tsecret

Vil i gå til noget under graviditeten?

16 indlæg i dette emne

Jeg overvejer hvad jeg skal gå til under graviditeten, men synes det er lidt svært at vælge. Jeg går ellers ud fra at det ville være godt at starte til noget i januar - de fleste hold starter vel der, og så er jeg alligevel også 14-16 uger henne.

Men hvad har i tænkt at gå til?

Jeg overvejer gravid yoga, men er bange for det er lidt kedeligt? Og så er det noget som bare hedder gravid træning, men er bange for at det ikke giver mig nok, når jeg trænede ret meget inden graviditeten. Og så er der jo træning i varmtvandspool, men er det bedre bare at svømme selv? Og hvad med fødselsforberedelse? Og er der mon andet? Arrgh, som i nok kan læse så er jeg liiidt forvirret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Følger lige med her.. Jeg har samme undren selv...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er godt nok ikk en del af jeres terminsgruppe, men håber det er okay jeg lige skriver alligevel :)

Jeg gik til vandgymnastik da jeg var gravid, og det var VIRKELIG godt! Det var hårdt, men på en skøn måde, både som nygravid og højgravid - og så er det noget man kan deltage i selvom man evt døjer med lænd eller bækken. Det kan endda hjælpe, så man ikk har så store smerter :)

Jeg synes i hvert fald det var helt fantastisk! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig må du det - som du kan se søger vi jo også gode råd :)

Hvornår er et godt tidspunkt at begynde til det synes du? Det ene jeg har fundet er 5 ugers forløb, men bliver det ikke lidt kedeligt at tage det samme om igen tror du?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg startede først til vandgymnastik da jeg var omkring 25 uger henne, men jeg kunne sagtens være startet før - det var bare først der jeg fandt ud af hvor jeg kunne gå til det henne :)

Hende jeg gik hos laver nyt program indimellem, så det ikke bliver for ensformigt for dem der går til det længe. Men det er jo nok også meget forskelligt fra sted til sted :)

Hvis man bor i Østjylland kan jeg varmt anbefale http://www.mansouri.dk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Træning er og har altid været en meget stor del af mit liv, selvom jeg pga. træthed, graviditetsutilpashed og sygdom de sidste uger har måtte drosle ned på intensiteten og hyppigheden af mine træningspas... :wacko Har lige opsagt mit crossfit-abonnement med udgangen af december måned og har meldt mig ind i fitnessdk igen, hvor de har graviditetstræning og også mor-barn-træning, som jeg regner med at skulle deltage i, når den tid kommer.

Graviditetsyoga (og yoga generelt - jeg HAR givet det chancen) er vist lidt for "stille" til mig, og jeg har umiddelbart heller ikke planer om at deltage i vandgymnastik eller lignende. Egentlig har jeg bare tænkt mig at fortsætte min sædvanlige styrke- og cardiotræning så længe som overhovedet muligt, selvfølgelig med hensyntagen til baby. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har ikke plan om at gå til noget, men jeg tror jeg skal ned i svømmehallen nogle gange og svømme lidt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På besøg:

Jeg har gået til gravid yoga, men holdet sluttede for en måned siden. Nu starter jeg på et nyt hold i morgen, som varer lige til jeg skal føde. Det er simpelthen så skønt at gå til, det har givet mig rigtig meget. Det er til tider fysisk hårdt, men det er kun dejligt. Det er ikke for alle, men jeg vil til hver en tid anbefale det.

Det er også rigtig god forberedelse til fødslen, da vejrtrækningen øves. Har talt med to forskellige jordemødre, der siger at de tydeligt kan mærke på den fødende hvis hun har gået til yoga.

Ellers så svømmer jeg selv, vil ikke på noget hold. Det er også hårdt, hvis man vil gøre det hårdt. Jeg har ondt i bækkenet, så jeg har begrænsede muligheder for udfoldelser. Men det er skønt alligevel.

Ellers kan du jo sagtens fortsætte med at træne din almindelige træning (så længe det ikke er kontaktsport)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg startede først til vandgymnastik da jeg var omkring 25 uger henne, men jeg kunne sagtens være startet før - det var bare først der jeg fandt ud af hvor jeg kunne gå til det henne :)

Hende jeg gik hos laver nyt program indimellem, så det ikke bliver for ensformigt for dem der går til det længe. Men det er jo nok også meget forskelligt fra sted til sted :)

Hvis man bor i Østjylland kan jeg varmt anbefale http://www.mansouri.dk :)

Det bliver nok lige langt nok for mig at køre, når nu der er varmtvandsundervisning her også. Men tak for tippet! Tror jeg vil skrive til dem jeg har fundet og høre dem ad hvornår de anbefaler at man begynder.

Træning er og har altid været en meget stor del af mit liv, selvom jeg pga. træthed, graviditetsutilpashed og sygdom de sidste uger har måtte drosle ned på intensiteten og hyppigheden af mine træningspas... :wacko Har lige opsagt mit crossfit-abonnement med udgangen af december måned og har meldt mig ind i fitnessdk igen, hvor de har graviditetstræning og også mor-barn-træning, som jeg regner med at skulle deltage i, når den tid kommer.

Graviditetsyoga (og yoga generelt - jeg HAR givet det chancen) er vist lidt for "stille" til mig, og jeg har umiddelbart heller ikke planer om at deltage i vandgymnastik eller lignende. Egentlig har jeg bare tænkt mig at fortsætte min sædvanlige styrke- og cardiotræning så længe som overhovedet muligt, selvfølgelig med hensyntagen til baby. :)

Jeg ville elske at blive ved med at træne som jeg har gjort indtil graviditet, men da det er et behandlingsbarn så er det bandlyst indtil uge 18, og så tvivler jeg lidt på at jeg kommer igang igen der. Så kan jeg næsten ligeså godt vente til efter fødsel. Jeg er dog i tvivl om jeg skal beholde mit medlemsskab til fitnessworld eller ej - der er jo ellipsemaskinen og lidt andre ting jeg kunne lave der, men de har ingen hold til gravide. Det har fitnessdk heller ikke her i Århus, eller jo, men det er midt på dagen og kun et sted, såeh...

Fedt du bliver ved! Når du kan, så tror jeg også det er klart sjovere for dig end gravid hold!

jeg har ikke plan om at gå til noget, men jeg tror jeg skal ned i svømmehallen nogle gange og svømme lidt :)

Jeg har også klippekort til svømmehallen som jeg regner med at bruge her når jeg bliver rask igen. Normalt træner jeg 4-5 gange om ugen, så nogle af tingene må jo godt være lidt billige ;)

På besøg:

Jeg har gået til gravid yoga, men holdet sluttede for en måned siden. Nu starter jeg på et nyt hold i morgen, som varer lige til jeg skal føde. Det er simpelthen så skønt at gå til, det har givet mig rigtig meget. Det er til tider fysisk hårdt, men det er kun dejligt. Det er ikke for alle, men jeg vil til hver en tid anbefale det.

Det er også rigtig god forberedelse til fødslen, da vejrtrækningen øves. Har talt med to forskellige jordemødre, der siger at de tydeligt kan mærke på den fødende hvis hun har gået til yoga.

Ellers så svømmer jeg selv, vil ikke på noget hold. Det er også hårdt, hvis man vil gøre det hårdt. Jeg har ondt i bækkenet, så jeg har begrænsede muligheder for udfoldelser. Men det er skønt alligevel.

Ellers kan du jo sagtens fortsætte med at træne din almindelige træning (så længe det ikke er kontaktsport)

Hmm, nu giver du mig jo lyst til at prøve gravid yoga også! Altså hvis det rent faktisk giver en nemmere fødsel så er jeg all-in! Er det så det samme hold du skal til igen, eller er der ligesom et for viderekomne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har et 10 turs kort til min lokale svømmehal, men jeg har kun fået det brugt en enkelt gang :whistling så det skal bruges når jeg kommer lidt længere hen i graviditeten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville elske at blive ved med at træne som jeg har gjort indtil graviditet, men da det er et behandlingsbarn så er det bandlyst indtil uge 18, og så tvivler jeg lidt på at jeg kommer igang igen der.

Gad vide, om de kan blive enige - de kloge hoveder - jeg venter også et behandlingsbarn og fik besked på, at jeg måtte gøre alt, jeg plejede at gøre... Har dog skruet lidt ned alligevel... :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gad vide, om de kan blive enige - de kloge hoveder - jeg venter også et behandlingsbarn og fik besked på, at jeg måtte gøre alt, jeg plejede at gøre... Har dog skruet lidt ned alligevel... :-)

Ja, det er utroligt så stor forskel der er på behandlingsstederne. Men hvilken behandling har du fået? For da jeg blev insemineret måtte jeg også gøre alt det jeg plejede, det er først ved IVF osv at jeg ikke må.

Sidste gang jeg var til scanning på fertilitetsklinikken så spurgte jeg dem om jeg måtte gå på langrend. Det spørgsmål havde de godt nok aldrig fået før ;) Men det måtte jeg dog godt, så længe jeg ikke faldt, hehe.

Vi fik oprindelig besked om at jeg kun må gå, cykle og svømme fra ÆO og indtil 18.graviditetsuge og det er altså liiidt kedelig. Nu har jeg så været så dårlig at det alligevel er begrænset hvad jeg har haft lyst til, men nu kan jeg mærke det snart kribler i mig efter at komme i gang igen. Jeg fuldførte mit første triathlon i sommers, så det er en ret stor forskel på så kort tid!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også lidt i tvivl om hvad jeg skal. Jeg er medlem af Fitnessworld, men har sat det i bero til 1. februar. Kunne godt tænke mig at starte blidt op igen til den tid. Da jeg var gravid for 6 mdr siden (mistede i juni i uge 11+5) gik jeg til styrketræning uden nogen former for problemer. Man skal vel bare lytte til sin krop og stoppe, hvis der opstår problemer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hmm, nu giver du mig jo lyst til at prøve gravid yoga også! Altså hvis det rent faktisk giver en nemmere fødsel så er jeg all-in! Er det så det samme hold du skal til igen, eller er der ligesom et for viderekomne?

Det er samme slags hold, som det jeg gik på før :-D Helt fantastisk :-D

Jeg synes du skal prøve, det kan jo å så galt at du finder ud af at det ikke er noget for dig.

Det er det jeg hører rundt omkring, at det giver en nemmere fødsel. Men det kan jeg personlig først svare på til februar, hihi.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft stor glæde af at svømme :) Er ikke på noget hold. Svømmer bare de baner jeg nu har lyst til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER