Abelka

Hvor har du din vielsesring?

   96 members have voted

  1. 1. Hvor har du din vielsesring

    • Højre ringfinger
      64
    • Venstre ringfinger
      12
    • Anden finger end ringfingeren
      0
    • Halskæde eller lignende
      1
    • Jeg går ikke med den
      8
    • Vi er gift, men har ikke vielsesringe
      2
    • Jeg er ikke gift
      9

Please sign in or register to vote in this poll.

60 indlæg i dette emne

Afledt af et spørgsmål i en anden tråd kom jeg til at tænke på hvor I har jeres vielsesring?!

Og hvorfor har I den der? :)

Jeg har min på venstre ringfinger, tættest på hjertet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Højre ringfinger. Havde forlovelsesringen på ventre ringfinger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Højre ringfinger. Havde forlovelsesringen på ventre ringfinger

Det samme her. det havde mine forældre og alle eg kender, så regnede med, at det var det normale. Det er først senere jeg har fundet ud af, at nogle har deres vielsesring på venstre hånd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

højre ringefinger, da det jo er tradition og fordi at du så kan sige hånden på hjertet...

Havde forlovelsesringen på venstre.

Men har den ikk på når jeg er på arbejde - ringe er fy fy på et laboratorie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bærer min på højre ringefinger, når jeg ikke er på arbejde. Jeg arbejder i sundhedssektoren, hvor man ikke må bærer ringe af hensyn til baktiere og smittefare.

Men når jeg er hjemme eller på skole ifbl med uddannelsen, så er den på højre ringefinger. Det gør jeg af den simple grund, at jeg ikke er kone nr. 2. Historisk set, så bar kontessen fra Clausholm Anne Sofie Rewenlow sin vielsesring på venstre hånd, da hun blev gift med sin Kong Frederik, da han i forvejen var gift med Dronning Louise... Da Dronning Louise senere døde, blev Anne Louises vielsesring flyttet til højre hånd, da hun så blev kone nr. 1.

Jeg vil være kone nr. 1 og den eneste kone (hustru lyder lidt bedre) derfor på højre hånd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bærer min på højre ringefinger, når jeg ikke er på arbejde. Jeg arbejder i sundhedssektoren, hvor man ikke må bærer ringe af hensyn til baktiere og smittefare.

Men når jeg er hjemme eller på skole ifbl med uddannelsen, så er den på højre ringefinger. Det gør jeg af den simple grund, at jeg ikke er kone nr. 2. Historisk set, så bar kontessen fra Clausholm Anne Sofie Rewenlow sin vielsesring på venstre hånd, da hun blev gift med sin Kong Frederik, da han i forvejen var gift med Dronning Louise... Da Dronning Louise senere døde, blev Anne Louises vielsesring flyttet til højre hånd, da hun så blev kone nr. 1.

Jeg vil være kone nr. 1 og den eneste kone (hustru lyder lidt bedre) derfor på højre hånd.

Godt så, jeg troede jeg vidste en del om traditioner- men denne vidste jeg ikke. Så lærte jeg hermed noget nyt i dag :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

højre ringefinger, da det jo er tradition og fordi at du så kan sige hånden på hjertet...

Havde forlovelsesringen på venstre.

Ditto!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt så, jeg troede jeg vidste en del om traditioner- men denne vidste jeg ikke. Så lærte jeg hermed noget nyt i dag :glad

jeg elskede Herta J Enevoldsens bøger om de dansk konger og dronninger... Deraf blev jeg meget interesseret i Danmarks historie. Og sådan en omgang intriger og romantik, synes jeg er enormt hyggeligt og god læsning.

Kan også en masse om Dyveke, Leonora Christine og Caroline Mathilde, for bare at nævne nogle markante kvinder i Danmarks historien

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bærer min på højre ringefinger, når jeg ikke er på arbejde. Jeg arbejder i sundhedssektoren, hvor man ikke må bærer ringe af hensyn til baktiere og smittefare.

Men når jeg er hjemme eller på skole ifbl med uddannelsen, så er den på højre ringefinger. Det gør jeg af den simple grund, at jeg ikke er kone nr. 2. Historisk set, så bar kontessen fra Clausholm Anne Sofie Rewenlow sin vielsesring på venstre hånd, da hun blev gift med sin Kong Frederik, da han i forvejen var gift med Dronning Louise... Da Dronning Louise senere døde, blev Anne Louises vielsesring flyttet til højre hånd, da hun så blev kone nr. 1.

Jeg vil være kone nr. 1 og den eneste kone (hustru lyder lidt bedre) derfor på højre hånd.

:sc

Jeg har min på højre ringringer, da den er mindre end den venstre. Jeg har så tykke pølsefingre i forvejen, så en str. mindre gør meget :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forlovelsesring på venstre og vielsesring på højre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har min på den højre, men Dennis har den på den venstre, fordi den er så bred han ikke kan give hånd uden det gør ondt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Venstre ringfinger....fordi jeg har aldrig har fået den rettet til efter vi blev gift så den kunne komme på højre;0)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Højre ringfinger. Havde forlovelsesringen på ventre ringfinger

Samme her, har dog stadig med forlovelsesring på venstre ringfinger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er vi kun forlovet så har svaret "er ikke gift" men jeg har den siddende i min halskæde da jeg ikke kan passe den længde.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min ligger på mit natbord og har gjort det MEGET længe. Jeg er blevet for fed og den strammer :blush :( Men jeg begynder at kunne passe den bedre nu :glad Ellers havde jeg den på højre ringefinger ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har min på højre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På venstre ringfinger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Højre ringfinger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har den på højre, men når jeg engang efter endt barsel får et job igen er den det meste af tiden i en halskæde, da man jo desværre ikke må have den på indenfor ældresektoren :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min ligger på mit natbord og har gjort det MEGET længe. Jeg er blevet for fed og den strammer :blush :( Men jeg begynder at kunne passe den bedre nu :glad Ellers havde jeg den på højre ringefinger ;)

Sådan ar jeg det også :blush

Fik helt udslet af at gå med den fordi min finger svulmede op inde i de små huller til diamanterne... Jeg tager den på hver gang vi skal noget.. men ellers ligger den derhjemme..

Har dog svarede Højre ringefinger for det er der den høre til hos mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forlovelsesring på venstre og vielsesring på højre :)

DITTO :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

højre ringfinger

det er vores forlovelses ringe som er lavet om til vielsesringe. I min er der 3 diamanter 1 for vores fælles søn og 2 for ægteskab

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det også forlovelsesring på venstre og vielsesring på højre.. den er dog begyndt at stramme lidt efter jeg er blevet gravid, så måske den ender i en kæde snart, indtil jeg har født.

Kan ikke forestille mig, ikke at have den på/på mig hele tiden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min er på højre ringfinger. Min forlovelsesring var og er stadig, på venstre ringfinger. Det er en speciel ring, som jeg ikke vil tage af bare fordi vi ikke "kun" er forlovet mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Venstre ringfinger, det gør man i Irland, og da min mand er irer, har vi taget den tradition derfra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER