Guest

De mest åndsvage råd

33 indlæg i dette emne

Jeg tænkte det var på tide med et lille grin så skal vi ikke dele nogle af de underligste mere eller mindre velmente råd?

Jeg kan ligge ud:

"man skal drikke snaps inden sidste amning, så sover babyen så godt" (jeps det var seriøst ment)

min datter sover mellem 6 og 11 timer i streg og sover op mod 15 timer normalt, kun afbrudt af 1-2 spisninger, og det havde jeg lige fortalt få en sagde:

"du skal give hende vælling i den sidste flaske, så sover hun igennem" (og 11 timer i streg er ikke at sove igennem eller?)

"Bare lad hende græde, børn har godt af at græde så folder lungerne sig ud"

Hvad har i fået af underlige råd?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Haha, den der med at græde har jeg også fået :D Der var begundelsen bare at "de fik stærkere lunger", men nogenlunde det samme.

Og så har jeg fået at vide jeg skulle smøre gummerne på baby med noget stærkt alkoholisk (kan ikke lige huske præcis hvad), men også til formål at få baby til at sove :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den der med snapsen fik jeg af min tidligere svigermor, da jeg ventede Freja. Nemlig at jeg skulle drikke et par øl eller en halv flaske vin, for så ville den lille sove bedre :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine kollegaer har også æret fulde af gode råd, for de flestes vedkommende er det 30-40 år siden de har fået børn og det var dælme en anden tid..

- snaps på gummernenår de får tænder, det skulle bedøve

- lidt vin, så sover babyen godt

- man må ikke spise æbler, hvis man ammer

- baby må gerne græde, der giver stærke lunger

-

Kan ikke lige høre flere, skriver dem ind hvis jeg kommer i tanke om det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter en hård nat med mange amninger, var der på et tidspunkt en, der kærligt sagde til mig "Hvad med at prøve at lave en rytme, så Valdemar skal have mad kl. 8, kl. 12, kl. 16, kl. 20 og så sover fra 20 til 8?" - som om jeg ikke havde overvejet, at det ville give mig mere søvn end natamningerne :P Jeg tænker, at den MÅ have være sagt i sarkasme, men jeg tror faktisk at det var sådan rimelig seriøst ment fra en, der bare ikke helt tænkte sig om :lolhit

Og jeg har også hørt den der med "Cognac på gummerne når de får tænder" og "Baby må gerne græde"...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter en hård nat med mange amninger, var der på et tidspunkt en, der kærligt sagde til mig "Hvad med at prøve at lave en rytme, så Valdemar skal have mad kl. 8, kl. 12, kl. 16, kl. 20 og så sover fra 20 til 8?" - som om jeg ikke havde overvejet, at det ville give mig mere søvn end natamningerne :P Jeg tænker, at den MÅ have være sagt i sarkasme, men jeg tror faktisk at det var sådan rimelig seriøst ment fra en, der bare ikke helt tænkte sig om :lolhit

Og jeg har også hørt den der med "Cognac på gummerne når de får tænder" og "Baby må gerne græde"...

Haha! :lolhit Ja, god ide - jeg laver da lige den rytme, hvorfor havde jeg ikke tænkt på det før ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

FÅRK! Har da slet ikke tænkt på, at det ville være smart at vænne Inger til at sove fra 20 til 8 :lolhit Omg!

Min farmor anbefalede mig også at drikke vin - så ville hun sove dejligt.. jaehh.. bob bob bob :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha! :lolhit Ja, god ide - jeg laver da lige den rytme, hvorfor havde jeg ikke tænkt på det før ;)

Præcis. :D

Der var også engang hvor Valdemar var vældig utilfreds, fordi han havde en fyldt ble som jeg ikke havde haft mulighed for at skifte, fordi vi var på vej et sted hen. Da jeg endelig får ham skiftet bliver han heldigvis glad igen. Og så er der en, spørger, om han måske er vænnet til at blive skiftet for hurtigt :blink Altså a la at man kunne vænne børn til at have en våd ble, og at de ikke ville blive så kede af det, hvis de var vant til det. WFT, der er sgu da ingen, der kan lide at have en våd (eller snasket) bagdel :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis. :D

Der var også engang hvor Valdemar var vældig utilfreds, fordi han havde en fyldt ble som jeg ikke havde haft mulighed for at skifte, fordi vi var på vej et sted hen. Da jeg endelig får ham skiftet bliver han heldigvis glad igen. Og så er der en, spørger, om han måske er vænnet til at blive skiftet for hurtigt :blink Altså a la at man kunne vænne børn til at have en våd ble, og at de ikke ville blive så kede af det, hvis de var vant til det. WFT, der er sgu da ingen, der kan lide at have en våd (eller snasket) bagdel :rolleyes

OMG... Hvad tænker folk da på?! Ja vi kan godt lide, at vores barn har en tør og ren numse, hvor underligt :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja, og så var der dengang i bussen, hvor Valdemar gik helt balstyrko. Jeg havde nok fået presset den lige lovlig meget med både ble, mad og søvn, så alt var galt og jeg glædede mig bare til at komme af bussen og DRØNE hjem og få ham skiftet, fodret og puttet. Derudover kan han ikke så godt lide lyden af busdøren, så selvom jeg fik ham lidt til ro, så panikkede han, hver gang dørene åbnede. Alt i alt en meget ulykkelig dreng.

Så kommer der en ældre dame hen til mig og spørger "Har du ikke en sut, du kan give ham?" :rolleyes Altså hvis det var så nemt, så havde jeg sgu nok allerede givet ham sutten, dame! :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også flere gange fået "Pas nu på, at du ikke isolerer ham", hvilket godt kan irritere mig lidt. Ingen tvivl om at JEG har godt af at komme ud, og vi KOMMER også ud. Men jeg bilder mig altså ikke ind, at det er for Valdemars skyld og for at han ikke bliver "isoleret" at vi fiser på shopping og på besøg rundt omkring. Han er da røvligeglad med hvor han er, bare jeg eller hans far også er der :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter en hård nat med mange amninger, var der på et tidspunkt en, der kærligt sagde til mig "Hvad med at prøve at lave en rytme, så Valdemar skal have mad kl. 8, kl. 12, kl. 16, kl. 20 og så sover fra 20 til 8?" - som om jeg ikke havde overvejet, at det ville give mig mere søvn end natamningerne :P Jeg tænker, at den MÅ have være sagt i sarkasme, men jeg tror faktisk at det var sådan rimelig seriøst ment fra en, der bare ikke helt tænkte sig om :lolhit

Og jeg har også hørt den der med "Cognac på gummerne når de får tænder" og "Baby må gerne græde"...

Øhhh den der rytme skal du ikke underkende, August var kolik barn og jeg lavede sådan en rytme for at maven skulle have ro.

Og det virkede, rytmen var ikke på klokkeslet og blev nemt skubbet pga søvn skrigeture og lignende. Men dumt er det ikke når man har en baby med poblemer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øhhh den der rytme skal du ikke underkende, August var kolik barn og jeg lavede sådan en rytme for at maven skulle have ro.

Og det virkede, rytmen var ikke på klokkeslet og blev nemt skubbet pga søvn skrigeture og lignende. Men dumt er det ikke når man har en baby med poblemer :)

Men vænnede du ham til at sove mellem 20 og 8 uden mad? For så er jeg godt nok imponeret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da Mie var 3 uger så sagde min mor "3 timer mellem måltiderne det er godt nok ikke lang tid, du kan strække den ved at give hende en sut med vand"

Jeg bed godt nok mig selv hårdt i tungen for ikke at sige "hvor lang tid går der mellem dine måltider? Morgenmad, formiddags frugt, middagsmad, eftermiddags kaffe, aftensmad og aftenkaffe? (6, 9, 12, 15, 18 og 21 - fin lille 3 tabel :rolleyes)" - gu vil jeg røv strække mit barns måltider.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øhhh den der rytme skal du ikke underkende, August var kolik barn og jeg lavede sådan en rytme for at maven skulle have ro.

Og det virkede, rytmen var ikke på klokkeslet og blev nemt skubbet pga søvn skrigeture og lignende. Men dumt er det ikke når man har en baby med poblemer :)

Jeg underkender bestemt ikke en rytme, men jeg synes det var lige optimistisk nok at det var på klokkeslet og med 12 timers søvnpause. :D Iøvrigt har/havde Valdemar jo ikke nogle maveproblemer, og så går jeg ikke ind for at lave rytme på hamare for min søvns skyld :)

Men vænnede du ham til at sove mellem 20 og 8 uden mad? For så er jeg godt nok imponeret :)

Hvis ret skal være ret, så sidder jeg faktisk lige og bliver i tvivl, om hun nævnte et 24-måltid med også... Men 24-8 og ellers total skemalagt er måske stadig liiiiige optimistisk nok, især med et ammebarn. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også flere gange fået "Pas nu på, at du ikke isolerer ham", hvilket godt kan irritere mig lidt. Ingen tvivl om at JEG har godt af at komme ud, og vi KOMMER også ud. Men jeg bilder mig altså ikke ind, at det er for Valdemars skyld og for at han ikke bliver "isoleret" at vi fiser på shopping og på besøg rundt omkring. Han er da røvligeglad med hvor han er, bare jeg eller hans far også er der :rolleyes

Jeg har fået at vide at jo flere der får lov at holde og passe jo mere trygt bliver mit barn, mig bekendt er det omvendt, jo mere hun stoler på Anders og mig jo mere tryg bliver hun ved andre. Selvfølgelig må folk holde mit barn NÅR HUN ER TRYG, og der er det MIG der har det sidste ord.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået at vide at jo flere der får lov at holde og passe jo mere trygt bliver mit barn, mig bekendt er det omvendt, jo mere hun stoler på Anders og mig jo mere tryg bliver hun ved andre. Selvfølgelig må folk holde mit barn NÅR HUN ER TRYG, og der er det MIG der har det sidste ord.

HØRT! Den har jeg hørt meget som en advarsel: "Man skal passe på, at børnene ikke kun kan blive båret af deres far og mor" :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik engang at vide at man ikke måtte kilde babyer og specielt ikke under tæerne, så ville de begynde at stamme ..... hmmm ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille har en tendens til at hvis folk sådan er "op i hovedet" på hende, eller hvis "fremmede" taler til hende, især hvis hun er træt; SÅ SKRIGER HUN.

Hvor til min veninde sagde: Hvad med at prøve at komme noget mere ud?

Ja, hvad ville du måske sige til, hvis en du ser en gang om ugen, stikker hovedet helt op til dig, 2 min efter du er vågnet og begynder at tale babysprog...

(Vi er ikke specielt meget ude, men det er da flere gange om ugen alligevel!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh der er MANGE!!

At jeg skulle sutte citroner og snøre brystet stramt ind når jeg skulle stoppe amningen! (a'hvad?)

At jeg var pjattet når jeg ikke ville køre i bil fra Viborg til Sjælland med et barn på 2 mdr (som kun må sidde i autostol 20-30 min ad gangen, derefter 1 times pause og så 20 min igen, så er der VIRKELIG langt til KBH!!)

At jeg sagtens kunne drikke både under graviditet og amning

At vores stramme rytme var synd for ham (han satte selv rytmen og det passede ham SÅ godt, vi havde altid en glad dreng, når vi fulgte den)

Min svgerinde fik rådet om at hun ikke måtte tapesere når hun var gravid da det lange stræk i kroppen ville gøre at barnet ville få navlestrengen om halsen

Men det er mest det med rytmen, der idag giver os problemer - han KAN ikke vente med aftensmad til kl. 18.30 og så komme i seng kl. 21.00 Det fungerer slet slet ikke for ham.

Og vi har et sæt venner/bedsteforældre som ikke rigtig vil tage hensyn til det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille har en tendens til at hvis folk sådan er "op i hovedet" på hende, eller hvis "fremmede" taler til hende, især hvis hun er træt; SÅ SKRIGER HUN.

Hvor til min veninde sagde: Hvad med at prøve at komme noget mere ud?

Ja, hvad ville du måske sige til, hvis en du ser en gang om ugen, stikker hovedet helt op til dig, 2 min efter du er vågnet og begynder at tale babysprog...

(Vi er ikke specielt meget ude, men det er da flere gange om ugen alligevel!)

Ak ja den kender jeg alt for godt - C har det på samme måde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik engang at vide at man ikke måtte kilde babyer og specielt ikke under tæerne, så ville de begynde at stamme ..... hmmm ;)

Den har min svigerinde fået for kort tid siden da hun nussede hendes 8 uger gamle søn under tæerne ;) da hun så spurgte mig om det kunne være rigtigt der kunne je næsten ikke svare fordi jeg synes det var så komisk ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har en svigermor, hendes råd imod gråd er at Albert skal have noget at spise, om det så kun er 15 min siden han sidst har spist 180 ml. Godt nok kan han godt græde pga sult, men der findes også andet end sult der kan få ham til at græde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik engang at vide at man ikke måtte kilde babyer og specielt ikke under tæerne, så ville de begynde at stamme ..... hmmm ;)

Hahahaha! Det er sgu en konsekvensfyldt verden vi lever i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min farmor mente at når Lasse vågnede for at spise om natten, så sku jeg bare gi ham kamillete i stedet for mm.

Tvivler på at kamillete mætter som sådan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER