Barbamama

Status - julimødre

11 indlæg i dette emne

Hej piger! Er I stadig derude? :balloons

Jeg synes der er mange "aktuelle" ting nu hvor vores børn er sådan ca. omkring de 4 mdr - kunne det ikke være sjovt at få en lille status på de små hjem? :)

Er I startet på grød? Hvorfor/hvorfor ikke? Hvis I ikke er startet, hvornår regner I så med at gøre det? Og hvis I er startet, hvordan gik/går det så?

Hvor sover jeres baby nu? Stadig i lift/vugge? I tremmeseng? I jeres seng? På eget værelse eller i jeres soveværelse?

Hvor store er jeres børn nu? Hvilken størrelse tøj bruger de? (Og hvad for noget tøj hitter hos jer?)

Er I kommet i mødregruppe, og hvis ja, hvordan går det?

Har jeres baby fået en rytme?

Kom gerne med lidt om, hvad der ellers rører sig hos jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan selv starte :)

Er I startet på grød? Hvorfor/hvorfor ikke? Hvis I ikke er startet, hvornår regner I så med at gøre det? Og hvis I er startet, hvordan gik/går det så?

Vi er ikke startet på grød. Valdemar virker ikke mere interesseret i mad end i alt andet (at han så generelt er nysgerrig er en anden sag) og han følger stadig sin vægtkurve, så vi venter tålmodigt. Jeg må også indrømme, at jeg har det ambivalent med grød. Jeg glæder mig, men jeg bliver også vemodig over at min lille baby bliver så stoooor og pludselig ikke bare skal have mælk. :blush Vi regner med at starte på et tidspunkt i januar. Det afhænger selvfølgelig af, hvornår Valdemar virker klar, men umiddelbart ville januar passe godt. Så er vi ovre alt julehejset, og han bliver jo 6 mdr 15. januar, så det passer vist også ret godt med anbefalingerne :)

Hvor sover jeres baby nu? Stadig i lift/vugge? I tremmeseng? I jeres seng? På eget værelse eller i jeres soveværelse?

Valdemar sover primært i vores seng :rolleyes Han har ellers sovet i tremmeseng ved vores hovedgærde (liften er han for LÆNGST vokset ud af, og vi har aldrig brugt vugge), men i forbindelse med 19 ugers springet røg han over i vores seng, og der er han lissom blevet :rolleyes Jeg vil gerne have ham tilbagei tremmesengen, men lige i disse dage synes jeg, at han klynker en del i søvne :unsure Så jeg tænker, at han har brug for trygheden lidt endnu... Det er også ok, men jeg glæder mig til at vi får sengen for os selv igen :P Tilgengæld regner jeg ikke med, at han skal på eget værelse foreløbigt. Planen var at vi begyndte at overveje det til januar, når han blev 6 mdr, men nu hvor vi nok også starter grød op der, så synes jeg at det bliver for meget med to så store ting samtidigt (Og ja, det er nok mig, det er hårdest for og ikke Valdemar), så jeg tror måske at han bliver inde hos os lidt endnu.

Hvor store er jeres børn nu? Hvilken størrelse tøj bruger de? (Og hvad for noget tøj hitter hos jer?)

Valdemar bruger str. 68... Vi kunne nok godt hoppe op i str. 74, men han kan stadig passe sit 68-tøj og han har sååååååå meget sødt 68-tøj, og kun arvet/brugt i str. 74. Han blev vejet og målt til 8,25 kg og 67 cm d. 19. november, og jeg tror han nærmer sig 8,5 kg nu. Jeg har hele tiden været glad for bluse + bukser fordi jeg synes, det ser så sødt ud, men lige pt. er jeg vild med heldragter, fordi det er så dejlig nemt, haha. Derudover er uld et kæmpehit. Valdemar har uldbody på hver dag, uld eller uld/bomuld nattøj på hver nat og den deeeeeeejligste bløde bamsede uldkøredragt + uldvanter + uldfutter + uldelefanthue, når vi skal ud (han ligner en lille eskimo :biglove)

Er I kommet i mødregruppe, og hvis ja, hvordan går det?

Ja, det er jeg. :) Vi har mødtes et par gange, og de er rigtig søde, men jeg må indrømme, at jeg synes det er svært at finde tiden og overskudet til det. :unsure

Har jeres baby fået en rytme?

Valdemar har en rytme indtil han laver den om :rolleyes Jeg synes, at mange dage - men uden at man overhovedet kan planlægge efter det! - går han ok tidligt i seng (nogle gange for tidligt i forhold til hvornår han så vil op igen...), står meget tidligt op, og sover nogle pæne lure i løbet af dagen fordelt over to "små" (1-2 timer) om formiddagen og en lang (2-3 timer) til middag. Men altså nogle gange vender han bare det hele på hovedet, så vi regner ikke med ret meget herhjemme :rolleyes

Og hvad der ellers rører sig hos os?

Vi skal jo holde barnedåb på søndag! :loveshower Og ellers glæder jeg mig bare til at Brian går på orlov 7. december, og så skal vi bare jule-familie-hygge :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er I startet på grød? Hvorfor/hvorfor ikke? Hvis I ikke er startet, hvornår regner I så med at gøre det? Og hvis I er startet, hvordan gik/går det så?

Vi er ikke startet på grød endnu. (Sophia blev 4 måneder igår, d. 21. nevember). Men hun er begyndt at virke interesseret i vores mad. Jeg er til gengæld begyndt at malke ud til grød/mos. Har besluttet at al grød/mos lignende hun får inden 6 måneder skal være på MM. Tænker umiddelbart at starte i løbet af december alt efter hvordan interessen udvikler sig. Christian har barsel/ferie fra 7. december og en måned frem, så kan godt lide tanken om at han kan være med. Tænker til gengæld at starte med at bruge lidt ske og kop snart.

Hvor sover jeres baby nu? Stadig i lift/vugge? I tremmeseng? I jeres seng? På eget værelse eller i jeres soveværelse?

Sophia SOV (i datid) i liften i sin tremmeseng ved siden af mig. Men ligesom hos Barbamama har det ændret sig lidt i forbindelse med 19 ugers tigeren, som stadig er her. Hun spiser alt imellem 2 og 5 gange om natten <_< Og jeg kan simpelthen ikke holde mig vågen ved alle de amninger, så det ender oftest med at hun sover ved mig. Også fordi hun sover så uroligt, og tit kan tage en time ekstra hos mig.

Kan ikke finde ud af hvor meget et skråplan det er? Men hun bliver altid lagt til at sove i liften, og kan da også godt lægges tilbage om natten, det resulterer tit bare i urolig søvn <_<

Liften passer hun stadig, men der går ikke længe før den ikke dur mere. Håber lidt på at vi kan strække den forbi juledagene, fordi vi skal ud både den 23. 24. og 25. Vi har ikke nogen Duni endnu (vi ønsker os den i julegave). Og derfor vil liften altså være rar at have med de tre dage der.

Hvor store er jeres børn nu? Hvilken størrelse tøj bruger de? (Og hvad for noget tøj hitter hos jer?)

Sophia vejer nu 5700 g og er 65 cm lang (ved fødslen: 2722 g og 53 cm lang). Hun bruger str 56 og 62. 68 svømmer hun ALT for meget i.

Er I kommet i mødregruppe, og hvis ja, hvordan går det?

Jeg har været i MG siden Sophia var omkring 4 uger, og er MEGA glad for den :super

Har jeres baby fået en rytme?

Sophia HAVDE (datid) en rytme, men 19 ugers tigeren har spoleret den fuldstændig, så nu tager vi bare dagen som den kommer :rolleyes

Kom gerne med lidt om, hvad der ellers rører sig hos jer :)

Ellers glæder vi os bare til at Christian har barsel lige om snart - wuhuuuuu!!! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er stadig lidt underligt at vænne mig til, at jeg jo egentlig hører til her i juligruppen, da min termin jo var i august, men Mads valgte at komme lidt før :)

Er I startet på grød? Hvorfor/hvorfor ikke? Hvis I ikke er startet, hvornår regner I så med at gøre det? Og hvis I er startet, hvordan gik/går det så?

JA! Vi startede på grød i går i håbet om en bedre nattesøvn SNART! Mads bliver ammet efterhånden hver eneste time - også om natten (bortset fra det første sovestræk, hvor han kan sove 2-3 timer) - og jeg kan snart ikke holde til det mere. Han vejer 9 kg +/-, og min mælk mætter ham bare ikke så lang tid af gangen. SP gav grønt lys for det, og jeg HÅBER snart at se en effekt af det, men vi er jo naturligvis startet meget forsigtigt op med meeeget tynd grød, da han jo ikke er så gammel endnu. Men indtil videre er han god til det. Åbner munder for skeen og spilder ikke så meget. Han virker faktisk meget klar. Håber så meget på en bedre søvn til os snart.

Hvor sover jeres baby nu? Stadig i lift/vugge? I tremmeseng? I jeres seng? På eget værelse eller i jeres soveværelse?

Mads bliver puttet i sin vugge på vores soveværelse, og når han så vågner og skal have mad første gang, kommer han op i vores seng for resten af natten. Det ville være et rend af den anden verden, hvis han skulle på eget værelse med alle de natteamninger :wacko

Hvor store er jeres børn nu? Hvilken størrelse tøj bruger de? (Og hvad for noget tøj hitter hos jer?)

Mads er nu som 17 uger gammel i str. 74/80 - noget af det er han allerede vokset ud af, og nogle enkle ting i str. 68 kan han stadig med god vilje passe. Her elsker vi slumbertøj og bedstefartøj (meget gerne brun fløjl :P ).

Han vejer ca. 9 kg (fødselsvægt 4116 g), længde uvis, SP havde glemt vægt i går og valgte så også at lade være med at måle ham <_<

Er I kommet i mødregruppe, og hvis ja, hvordan går det?

Startede med mødregruppe, men efter 4-5 møder meldte jeg fra. Mit hjerte var bare ikke i det. Syntes det var søde piger, men jeg fik ikke noget ud af det i forhold til, hvor stressende, jeg syntes, det var at skulle afsted en gang om ugen og bryde de rutiner, jeg prøver at have med Mads herhjemme. Jeg har slet ikke fortrudt min beslutning - det har kun været en lettelse.

Har jeres baby fået en rytme?

Sådan da. Jeg har luret, at han ikke kan holde til at være vågen og aktiv mere end 1½-2 timer af gangen - så har han brug for en eller anden form for lur. Om han så sover 15 minutter eller 3 timer er stadig tilfældigt. Og han bliver puttet til natten omkring kl. 19.30 og vågner kl. 5-6.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er I startet på grød? Hvorfor/hvorfor ikke? Hvis I ikke er startet, hvornår regner I så med at gøre det? Og hvis I er startet, hvordan gik/går det så?

Vi er startet på grød. gjorde vi for 14 dage siden, da lucas ikke virkede så interesseret i mælken mere... den første gang skulle han lige finde ud af hvad det var.. men nu ELSKER han sin grød og ved lige præcis hvad der skal foregå når jeg sætter ham i hans skråstol.. :D indtil videre har vi prøvet risgrød, hirsegrød og forskellige former for frugtmos, han elsker især hjemmelavet æblemos og sveskemos.

Hvor sover jeres baby nu? Stadig i lift/vugge? I tremmeseng? I jeres seng? På eget værelse eller i jeres soveværelse?

Lucas har sovet på eget værelse i sin tremmeseng siden han var 1½-2 mdr, da han ikke kunne være i sin hængevugge mere, eller det vil sige han moslede sig ned i enden og sad så fast i sin vuggerand...

Hvor store er jeres børn nu? Hvilken størrelse tøj bruger de? (Og hvad for noget tøj hitter hos jer?)

lucas er 65,5 cm lang og vejer omkring 6200 gram.. han er ikke stor nok vægtmæssig, men han er MEGET lang siger SP .. fordi han ikke er så stor vægtmæssig, var os en grund til at SP gav grønt lys til grød fordi han ikke får nok ud a mælken. han er på vej over i str 68 nu.. ULD/BOMULd hitter meget , nok mest hos mor, for det er så skønt når han ska sove i voksien.. men ellers bruger vi mest langærmet body og bukser eller os undertrøjebody og heldragt... men når vi er hjemme så er det bare langærmet body og strømper/strømpebukser ..

Er I kommet i mødregruppe, og hvis ja, hvordan går det?

ja det er jeg. men vi er kun 3 tilbage i alt, da to er droppet fra... men det er super hyggeligt alligevel...

Har jeres baby fået en rytme?

lucas har lidt en rytme, han vågner mellem 7 og 8 om morgenen og så er han vågen en time eller to, men sover så igen et par timer eller tre og så får han grød, og leger lidt og så sover han igen et par timer og så får han mælk og så leger vi lidt eller går en tur med barnevognen og vovsen , og hvis han falder i søvn får han lov a sove til næste måltid og så får han lidt grød igen.. og så træner vi på gulvet .. og så sover lucas som regel til ved 21-21,30 tiden og så får han nattøj på og sin natflaske med vælling og så i seng...

Kom gerne med lidt om, hvad der ellers rører sig hos jer :)

lige pt døjer vi med at lucas vågner 1-2 gange om natten, nærmest uden grund.. han er ikke sulten(har prøvet a tilbyde ham mælk, men nej tak) så bryder min hjerne lidt med a finde ud af hvorfor han vågner.. han får vælling til nat, der har hjulpet indtil for en uge siden, hvor han begyndte a vågne igen... men ellers går det rigtig godt synes vi, han mosler rundt på gulvet og vil gerne fremad...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er I startet på grød? Hvorfor/hvorfor ikke? Hvis I ikke er startet, hvornår regner I så med at gøre det? Og hvis I er startet, hvordan gik/går det så? Nej ikke endnu. Der går lige 14 dage endnu indtil Marius bliver 4 måneder. Men vi er klar. Rismel og hirseflager er indkøbt. Samt isterningebakker til frugtmos mv :)

Hvor sover jeres baby nu? Stadig i lift/vugge? I tremmeseng? I jeres seng? På eget værelse eller i jeres soveværelse? Marius har hele tiden sovet i sin tremmeseng en meter fra mig. Tror allerede vi droppede liften omkring 5 uger.

Hvor store er jeres børn nu? Hvilken størrelse tøj bruger de? (Og hvad for noget tøj hitter hos jer?) Marius blev vejet igår og vejer 7,66 kg og sidste måling var på 65 cm :) Marius bruger str. 68 men er så småt på vej over i str. 74.

Er I kommet i mødregruppe, og hvis ja, hvordan går det? Ja, vi er i MG og mødes hver onsdag. Fantastisk gruppe. Den fungere bare så godt. Onsdage ser vi frem til :) Vi kan også finde på at tage ud at svømme sammen end af ugens andre dage, for onsdag skal fastholdes :D

Har jeres baby fået en rytme? Marius får sin nat flaske mellem 20 og 21. Han vågner en gang om natten og vågner så et sted mellem 6 og 8. Tit putter jeg ham under dynen til mig og vi sover trekvarter en time mere :) Ellers er han vågen et par timer af gangen og har derefter brug for en lur.

Kom gerne med lidt om, hvad der ellers rører sig hos jer :) Manden min har ferie den første uge i december. Så skal vi til fotograf den ene dag. Fredagen står på far/søn hygge mens mor her tager i IKEA :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er I startet på grød? Hvorfor/hvorfor ikke? Hvis I ikke er startet, hvornår regner I så med at gøre det? Og hvis I er startet, hvordan gik/går det så?

Ja, vi startede rigtigt op for en uge siden :) Hun får nu et måltid om dagen - hun ELSKER det.. Og hun er ikke kræsen overhovedet.

Hvor sover jeres baby nu? Stadig i lift/vugge? I tremmeseng? I jeres seng? På eget værelse eller i jeres soveværelse?

Camille sover stadigvæk i sin tremmeseng, i vores soveværelse. Når vi engang finder en lejlighed, får hun sit eget værelse, da jeg sover utrolig dårligt, n år hun sover i samme rum - Jeg vågner af hver en lille lyd. Hun går i seng kl 22-24, og sover som regel til en 8 tiden.. Ofte er klokken dog 9 før hun vågner.

Hun er max vågen en time, også er hun så træt så hun ryger i barnevognen. Luren varer mellem 1 og 3 timer.. Så er hun vågen et par timer, også sover hun igen 1-3 timer. Disse to lure er altid i barnevognen.. Hun tager en lille lur omkring aftensmaden, også sover hun først igen til nat :)

Hun sover bedst i barnevognen om dagen, men sjovt nok, kan hun ikke rigtig sove, særlig længe, hvis den kører..

Hvor store er jeres børn nu? Hvilken størrelse tøj bruger de? (Og hvad for noget tøj hitter hos jer?)

Camille vejede for en uge siden 8 kg, og var 68 cm. Hun har en lang krop, så bodyer er 74/80. enkelte bukser og trøjer kan hun passe i 68.. Overtøj er alt sammen 80 nu.

Er I kommet i mødregruppe, og hvis ja, hvordan går det?

Jeg har været i en mødregruppe længe.. Det er okay, vi har lige fået en ny og der er to der er droppet ud.. Jeg ved egentlig ikke helt.. Har flere gange haft lyst til at droppe det..

Har jeres baby fået en rytme?

Njarh.. Rytmen er der.. Så det er faktisk altid samme antal lure, bare forskelligt hvornår og hvor længe :)

Kom gerne med lidt om, hvad der ellers rører sig hos jer

Herhjemme synes jeg det er svært - Synes det er svært, at jeg vil tingene på en måde, og har en ide om "opdragelse" og hvordan vi skal passe og tilfredsstille Camille, og det stemmer ikke overens med Christians ideer og tanker...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er I startet på grød? Hvorfor/hvorfor ikke? Hvis I ikke er startet, hvornår regner I så med at gøre det? Og hvis I er startet, hvordan gik/går det så?

Ja - vi startede i sidste uge, Melissa ELSKER det :) Vi er startet ud med hirsegrød, sveskemos og banan/fersken mos - og i går smagte hun kartoffelmos. Hun har opdaget, at en ske skal man have i munden, så forleden da vi fik suppe til aften, endte vi med at mose lidt banan til hende, så hun ikke sad og gabte forgæves når vi tog en skefuld. Hun vil godt nok frem over stepperne, så efter hun flere gange har siddet og åbnet munden, når jeg har drukket vand fra en vandflaske, lod jeg kende smage - så nu gaber hun også op, når hun ser flasker :rolleyes Det er virkelig skægt, men hun NYDER det og er en helt anden pige - dog virker det som om, at hun er træt af mælken, når nu hun får lidt grød/mos :unsure Men det mætter selvfølgelig også på sin egen måde, så måske er det derfor. Ellers er vi startet med skemaden, så hun får hirsegrød med tilsat lidt frugtmos om morgenen. Til middag får hun lidt frugtmos og til aften forsøger vi at lade hende smage en smule af det vi nu end spiser - hvis altså det er muligt :) Hun får ikke grød eller mos som primær måltid, men med 5-10 skeer af grøden. Mosen får hun som regel en 5 skeer af. Hun har også fået lov til at smage på et stykke agurk (hvor vi havde skåret kernerne fra) - det synes hun var lidt suspekt :D Men det kølede gummerne, så hendes hænder kunne holde fri så længe.

Hvor sover jeres baby nu? Stadig i lift/vugge? I tremmeseng? I jeres seng? På eget værelse eller i jeres soveværelse?

Melissa sover fortrinsvis i tremmesengen i vores soveværelse, så jeg er en armsrækning væk fra hende. Dog har vi siden vintertidsskiftet været nødtsaget til at have hende ovre hos os nogle nætter - som regel først hen midt på natten eller først på morgenen, når hun har fået hendes natflaske. Ellers har hun ikke rigtig ville sove, men så snart hun er kommet over, så er der gået ganske kort tid, så har hun været helt væk i drømmeland :)

Vi har talt lidt om, at det måske ville give mig en bedre nattesøvn, hvis ikke hun sov i samme rum som os, men modsat vil jeg heller være sikker på, at hun kan undvære os og føler sig tryg ved at sove alene :blush Så vi har ikke talt mere om det, eftersom det virker til, at hun har et større behov for tryghed for tiden. Måske er det noget tiger-noget :unsure

Hvor store er jeres børn nu? Hvilken størrelse tøj bruger de? (Og hvad for noget tøj hitter hos jer?)

Melissa blev den 15. november målt til 64,5 cm og 7280 gram :) Hun er på vej i str. 68, men det er stadig rimelig stort - men modsat er str. 62 tøjet begyndt at være lige i det mindste. Vi har haft rigtig meget todelt tøj - og det er jeg bare TRÆT af! Vi har også en del i str. 68, men vi er selv begyndt at spejde efter heldragter/sparkedragter istedet for todelt. Der er endnu ikke noget mærke, som har fået krammet på mig - men er lidt spændt på, om jeg falder pladask for Småfolk, når hun kan passe de heldragter derfra :whistling

Er I kommet i mødregruppe, og hvis ja, hvordan går det?

Ja, vi har venter længe på at komme igang. Vi startede i oktober, men er kun mødtes allesammen 2 gange, så har stadig lidt svært ved at vurdere det. Dog er jeg begyndt at tale en del med genboen, som også er i gruppen :) Vi er gode til at hive hinanden ud på gåture med barnevognen og hundene.

Har jeres baby fået en rytme?

Både og - synes at bedst som vi har en rytme, så sker der et eller andet.

Men umiddelbart ser det sådan ud:

Kl. 7.30-8.30 vågner Melissa, kommer i tøj og spiser morgenmad. Nogle dage når vi at hygge og lege, andre dage går hun kold allerede efter 1-1½ time.

Kl. 9.30-10.30 er hun klar til formiddagsluren, den kan være på alt imellem 30 minutter og 3 timer - nogle gange 4 timer, det afhænger som regel af hvordan hun har sovet om natten.

Kl. 12-13.30 efter endt lur er hun som regel rigtig oplagt til narrestreger, så der hygger vi, danser, snakker og hun har alenetid på legetæppet.

14.30-15 er hun ved at være klar til eftermiddagsluren - hvis altså hun finder den nødvendig. Det er ikke hver dag hun mener den er det, så der bliver timerne pludselig lange, når hun begynder at blive træt, men ikke vil overgive sig :rolleyes

Kl. 16.30-17 er hun atter frisk - hvis altså hun har sovet eftermiddagslur. De dage hun ikke gør det, så passer det med, at hun tager en powernap fra kl. ca. 17-17.30.

Omkring kl. 19 plejer vi at starte putteritualet, nogle dage før - igen er det afhængig af om hun har fået en eftermiddagslur eller ej. Dog har vi forsøgt at rykke det en smule, så hun ikke kommer ind i seng før omkring kl. 20, men igen så er det jo helt afhængig af hvordan eftermiddagen er gået. De dage hvor Melissa har sovet senere end kl. 21 kan tælles på een hånd, efter manden er begyndt på arbejde, så er puttet mellem kl. 20-21 :)

Alle tidspunkterne er ca. tidspunkter og udfra de "normale" dage. I gennemsnit er hun vågen i 1½-2 timer mellem hver lur - dog kan hun jo, som det fremgår, snyde.

Melissa er en fremmelig baby - hun vil frem i verden. Hun elsker at stå på vores ben og hun elsker at sidde hos os. Hun kan vende sig fra ryg til mave uden problemer - nogle dage kan hun også vende sig fra mave til ryg, men det driller hende noget mere end den anden vej - men med stædighed og lidt hysteri, så kommer hun rundt begge veje ;) Når hun får fat i vores fingre, forsøger hun selv at trække sig op - og holder selv hovedet når hun blive lagt ned igen. Vi har fået grønt lys til at sidde med hende mellem benene på gulvet, så hun så småt kan træne det. Hun sidder også flot i hendes højstol, dog skal hun klodses lidt op, så hun sidder stabilt. Melissa er noget af en roder, så om natten synes hun det er helt okay at ligge på tværs af tremmesengen. Hun griner og klukker ofte - og generelt er hun udstyret med noget af et snakketøj, hun pludre som bare pokker :D Hun har et temperament af format - og vi forældre er ikke helt enige om, hvor det kommer fra. Heldigvis er hun størstedelen af tiden en glad og nem baby :wup

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Hej :balloons Ja, vi er her endnu (når bare ikke helt så tit på, som inden Bjarke kom til verden ;) )

Er I startet på grød? Hvorfor/hvorfor ikke? Hvis I ikke er startet, hvornår regner I så med at gøre det? Og hvis I er startet, hvordan gik/går det så?

Vi er ikke startet endnu. Bjarke kunne lige pludselig ikke klare sig med min mælk, stod faktisk næsten stille på vægten i 3 uger, men oksede over 3 cm... Derfor gik viover til flaske med MME, og i løbet af 14 dage blev det rent til MME. Der drikker han så 6 flasker af 235 ml pr. dag, så nu galopperer han afsted rent vægtmæssigt. Samtidig kom han en i en ret god døgnrytme, så selvom vi havde planlagt at starte stille og roligt op med grød, da han blev 4 måneder, så anbefalede SP at vente, til han selv markerede, at han havde behov. Hun begrundede det med, at han jo lige nu fungerede rigtigt godt, og det havde hun jo sådan set ret i. Havde nu ellers glædet os til at komme i gang... Nu er han dog igen i gang med et skift tror vi, så introducerer ham nok snart for det.

Hvor sover jeres baby nu? Stadig i lift/vugge? I tremmeseng? I jeres seng? På eget værelse eller i jeres soveværelse?

Bjarke sover i sin kurvevugge (der er ret stor) endnu, det har han gjort fra dag 1. Den står i vores soveværelse. Men vi regner med, at han skal begynde hen i tremmesengen på sit eget værelse i løbet af de næste 14 dage. Dels fordi han er ved at vokse ud af vuggen, dels fordi jeg vågner ved den mindste lyd, også dem som jeg ikke behøver reagere på :huh og så fordi hans Far arbejder nat, dvs. han står op midt på natten for at køre på job (alt mellem midnat og kl 3) og enten skal han liste rundt eller også skal han sove på pigernes værelse (de er jo kun hos os hveranden weekend) og det er ærligt talt lidt træls efterhånden :(.

Hvor store er jeres børn nu? Hvilken størrelse tøj bruger de? (Og hvad for noget tøj hitter hos jer?)

D. 12/11 blev han målt til 66 cm og 6700 gram. Vejede ham selv i går(24/11) til 7400 gram. Han vejede 3720 og målte 54 cm ved fødslen, og brugte str. 50 i starten, har længe brugt str. 56, kunne pludselig passe str. 62, men kun ganske kort, for han er allerede på vej over i str. 68 :blink Det er bare gået stærkt de sidste 2-3 uger!! Han er oftest i langærmet body med enten en sweater til eller en t-shirt over (alt efter temperaturen) og så bukser og strømper. Muligvis kommer han i heldragter når det bliver koldere, nu får vi se...

Er I kommet i mødregruppe, og hvis ja, hvordan går det?

Vi har været i mødregruppe 6 gange indtil nu. Vi mødes ca. hver 14. dag. Jeg er utroligt ambivalent med det. På den ene side er det da meget hyggeligt, på den anden side kan jeg nogle gange blive enormt irriteret på de andre, der kan være meget hellige mht. motion osv. Der er ikke grænser for, hvad de kan.. Sådan fungere min hverdag ikke (og når man går dem lidt på klingen, gør deres heller ikke). Jeg overvejer kraftigt at stoppe. Nu er det hos mig næste gang, og gangen efter er det hos den eneste, jeg virkelig synes jeg svinger med. Derefter er det hos et nyt medlem i gruppen. Så giver det nok chancen de 3 gange, men så skal det virkeligt blive bedre, hvis ikke jeg skal stoppe. Jeg mangler, at vi involverer børnene noget mere. Vi sidder bare og snakker og drikker kaffe/the, mens ungerne sover eller spiser. Jeg prøver hver gang at børnene kunne ligge ved siden af hinanden på gulvet, lade dem sidde overfor hinanden osv. men det virker de andre slet ikke interesserede i :unsure

Har jeres baby fået en rytme?

Mere eller mindre...ihvertfald indtil vi ikke har det længere ;)

Normalt vågner han mellem 6 og 7. Så hygger vi på puslebordet i en god halv times tid. Går ind og gør en flaske klar osv. så spiser han morgenmad omkring kl 8, hvorefter er han begyndt at tage en lille powernap på 15 til 45 minutter, hvor han ligger i kravlegården og putter. Når han så vågner, så hygger vi, han leger på tæppe på gulvet, både alene og sammen med Mor/Far. Sidder i skråstol, hvis det er praktisk for os. Han er normalt meget aktiv, vender fra ryg til mave helt uden problemer, kan også den anden vej, men plejer at blive hysterisk inden han når dertil ;) Han kæmper for at kunne kravle, og bliver ret sur, når det ikke lykkes... Hvis vi giver ham støtte at støde fra imod, skubber han sig frem over gulvet :-) Har enkelte gange været helt oppe på knæene, men har endnu ikke helt fået styr på at få armene med i det :P Han nyder at stå op, og er pavestolt af sig selv, når han står helt rank :wub

Alt dette har han energi til indtil omkring 9.30-10, hvor han får endnu flaske, før han bliver puttet i barnevognen, og sover de næste ca. 3 timer. Når han så vågner, leger han et stykke tid, før han får en flaske, og leger igen. Han elsker at få hoppeture, svingture osv. Klukker og griner helt vildt. Han er så vågen 2-3 timer, hvorefter han bliver puttet i barnevognen, og sover i ca. 2 timer. Så er han vågen lidt, får en flaske, og leget og hygger indtil han går træt omkring kl 20-20.30. Så får han en flaske og bliver puttet i vuggen, hvor han sover omkring kl 21.30. Så vågner han og er sulten omkring kl 2 eller 3, hvor han får en flaske. Desværre drikker han ret langsomt, så der går normalt en time fra han vågner til han sover igen, hvilket selvfølgelig er lidt træt af...

De sidste par dage, har han ikke ville sove der omkring kl 21, så der har han været vågen og fået en ekstra flaske, og så sovet omkring kl. 22.30-23. De nætter sover han så til gengæld igennem, og vågner først omkring kl 6, så...

Kom gerne med lidt om, hvad der ellers rører sig hos jer.

Hm, kom vist til at tage noget af det oppe under sidste punkt ;)

Rent familiemæssigt, har vi det rigtigt godt herhjemme, mine 2 bonuspiger er rigtigt glade for deres lillebror :yayBjarke er et rigtigt sludderchatol. Når først han kommer i gang er han slet ikke til at stoppe. Hans speciale er at tage total øjenkontakt med en og så ellers gå i gang med den helt store historie, mens han stirrer bestemt på vedkommende :D Han har mange varierede lyde og toner. Og meget varierende lydniveauer :wacko Han sparker og spræller, det kan være lidt af en kunst at få strømper på ham, men vi er efterhånden i skarp træning.

Vi er desværre røget totalt i uføre med svigerfamilien, så Bjarke kommer nok ikke til at lære sine far-forældre at kende foreløbigt. Men vi må sige, at vi har det bedst når vi ikke har noget med dem at gøre, og det er bedre for ham ikke atend at skulle leve med vores tress over dem. Vi kan ikke gøre noget rigtigt/godt nok, så har nu besluttet slet ikke at forsøge. I 6 år har vi forsøgt. Vi har ondt i maven og bidn, hver gang vi er i kontakt med dem, og det kan han mærke. Prikken over i'et var, da de igen valgte juleaften fra sammen med os og deres børnebørn :angry . De har kun muligheden for at holde jul med mine mands piger hvert andet år, og nu er det 3. gang de vælger dem fra. Det viser sig også, at hele barnedåben tilsyneladende var forkert. De sa det forkerte sted i kirken osv. Vi troede det gik fint, det syntes min familie og vores venner, men det var så heller ikke godt nok. Vores liv er simpelthen for kort til at spilde på dem, men det gør træffe sådan en beslutning. Især på minmand. Jeg kan sagtens undvære dem. De har aldrig brudt sig om mig og jeg ikke om dem, så...

Nu glæder vi os til juleaftensammen med alle 3 unger og mine forældre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er godt nok vildt så stor størrelsesforskellen på vores bebser er :o :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er godt nok vildt så stor størrelsesforskellen på vores bebser er :o :D

Ja det må man sige :D Dejlige bebser i alle størrelser :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER