Naturegirl

ud med den sidste lur....

6 indlæg i dette emne

jeg skriver herinde selvom Astrid kun er lidt over 10 måneder, for jeg håber jeg kan få lidt inspiration af jeres erfaringer....

hvornår gik jeres barn fra tre til to lure på en dag..??

Astrid har stadig både formiddags, middags og eftermiddags lur, den sidste er dog bare en lille powernap.... men åh, sikke en ballade hver gang hun skal ud og ha den sidste powernap, hun skriver helt vildt og vi er helt derude nu hvor vi simpelthen må trille hende i søvn.... :blink

hun er startet i dagpleje for et par uger siden, og tager længere og længere middagslure.... og det er jo rigtig godt.... :yay

men de fleste dage, og især hvis hun er vågen før kl. 15, så er den der sidste lure bare nødvendig, for hun bliver simpelthen så træt sidst på eftermiddagen, så hun slet ikke kan hænge sammen, og da slet ikke spise aftensmad....

hvad er jeres erfaringer på området..??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan ikke huske hvornår Erica gik fra 3 til 2 lure, men jeg vil tro omkring 6-7 måneder. Vi stoppede tidligt med at ligge hende efter kl 16, da hun så ikke ville falde i søvn om aftenen Da hun var 11,5 måned gik hun fra to til en lur og sover oftest 2,5 time.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kunne godt lyde som om at der skal skæres en lur væk, hvilken ved du jo bedst selv :)

Maliva gik fra 3 til to lurer ved ca. 7 måneder og så gik hun fra 2 lurer til 1, da hun startede i dagpleje hernede. (august eller september :unsure)

Det første stykke tid efter at gå fra 3 til 2 lurer, der var hun noget pylret om eftermiddagen, men det gik faktisk hurtigt og så havde hun vendt sig til det.

Nu hvor vi er gået fra 2 til 1, så er hun igen blevet pylret om eftermiddagen, men hendes alder gør også at hun er en stor frustration i sig selv. Så jeg tror ikke at det er fordi hun har behov for mere søvn, men derimod bare fordi hun er frustreret over at hun ikke kan udtrykke sig som hun vil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silje gik fra 3 til 2 lure da hun var omkring 8mdr.. Lidt pylret om eftermiddagen de første uger, men det forsvandt hurtigt.

Som 1årig gik hun fra 2 til 1 lur og sover nu ca 2 timer som middagslur.. som det eneste :)

- står op kl. Ca 7 og kommer i seng 18.30-19.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna gik fra 3 til 2 lure da hun var ca. 8 mdr.

Nogengange er vi nødt til at spise aftensmad kl. 17 og putte allerede kl. 18-18:30 fordi hun er helt træt, men så sover hun for det meste heldigvis bare den ekstra time om natten, så hun vågner til normal tid.

Jeg tror ikke det kommer til at vare længe, før hun skal ned på en enkelt lur om dagen. Der går maks 2-3 måneder, tror jeg.

Jeg synes helt sikkert det lyder som om I skal have skåret den sidste lur væk. Prøv evt. at skubbe de to andre lure bare 15-30min så der er ikke er så lang tid mellem 2.lur og putning og put evt. tidligt nogen dage, hvis hun ikke kan klare den længere. Det bliver så meget nemmere at putte, når man skærer den sidste powernap væk ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke huske hvornår Ronja gik fra 3 til 2 lure, men hun gik fra 2 til 1 for ca. 1 måneds tid siden da hun var 14 måneder :)

Da hun gik fra 3 til 2 var den sidste i noget tid en powernap og det første stykke tid efter vi skar den væk var hun noget mere plyret om aftenen men på den anden side så kunne vi få hende tidligere i seng og det forsvandt hurtigt at hun ikke var så plyret mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER