Mrs.1985

1. besøg på fertillitetsklikken Dronninglund

26 indlæg i dette emne

Så er det imorgen vi skal til Dronninglund og forhåbentligt starte projekt baby for alvor :)

Jeg har PCOS og ingen ægløsning og derfor skal vi til dronninglund og have lidt hjælp :)

Er der nogle derude der har erfaringer med Dronninglung og hvad vi kan forvente af første besøg?

Vi har fået taget blodprøver og sædprøver på gynækologisk afd i Hjørring :)

Nøj hvor er jeg spændt på imorgen, håber der er nogle af jer derude der har lidt de vil dele ned os :)

:):):)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kender ikke stedet, men vil ikke smutte igen uden at sige held og lykke med det hele. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er super søde på Dronninglund. Ved mit/vores (L var ikke med første gang) var jeg inde ved lægen og snakke om livsstil, sygeforløb, osv. Jeg blev også scannet og bagefter var jeg inde og snakke med en sygeplejerske :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender ikke stedet, men vil ikke smutte igen uden at sige held og lykke med det hele. :)

Tak skal du have, det var sødt af dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er super søde på Dronninglund. Ved mit/vores (L var ikke med første gang) var jeg inde ved lægen og snakke om livsstil, sygeforløb, osv. Jeg blev også scannet og bagefter var jeg inde og snakke med en sygeplejerske :)

Er spændt på hvad vi skal, alt det med undersøgelse, snak om livsstil m.m det har vi ordnet i Hjørring, men mon ikke vi skal omkring det emne igen :)

Hvor længe gik der fra du startede i Dronninglund til i startede den reele behandling ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er super søde på Dronninglund. Ved mit/vores (L var ikke med første gang) var jeg inde ved lægen og snakke om livsstil, sygeforløb, osv. Jeg blev også scannet og bagefter var jeg inde og snakke med en sygeplejerske :)

Jeg vil sige det samme :)

De er super super søde, Tine en af lægerne hvis du får hende, kan være lidt speciel i nogens øjne, men jeg synes hun har dejlig, hun kaldte en spade for en spade, så man forstå lige hvad hun mener :)

Ønsker dig alt mulig held og lykke, jeg er i hverfald Dronninglund evigt taknemmelig :loveshower

:goodluck :goodluck :goodluck :goodluck :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil sige det samme :)

De er super super søde, Tine en af lægerne hvis du får hende, kan være lidt speciel i nogens øjne, men jeg synes hun har dejlig, hun kaldte en spade for en spade, så man forstå lige hvad hun mener :)

Ønsker dig alt mulig held og lykke, jeg er i hverfald Dronninglund evigt taknemmelig :loveshower

:goodluck :goodluck :goodluck :goodluck :goodluck

Dejligt at høre ;) alle lægerne har jo hver sine særheder :)

Hvor længe gik der inden i startede behandlingen ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville først stoppe med at ryge, så vi skulle bare kontakte når vi var klar til det. Men mon ikke i bare skal i gang efter første mens?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville først stoppe med at ryge, så vi skulle bare kontakte når vi var klar til det. Men mon ikke i bare skal i gang efter første mens?

Jo det ville jeg også tro... Så skal der bare lige gang i en mens. Det har jeg ikke haft længe... Flere år.. så det er nok det de starter med at sætte i gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo det ville jeg også tro... Så skal der bare lige gang i en mens. Det har jeg ikke haft længe... Flere år.. så det er nok det de starter med at sætte i gang :)

Du får nok en recept på provera der kan sætte mens i gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det kunne være dejligt :) så kunne man forhåbentligt gøre det selv :)

Men ved ikke om de laver hjemmerul længere..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv øv øv ..

Netop hjemvendt, og har en del blanede følelser...

Fik konstateret jeg havde PCO og ikke PCOS..

Da jeg er overvægtig skulle jeg tabe mig fra 107 til 96 kg, jeg har tabt mig til 101 på 6 uger, men fordi min bmi stadig er over 30 er jeg endnu engang på "tabeholdet"...!!!

Jeg skal tabe mig til under 96 og gerne mere, inden fertillitetsbehandlingen sættes igang :(

Har blandede følelser fordi jeg selvfølgelig gerne vil tabe mig og få mest muligt ud af fertilitets behandlingen, men samtidig havde jeg bare inderligt håbet at der ville ske noget idag... :'(

Har dog fået en sød læge, Tine, som fortalte hvad den fremtidige plan er, Pergotime skal sætte cyklus i gang og så skal insimineringerne igang sættes..

Jeg er blvet tilbudt at komme op og følge et program ned sygeplejersken og få råd og vejledning til at tabe mig, hvilket jeg har sagt ja til... Hun havde desværre være ikke tid før d. 10/1 :(

Beklager alt ævlen, men er nok skuffet over det hele. Men nok mest over mig elv, over jeg ikke har tabt de åndssvage 11kg..

Måske er det også fordi jeg har været i nattevagt og ikke har sovet endnu jeg er ekstra følsom.. nu vil jeg i hvert fald hoppe i min seng, og sove helt til kl 20, inden den står på job igen kl 23 :)

Rigtig god dag til jer alle...

Knus fra Christine

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv :( Havde helt glemt at de var meget strikse med BMI deroppe :( Dog fik jeg at vide at det var bedre at jeg tog 5 kg på og holdt op med at ryge, end at tabe mig og blive ved med at ryge. Men nu har jeg heller ikke en BMI på over 30.

Håber du finder viljen og styrken til at smide de 11+ kg. Jeg har også selv overvejet at snakke kost med dem deroppe for jeg har 10-15 kg jeg skal af med før at min krop er nogenlunde optimal <_<

Måske vi en dag ses i venteværelset deroppe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil bare lige smide dig et :kram2 Er ked af at det ikke gik helt som du havde håbet, men jeg VED at du kan gøre det. DU har været SÅ sej med alt det her vægt-halløj. :respekt Hvis der er noget jeg kan hjælpe dig med, så råb højt! :kiss :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først og fremmest får du lige lidt :respekt :respekt :respekt ... Du har jo allerede tabt dig fra 106 og til 101...

Det er jo dejligt at komme igang... og de beder dig jo kun om at tabe dig for at det i sidste ende bliver en lettere omgang for dig :)

Vend den om og tænk at hvis du får tabt dig inden for 3 mdr, et halvt år eller mere?! Hvor lang tid det nu måtte tage... så vil det måske betyde at du/i så "slipper" for skuffelse og hormon stress i et halvt år, fordi det ikke lykkes pga. overvægt!

Så du kan i sidste ende måske være heldig at stå med et flot vægttab og en bebs lavet efter få behandlinger! Jeg krydser i hvert flad fingre!!

Kunne selv godt trænge til at smidde nogle kg! Men jeg ved som dig hvor svært det er at komme igang!

Jeg skal også stoppe med at ryge! Det er bare nogen gange lidt svært at finde motivationen når man ved at det kan tage laaaaaang tid før man ser "frugten" af det som jo er en lille fantastisk baby :)

Held og lykke herfra! Jeg glæder mig til at følge dig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv :( Havde helt glemt at de var meget strikse med BMI deroppe :( Dog fik jeg at vide at det var bedre at jeg tog 5 kg på og holdt op med at ryge, end at tabe mig og blive ved med at ryge. Men nu har jeg heller ikke en BMI på over 30.

Håber du finder viljen og styrken til at smide de 11+ kg. Jeg har også selv overvejet at snakke kost med dem deroppe for jeg har 10-15 kg jeg skal af med før at min krop er nogenlunde optimal <_<

Måske vi en dag ses i venteværelset deroppe :)

Ja de er godt nok meget strikse med de bmi. Og ved godt det er for mit eget bedste men ØV...

Jeg er stoppet med at ryge, drikker ikke kaffe og ingen alkohol, så det eneste der kunne laves om var da også vægten :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja de er godt nok meget strikse med de bmi. Og ved godt det er for mit eget bedste men ØV...

Jeg er stoppet med at ryge, drikker ikke kaffe og ingen alkohol, så det eneste der kunne laves om var da også vægten :(

Man ved aldrig, det kunne da være hyggeligt at støde på dig i ventrværelset ;) de er i hvert fald hjælpsomme med vægttabet men du skal være ude i god tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil bare lige smide dig et :kram2 Er ked af at det ikke gik helt som du havde håbet, men jeg VED at du kan gøre det. DU har været SÅ sej med alt det her vægt-halløj. :respekt Hvis der er noget jeg kan hjælpe dig med, så råb højt! :kiss :kram2

Tak søde :)

Ja jeg har jo desværre været igennem vægttabet før, ved ikke helt om det er derfor jeg ikke rigtig kan give det en ordenlig skalle, det er så surt at tabe sig og tage hele lor** på igen :(

Måske vi snart sku gøre noget ved at gå de ture vi snakkede om :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først og fremmest får du lige lidt :respekt :respekt :respekt ... Du har jo allerede tabt dig fra 106 og til 101...

Det er jo dejligt at komme igang... og de beder dig jo kun om at tabe dig for at det i sidste ende bliver en lettere omgang for dig :)

Vend den om og tænk at hvis du får tabt dig inden for 3 mdr, et halvt år eller mere?! Hvor lang tid det nu måtte tage... så vil det måske betyde at du/i så "slipper" for skuffelse og hormon stress i et halvt år, fordi det ikke lykkes pga. overvægt!

Så du kan i sidste ende måske være heldig at stå med et flot vægttab og en bebs lavet efter få behandlinger! Jeg krydser i hvert flad fingre!!

Kunne selv godt trænge til at smidde nogle kg! Men jeg ved som dig hvor svært det er at komme igang!

Jeg skal også stoppe med at ryge! Det er bare nogen gange lidt svært at finde motivationen når man ved at det kan tage laaaaaang tid før man ser "frugten" af det som jo er en lille fantastisk baby :)

Held og lykke herfra! Jeg glæder mig til at følge dig...

Tak skal du have... :)

Jeg ved jo godt det er det der skal til for at optimere behandlingen.... Tror bare jeg er i øv-humør lige nu...

Men så må jeg jo vende øv humøret til min styrke og tabe mig ;)

Jeg har desværre også en læst med Pepsi max, det skulle jeg helst undgå helt, men max få 0,5l om dagen... Det blir svært, det har været det der har taget min sukkertrang...

Jeg drikker hverken kaffe eller te, men det ku være jeg skulle begynde på det :)

Mål til d. 10/1 13, max 1/2 liter pepsi max om dagen... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige give dig en stor :kram

Held og lykke med vægttabet og derefter behandlingen :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Hilde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved jeg bor forholdsvis tæt på pada. Hvis du også gør det, kunne vi lave en gå klub eller noget? Det er så meget nemmere at gå hvis man er flere om det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da en god idé! Jeg tror faktisk vi bor relativt tæt på hinanden allesammen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv øv øv ..

Netop hjemvendt, og har en del blanede følelser...

Fik konstateret jeg havde PCO og ikke PCOS..

Da jeg er overvægtig skulle jeg tabe mig fra 107 til 96 kg, jeg har tabt mig til 101 på 6 uger, men fordi min bmi stadig er over 30 er jeg endnu engang på "tabeholdet"...!!!

Jeg skal tabe mig til under 96 og gerne mere, inden fertillitetsbehandlingen sættes igang :(

Har blandede følelser fordi jeg selvfølgelig gerne vil tabe mig og få mest muligt ud af fertilitets behandlingen, men samtidig havde jeg bare inderligt håbet at der ville ske noget idag... :'(

Har dog fået en sød læge, Tine, som fortalte hvad den fremtidige plan er, Pergotime skal sætte cyklus i gang og så skal insimineringerne igang sættes..

Jeg er blvet tilbudt at komme op og følge et program ned sygeplejersken og få råd og vejledning til at tabe mig, hvilket jeg har sagt ja til... Hun havde desværre være ikke tid før d. 10/1 :(

Beklager alt ævlen, men er nok skuffet over det hele. Men nok mest over mig elv, over jeg ikke har tabt de åndssvage 11kg..

Måske er det også fordi jeg har været i nattevagt og ikke har sovet endnu jeg er ekstra følsom.. nu vil jeg i hvert fald hoppe i min seng, og sove helt til kl 20, inden den står på job igen kl 23 :)

Rigtig god dag til jer alle...

Knus fra Christine

Hvor er det sejt du har tabt 5 kg på 6 uger, det er næsten et kilo om ugen :respekt

forsæt den stil, og du har næsten tabt de sidste 11 kilo inden du skal derop den 10/1.. det kunne være lidt sejt at tage røven på dem ;)

Tror mig, jeg ved hvor hård en besked det er at få, jeg var henvist i 2009, hvor jeg blev sendt hjem igen med samme besked om at tabe mig, det gik rigtig godt for mig til at starte med, men pludselig stod vægten stille, og mange andre ting begyndte at falde sammen i mit liv, så kørte ned i et sort hul, og endte med at tage mere på, end jeg havde tabt :(

Hvilket gjorde at jeg til sidst valgte en maveoperation, hviklet også betød et års pause fra PB :unsure

Det var en hård kamel at sluge, men har gjort at jeg er kommet der hvor jeg er, den dag i dag :loveshower

Det jeg ville frem til ;)

pas på du ikke køre dig selv ned i et hul, du skal sku nok klare den, de kilo skal bare ha kamp til stregen, og det bliver hårdt, mega hårdt til tider, men glem aldrig hvad du kæmper for :goodluck .

jeg er sikker på at inden længe står du med 2 fine fine streger :D

(psssst... jeg er også afhænging af min pepsi max ;) og den drikker jeg stadig, så er der så mange andre ting jeg ikke gør ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved jeg bor forholdsvis tæt på pada. Hvis du også gør det, kunne vi lave en gå klub eller noget? Det er så meget nemmere at gå hvis man er flere om det :)

Det lyder som en rigtig god idé, Pada og jeg bor også ret tæt på hinanden ;)

Det kunne da være super hyggeligt og rart at dele sine tanker med nogen der er i samme situation :)

Å kan vi lave en Baby-klub :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER