Abelka

Hvor har du din vielsesring?

   96 members have voted

  1. 1. Hvor har du din vielsesring

    • Højre ringfinger
      64
    • Venstre ringfinger
      12
    • Anden finger end ringfingeren
      0
    • Halskæde eller lignende
      1
    • Jeg går ikke med den
      8
    • Vi er gift, men har ikke vielsesringe
      2
    • Jeg er ikke gift
      9

Please sign in or register to vote in this poll.

60 indlæg i dette emne

Men når jeg er hjemme eller på skole ifbl med uddannelsen, så er den på højre ringefinger. Det gør jeg af den simple grund, at jeg ikke er kone nr. 2. Historisk set, så bar kontessen fra Clausholm Anne Sofie Rewenlow sin vielsesring på venstre hånd, da hun blev gift med sin Kong Frederik, da han i forvejen var gift med Dronning Louise... Da Dronning Louise senere døde, blev Anne Louises vielsesring flyttet til højre hånd, da hun så blev kone nr. 1.

Jeg vil være kone nr. 1 og den eneste kone (hustru lyder lidt bedre) derfor på højre hånd.

Tak for den oplysning :)

Det er pudsigt at ingen af de guldsmede vi var hos i vores søgen efter ringe kunne fortælle det.

Vi spurgte ellers hvert sted om hvor ringen 'skulle' sidde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for den oplysning :)

Det er pudsigt at ingen af de guldsmede vi var hos i vores søgen efter ringe kunne fortælle det.

Vi spurgte ellers hvert sted om hvor ringen 'skulle' sidde.

jamen det var så lidt. Men det er jo bare lidt bi-informationer man får, når man er meget historieinteresseret

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jamen det var så lidt. Men det er jo bare lidt bi-informationer man får, når man er meget historieinteresseret

Du ved sådanne nogle skøre ting ligesom Manse ;) hihih

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Venstre ringfinger, det gør man i Irland, og da min mand er irer, har vi taget den tradition derfra.

Min mand er også irer, men jeg har valgt at flytte min ring, efter vi flyttede til Danmark. Lige nu har jeg den godt nok på venstre, men det er nu kun fordi jeg har fået meget tør hud/eksem under den på højre. Når det er helet flytter jeg den tilbage.

Det er jo tradition i de engelsktalende lande at forlovelsesring og vielsesring sidder på samme finger. Men det synes jeg er synd for begge ringe. Specielt fordi de begge har diamanter, og så konkurrerer de på en eller anden måde.

Så forlovelsesring på venstre og vielsesring på højre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er min røget i en kæde om halsen indtil efter baby er født... Den klemte, og var blevet ubehagelig at have på... Øv :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand er også irer, men jeg har valgt at flytte min ring, efter vi flyttede til Danmark. Lige nu har jeg den godt nok på venstre, men det er nu kun fordi jeg har fået meget tør hud/eksem under den på højre. Når det er helet flytter jeg den tilbage.

Det er jo tradition i de engelsktalende lande at forlovelsesring og vielsesring sidder på samme finger. Men det synes jeg er synd for begge ringe. Specielt fordi de begge har diamanter, og så konkurrerer de på en eller anden måde.

Så forlovelsesring på venstre og vielsesring på højre.

Var det jer der blev gift 3-4 gange? For så var vi på bryllupsklar samme tid.

Jeg blev gift 9/9 2006

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Højre ringfinger. Havde forlovelsesringen på ventre ringfinger

Det samme her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine fingre er vokset fra min, så jeg går ikke med den. Men har købt en billigere udgave og den har jeg på venstre ringfinger. Normalen er dog højre ringfinger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stemte på højre ringfinger, men det er fordi jeg har den lige nu på højre finger, men det er fordi jeg er gravid og den ikke rigtig vil være på venstre lige nu. :oops

Ellers ville den være på venstre ringfinger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er ikke gift, men hvis eller når jeg bliver det så kommer den på højre ringfinger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige i øjeblikket er den i vores pengeskab, da jeg stadig har en del væske i fingerne efter graviditeten, og derfor ikke kan passe den.. tongue.gif

Men ellers har den normalt på højre ringfinger..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Afledt af et spørgsmål i en anden tråd kom jeg til at tænke på hvor I har jeres vielsesring?!

Og hvorfor har I den der? :)

Jeg har min på venstre ringfinger, tættest på hjertet :)

Vi havde lange snakke om hvilken hånd en skulle være på.

Jeg var oprindelig af den overbevisning at den skulle sidde på venstre hånd tættest på hjertet.

Nu jeg sidder og tænker over det kan jeg slet ikke komme i tanke om hvordan vi blev enige om højre hånd.

Manden fortæller lige at det var vores guldsmed der fortalte os det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den ligger en skuffe, men når jeg endelig har den på - er den placeret på højre ringfinger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forlovelsesring på venstre og vielsesring på højre :)

Samme her - og de sidder der begge to hver eneste dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har den på højre ringfinger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har min på højre ringefinger. Har stadigvæk min forlovelses ring på venstre ringefinger da jeg sys det virker helt forkert ikk at have den på nu hvor jeg har vænnet mig til at den er der..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det samme her. det havde mine forældre og alle eg kender, så regnede med, at det var det normale. Det er først senere jeg har fundet ud af, at nogle har deres vielsesring på venstre hånd :)

Der er ikke noget, der er rigtigt eller forkert, når det kommer til hvilken hånd, man skal vælge at sætte vielsesringen på. Nogen vælger venstre hånd og begrunder det med, at der løber en åre direkte fra hjertet ned i venstre ringfinger. Ideen er sjov nok men i bund og grund noget sludder, der løber årer ned i højre hånd såvel som i venstre. Andre vælger at placere vielsesringen på højre hånd, da det er den, man bruger, når man skal afgive sit troskabsløfte. Man kunne jo evt. vælge at have sin forlovelsesring på sin venstre hånd og sin vielsesring på sin højre, men valget står én frit for.

Link: http://www.aok.dk/byliv/takt-og-tone-og-tradition-0

Vi har dem også på højre hånd, nu hvor vi er gift. Da vi var forlovede havde vi dem på venstre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand kan ikke holde ud at have nogen som helst smykker på....halskæde, ur, armbånd osv....og heller ikke sin vielsesring, så jeg gider heller ikke ha min på :s :rolleyes:

Så de står i den røde æske de kom i nede fra guldsmeden :rolleyes:

Men hvis vi nu sku ha dem på, så ville det være på højre hånd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min er tilbage på sin vante plads på højre hånd :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

venstre ringfinger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min er for det meste på venstre ringfinger. Men det afhænger lidt af temperaturen. Mine fingre ændrer åbenbart størrelse en del.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har den på højre, da venstre hånd tilhører forlovelsen. Ligesom jeg gik ind på venstre side af min far og forlod kirken på højre side af min mand.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har den på højre hånd, på venstre har jeg min forlovelsesring :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har min på højre ringfinger da det var den finger guldsmeden bad om målet på :D

Ej han fortalte mig hvorfor men kan jo ikke huske det her 2 år senere :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min ligger i en skuffe har den ikke på pt pga vand uberalles i min krop

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER