Glowin

Hud mod hud kejsersnit - helt nyt!

10 indlæg i dette emne

min konsultations jordemoder sagde at de havde haft en der insisterede på at få barnet over, så det fik hun... måske du kunne høre hvad muligheden er!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øj det håber jeg er praksis når jeg højst sandsynligt skal føde ved kejsersnit næste gang.. Men også lidt freaky at se dem trække baby ud af hullet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må nok indrømme jeg tror jeg ville have det bedst bag forhænget igen. Har ikke lyst til at se de skære og syer og alt det der foregår bag skærmen... Og så slemt synes jeg heller ikke det var ikke at få Marius med det samme. Men har jo heller ikke prøvet andet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg fik foretaget kejsersnit var jeg bag forhænget, men C blev straks lagt op på mig da hun var kommet ud, så vi kunne være hud mod hud. Der fik hun lov at ligge i ½ minuts tid og så blev hun taget ud og fik målt og vejet osv.

Jeg har helt ærlig ikke lyst til at se dem skære mig op, jeg synes det var nok at jeg kunne se at der sprøjtede blod op på lampen over mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal have kejsersnit på mandag.

Synes det var lidt freaky at se babyen blive trukket ud af maven på hende og jeg ville nok få det så dårligt at jeg ville besvime hvis det var mig der lå der og kunne se det hele.. Men det med hud mod hud kunne jeg mærke at jeg manglede med Kira da jeg fik aks så det vil nok også mangle denne gang.

Men det er da bare SÅ fantastisk at man kan gøre det sådan selvom man "kun" skal have kejsersnit.

Med Kira så kæresten at de trak hende ud og har også taget 2 billeder af det selvom det gik så stærkt.

Håber at han også må tage billeder denne gang hvor der ikke er ligeså meget stress på fordi det er pks og ikke aks som sidst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Majken,

Jeg ved, at de gennem længere tid har brugt hud-mod-hud på Roskilde (nu ved jeg jo ikke, hvor du skal føde), hvad angår initiel kontakt mellem barn og mor - så det er altså ikke helt så sprit-nyt, som det præsenteres ;-) At moderen kan se, når barnet trækkes ud, har jeg dog ikke været med til. Men sig det til "din kirurg", så behøver det ikke være et problem at få barnet op til dig, såfremt det har det helt godt ved fødslen :-)

Er din mand eller kæreste med, plejer der at være tid til billed-tagning lige når barnet stadig har underkroppen inde i din livmoder (de lader dem gerne lige "sidde" der et øjeblik, hvis de har det godt.). Såfremt du ikke skal have kejsersnit fordi underkroppen står ned ad selvfølgelig.

Tillykke til dig på forhånd :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har besluttet at jeg vil prøve og høre min JM på fredag om det er noget som kan lade sig gøre :)

Og så vil jeg tage en snak med kirurgen også .. lige inden KS' et..

Det er ikke for hver en pris jeg gerne vil have hende op, men hvis alt er ok og hun har det godt når hun kommer ud, vil det være helt fantastisk at få lov til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har de også fået hud mod hud kejsersnit i Viborg. Kan dog stadig ikke helt finde ud af, hvad jeg synes om, at skulle se baby blive hevet ud af hulet og først få skærmen op, når der skal syes....

Er der egentlig nogle herinde der har prøvet det nu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er i en god opstarts fase på Hvidovre!

Man skal huske at sige, at man godt kunne tænke sig hud-mod-hud når man kommer ind og HVIS det kan lade sig gøre, så får man det :) Altså, hvis der ikke er komplikationer mm.

Det er dog ikke alle læger / jordmødre/ narkose folk der er har fået træningen endnu, så det handler om hvem der er på arbejde lige den dag. De skal jo lære en ny rutine, så det er trygt for alle.

Men spørg ad!

Synes også det lyder fantastisk. Havde også ønsket det, men blev ikke skuffet over alm. kejsersnit nu da det var lidt akut.

Det var en super oplevelse alligevel.

Camilla

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER