Tinkerbell

Babyalarm - Philips Avent

10 indlæg i dette emne

Hej piger.

Jeg ved at der er mange tråde herinde om babyalarmer, men da vi ser på 2 muligheder (i julegave af svigerforældrene) vil jeg lige høre herinde om nogen har erfaringer med dem.

Vi overvejer hhv babyalarm Philips Avent SDC535: Har læst super gode anbefalinger, eneste minus er at den er rimelig dyr (1300 kr), men er fundet på tilbud til 70 pund så det synes jeg ikke er så galt.

Philips Avent SCD505: Tænks testvinder, hvilket jo altid er positivt. Den er normalt meget billigere end SCD535, dog ikke når 535 er på tilbud... Har set den til omkring 500 kr.

Den største forskel når jeg sammenligner på philips hjemmeside ud over pris er opladningstid, hhv 8 timer for 505 og kun 3 for 535, at 535 har bælteclips, halsstrop og rejsetaske med, strømindikator og vibration. :help

Er der nogle af jer herinde som har erfaring med en af disse alarmer? Eller som kan vurdere om de forskelle der er er pengene værd?

Tak!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har ingen erfaringer med nogen af de ting.. Men her er de ting, som jeg er glad for ved vores:

Lang rækkevidde

Lang batteri-tid

Kan sidde i opladeren, uden det skader batteriet.

Mange kanaler.

Strømindikator

Halsstroppen, så jeg kan have den om halsen.

Vibrator, så jeg kan have den i lommen når jeg støvsuger.(Derved også størrelsen!)

VI har en neo nate, og den er FANTASTISK.

Aner ikke hvor lang opladningstid vores har - men den kan nemt holde 3-4 dage på en opladning.. Jeg oplader den som regel om natten, så om det tager 3 eller 8 timer er egentlig ligegyldigt for mig umiddelbart - især fordi han holder så længe... Hvis den oplader på 3 timer, er det vigtigt med en lader, som ikke skader batteriet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 ud af 7 i min mødregruppe har 505'eren, og de er alle rigtig glade for den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi overvejer hhv Philips Avent Dect SCD535: Har læst super gode anbefalinger, eneste minus er at den er rimelig dyr (1300 kr), men er fundet på tilbud til 70 pund så det synes jeg ikke er så galt.

Nu bider jeg bare mærke i at du skriver 70 pund - du skal huske at hvis du køber den i england, så bruger de andre stik end DK og derfor skal du have en adapter på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ingen erfaringer med nogen af de ting.. Men her er de ting, som jeg er glad for ved vores:

Lang rækkevidde

Lang batteri-tid

Kan sidde i opladeren, uden det skader batteriet.

Mange kanaler.

Strømindikator

Halsstroppen, så jeg kan have den om halsen.

Vibrator, så jeg kan have den i lommen når jeg støvsuger.(Derved også størrelsen!)

VI har en neo nate, og den er FANTASTISK.

Aner ikke hvor lang opladningstid vores har - men den kan nemt holde 3-4 dage på en opladning.. Jeg oplader den som regel om natten, så om det tager 3 eller 8 timer er egentlig ligegyldigt for mig umiddelbart - især fordi han holder så længe... Hvis den oplader på 3 timer, er det vigtigt med en lader, som ikke skader batteriet...

Vil jeg gerne tilslutte mig - den er så handy :super Vi er også glade for vores :)

Vi havde oprindeligt kigget på Avent, men er der ikke noget med, at en af dem kører på almindelige batterier på en af enhederne? :unsure Men det er testvinderen der gør det.. Det var med til, at vi ikke ville have den - det er så dejligt nemt, at alarmerne bare kan kastes i opladeren :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kigger også på de 2 fra avent ;) det med stikket er rigtigt nok, men man kan lave et europ. stik til hvis man kan sådan noget..det gjorde min mand med nogle ting i brasilien, men anyway, du kan få 535 'ern til ca 100 euro i Tyskland på forskellige hjemmesider. lavede lige et lille search. sig til hvis du vil have links :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kigger også på de 2 fra avent ;) det med stikket er rigtigt nok, men man kan lave et europ. stik til hvis man kan sådan noget..det gjorde min mand med nogle ting i brasilien, men anyway, du kan få 535 'ern til ca 100 euro i Tyskland på forskellige hjemmesider. lavede lige et lille search. sig til hvis du vil have links :balloon

Jeg vil meget gerne have link! Så kan svigerfamilien købe en i DE og give i julegave :)

Jeg kan dog ikke se at 535 skulle bruge batterier (altså almindelige AA), bare at den skal oplades i stikkontakt, for ja det med batterier gider jeg ikke ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På babysams hjemmesiden står der for 535: Du skal derfor vælge dine batterier med omhu og helst AA batterier med 2600 - 3000 mAh.

Betyder det at man skal skifte batterier? For samtidig kan jeg se under specifikationer står der: Opladningstid: 3 time® Strømforsyning: 220 - 240 V Strømforsyning: 120 V (US) Drifttid på batteri: 24 time®

Jeg kan simpelthen ikke regne ud om det betyder at den ene del kører på almindelig batterier mens den anden kan oplades? Eller kan begge oplades? Gider simpelthen ikke have en alarm hvor batterierne skal skiftes!

Nogen der kan svare på det med batterierne? :help

Hvis begge dele kan oplades i almindelig strøm er jeg nemlig mere eller mindre sikker på at vi skal have 535 hvis vi kan få . 100 euro i Tyskland :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er det godt nok en 505'er jeg har, men der kører det enten på almindelige batterier der skal udskiftes eller på strøm, (altså alarmen skal sættes direkte til strøm hvis man ikke vil bruge batterier). Der er altså ingen opladning af enhederne. Jeg har været rigtig træt af min, netop pga af det høje batteriforbrug, men også at man ikke rigtig kan bruge den udendørs hvis den skal tilsluttes strøm (den er også kun godkendt til indendørs brug).

Dette har gjort at jeg har købt en ny alarm, Neo Nate, som virker upåklageligt og som opfylder behovet for en udendørs alarm.

Træls, også at den har vundet TÆNKs test. Det gjorde at jeg bare købte den uden at sætte mig ind i hvilken alarm det er.

Kender ikke 535'eren, men vil ikke anbefale 505 :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har 505'eren og er MEGET glad for den.

Forældreenheden har genopladelige batterier, men babyenheden kører på alm. batterier (eller sættes i stikkontakt). For mig har det ikke været noget problem. Når jeg er derhjemme er babyenheden bare i stikkontakten, så den ikke bruger af batterierne og så når vi skal nogle steder tager jeg den bare ud af stik og med. Jeg har kun skulle skifte batterier på den en gang indtil videre og vi fik den i juli måned. Så det er altså ikke ret tit der skal skiftes.

Der følger en halsstrop med forældreenheden.

Babyenheden kan afspille vuggeviser, hvilket jeg har været glad for. Vi bruger den konsekvent hver aften som et putteritual og Lise bliver tryg og falder nemt i søvn til musikken.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER