der, så fortsatte hun. Så vi tog hjem efter forretten og har ikke prøvet siden.

Anna er særligt sensitiv og det har også været en ekstra hård og langtrukken indkøring i VS :(

NUJ, hvor jeg glæder mig til en aften alene med min mand!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Madison er er halvt år og har ikke været passet ude med overnatning. Faktisk er der meget lidt hun er blevet passet og det har kun været min mor og søster der har passer hende få timer. Og jeg regner ikke med hun foreløbig skal passes med overnatning for at sige måske aldrig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er fedt i aflæser jeres børn i stedet for at sætte jeres egen behov først. Børn er forskellige og det skal der tages hensyn til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Zoey er næsten 8 måneder og endnu ikke passet med overnatning. Da hun var 2 mdr. Blev hun passet et par timer hvor hun sov. Igen da hun var 4 måneder et par timer, men ville ikke spise eller sove :(

Zoey er meget sensitiv og pasning blivet nok ikke en realitet før hun starter i dagpleje

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Madison er er halvt år og har ikke været passet ude med overnatning. Faktisk er der meget lidt hun er blevet passet og det har kun været min mor og søster der har passer hende få timer. Og jeg regner ikke med hun foreløbig skal passes med overnatning for at sige måske aldrig.

Er der en grund til det måske aldrig bliver pasning med overnatning? hendes peronlighed el et valg i tager? håber det er okey jeg spørger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Valdemar er snart 5 måneder og har endnu aldrig været passet (han har dog været alene hjemme med far i 1-2 timer ad gangen og en enkelt gang 3 timer). Når jeg sådan kigger på ham, synes jeg at han er aaaaaaaalt for lille til at blive passet, så regner ikke med at det sker før om flere måneder. Pasning med overnatning bliver først når amningen er helt stoppet, og det satser jeg på ikke bliver før tidligst når han er et år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lasse er kun blevet passet 2 timer af min mor pga jeg skulle noget, hvor det var dumt at tag ham med. Overnatning er vi ikke klar til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille er blevet passet to gange.. Den ene gang af min mor og bonusfar - Det gik FANTATSISK og Camille elskede det.. Det var om aften, og de puttede hende uden problemer.

Anden gang, var det min veninde som passede. Det gik knap så godt - Men det var vist mere fordi de ikke på samme måde kan aflæse Camille..

Der tog jeg hjem kl 24, fordi hun ikke gad sove :P (Ingen gråd, hun gad bare ikke sove..)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores Agnes på 2 år og 5 mdr blev passet første gang herhjemme, hvor hun blev puttet af andre end os for 1 mdr siden.

Overnatning andre steder alene, har jeg ingen anelse om hvornår hun skal :)

Hilsen Ulla

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Valdemar er snart 5 måneder og har endnu aldrig været passet (han har dog været alene hjemme med far i 1-2 timer ad gangen og en enkelt gang 3 timer). Når jeg sådan kigger på ham, synes jeg at han er aaaaaaaalt for lille til at blive passet, så regner ikke med at det sker før om flere måneder. Pasning med overnatning bliver først når amningen er helt stoppet, og det satser jeg på ikke bliver før tidligst når han er et år :)

I min verden 'passer' en far ikke sit barn - det er jo også hans ;) Anna har været alene hjemme med sin far masser af gange, fra hun var temmelig lille. Hun er også blevet passet 2 timer af min mor, da hun var helt spæd, men der sov hun bare...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I min verden 'passer' en far ikke sit barn - det er jo også hans ;) Anna har været alene hjemme med sin far masser af gange, fra hun var temmelig lille. Hun er også blevet passet 2 timer af min mor, da hun var helt spæd, men der sov hun bare...

Jeg er HELT enig, og det var netop det, jeg havde i tankerne, da jeg skrev, at Valdemar havde været alene med sin far (kontra at skrive, at han var blevet passet af sin far), men jeg tænkte, at det alligevel var relevant at have med, hvis trådsstarter ikke bare tænkte pasning med henblik på mor-far-kæreste-tid, men også mht. hvornår baby kan undvære sin mor :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline bliver puttet 1 gang ugentligt af min mor, fordi jeg er til teori. Ingen problemer. Hun er også blevet passet en hel nat + morgen af min søster, igen intet problem. Men hun er også meget tryg ved dem, og er ikke særligt sensitiv! :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har engang hørt at børn kun skal være væk fra deres forældre så så længe som de er gamle. Altså som i at hvis er 1 år, så kan det være væk fra forældrene i et døgn. Det man skal huske er af lytte til barnets behov - og selvom barnet måske ikke er klar til en overnatning, så kan man måske komme ud at spise, eller i biffen ell. Lign. mens det bliver passet. Der er masser af muligheder, hvis man selv kan se dem ;)

Charlie har endnu ikke været sådan rigtig passet af andre.... Kun meget kort og oftest imens han sov. Vi har kun gjort det af nødvendighed, da jeg skulle på skadestuen og efterfølgende indlægges, b.la der vurderede vi at det var bedre for ham ikke at være med på skadestuen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theodor er her til aften blevet passet af farmor og farfar i ca. 4 timer. Han lå og grinede stort da vi kom hjem fra biografen, så jeg har ingen skrupler ved at få ham passet igen.

Faktisk skulle vi have været til muse-koncert i Malmø i aften ( som desværre blev aflyst), og så skulle farmor have passet alene og i flere timer. Men han kender hende jo også, og det er vigtigt for mig at hun erfaring som mor. Hvis de skulle have ham en nat, ville det også være fint for mig, så længe jeg ikke var længere væk end at jeg kunne komme dertil i 'nødstilfælde'.

Min mand har haft ham i 4 dage i træk i november, hvor jeg var væk 8 timer om dagen, og de havde bare råhygget.

Tror så heller ikke at Theodor er et særligt sensitivt barn, og han har hele tiden haft det fint med andre end mor og far.

Jeg vil dog ikke have have passet af alle mulige tilfældige, kun nærmeste familie. Ligesom at det er ganske få der får lov at give ham mad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er HELT enig, og det var netop det, jeg havde i tankerne, da jeg skrev, at Valdemar havde været alene med sin far (kontra at skrive, at han var blevet passet af sin far), men jeg tænkte, at det alligevel var relevant at have med, hvis trådsstarter ikke bare tænkte pasning med henblik på mor-far-kæreste-tid, men også mht. hvornår baby kan undvære sin mor :)

Nu skriver jeg jo at hun er blevet passet flere gange ;)

Men de fleste gange sover hun de timer jeg er væk fra hende, så hun opdager det jo ikke :)

Jg vil sige at da jeg fik hende passet af vores venner i onsdags da jeg var til frisøren (tiltrængt!! ;) ) havde jg ikke helt den samme ro i maven som når det er min fa der har hende. Men hun faldt i søvn i Louise' arme inden de gik med hende ( de gik ind til byen på jule shopping) så hun har følt sig tryg ved hende så det hjalp. De blev til aftens mad og tog hende på skift så min mand og jeg kunne spise uforstyrret. Og det var hun også helt Okey med. Og de var helt vilde med hende, så de får helt sikkert lov en anden gang :)

Min far skal have hende nogen timer i aften så vi kan gå i biffen.

Jeg ammer jo stadig men hun har ingen problemer med at få en flaske, Så det benytter vi os af ;)

Men der går nok lidt tid før jeg er klar til at få hende passet med overnatning. Også tror jeg, jeg ville have det bedst med at hun sover igennem om natten og ikke får mad 1-2 gang om natten. Mest fordi jeg ikke vil bede nogen om at få spoleret deres natte søvn ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også på 1 år - 1 døgn reglen. Synes den giver meget god mening.

Hun er ennerelt åben over for fremmede, og ret tillidsfuld, men der er ikke lige nogen hun ser ofte nok, til at jeg ville tro at hun var trygge nok ved dem til at hun kunne sove der. Men på den anden side kunne det måske godt fungere? Synes bare ikke jeg vil tage chancen endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tænkt lidt over det siden jeg svarede, og det har vist ikke så meget med amning at gøre, at jeg ikke tænker at Mar skal passes med overnatning før han er mindst et år... Jeg tror, jeg er med på 1 år -> 1 døgn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skulle have haft Silas passet med overnatning her først i december...

Silas ser mine forældre rigtig tit og bliver næsten fast passet hos min mor hver fredag formiddag, så han kender dem godt, og er trygge ved dem, griner og smiler når han ser dem. udover det så sover han igennem og har gjort det længe, så de ville højst sandsynligt ikke få forstyrret deres nattesøvn... med mindre min mor ikke kunne sove fordi hun havde ansvaret... hvilket er meget muligt.. :)

Silas er ikke specielt sensitiv, han ved godt hvem hans mor og far er, men ikke mere end at andre gerne må holde ham og at han snakker og pludre med dem.

Det endte med jeg aflyste overnatningen da JEG ikke var klar til det... jeg var ved at gå i spåner flere dage før... så det endte med at min svigerfar fra Bornholm blev en dag ekstra og så passede han ham, hjemme hos os selv. så han blev puttet i sin egen seng... og lå og sov fredeligt da vi kom hjem fra julefrokost kl lort om natten.. Svigerfar sad i stuen og så tv, da han ikke havde tudret ligge sig ned i gæsteveærelset og sove, selvom vi havde udstyret ham med babyalarmen... :) så der blev passet godt på ham, og det gik rigtig godt..

Jeg ved ikke hvornår jeg bliver klar til at overlade Silas til andre med overnatning... der går nok noget tid....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa

Vi fik guldklumpen passet ude med overnatning første gang, da hun var 3 mdr - og siden er det sket nogle gange, hun er idag 7 måneder. Dog max 2 døgn i træk. Derudover passer far hende alene minimum en dag om ugen

1 år - 1 døgns reglen har jeg ikke meget tilovers for.

Det vigtigste er at aflæse barnet, og derudover vores evne til at give slip - tror ofte vi er for længe om at slippe vore kære nyfødte, hvilket kan medføre generte og indesluttede børn

Knus derude fra Casandra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her kører vi også på 1 år - 1 døgns teorien... Jeg er ikke så forhastet med at skulle have min lille pige ud lige foreløbig... Selvom at Sif kun er blevet passet i 2 x 4 timer med to måneders mellemrum er hun på ingen måde genert eller indesluttet... Tværtigmod hviler hun utrolig meget i sig selv og tager verdenen med åbne arme.. Sundhedsplejersken siger at det netop er fordi hun ved hvor hun har os og ikke har en følelse af at vi går fra hende hvilket de meget hurtigt kan få i alderen 0 - 12 måneder... Hun ved at vi står bag ved hende og at vi er der med det samme hvis hun får brug for os!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER