Ihpets-mortilto

2. lægebesøg

7 indlæg i dette emne

Hej :)

Så har jeg fået tid til andet lægebesøg (torsdag d. 29. november). Har i været afsted endnu? Ved i hvad det egentligt går ud på? Skal jeg have urinprøve med? Hende sekretæren jeg snakkede med oplyste nemlig ikke om noget som helst.

Kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej.

Jeg skal afsted d. 27 nov. og jeg skal lave en urinprøve nede ved læge, men ellers ved jeg ikke helt hvad det går ud på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal afsted imorgen. Jeg har hørt jeg skal have urinprøve med ud fra noget jeg har læst et sted... men mere ved jeg ikke... Jeg skal dog gerne dele når jeg kommer hjem imorgen...

Jeg forventer at han tjekker urin, trykker på maven, måler SF-mål, måske vejer mig, tager blodtryk... altså lidt som ved JM? Men jeg aner det reelt ikke...

Hehe, vi er godt nok oplyste hva? ;)

Vil glæde mig til en opdatering i morgen (selvom min erfaring siger mig, at der også er forskel fra lægehus til lægehus. Hmmmm)

Lige noget helt andet. Føler i også nogle gange at jeres baby vender rundt eller sådan noget. Jeg føler det som om han SMIDER sig om på siden, ikke bare med et ben eller sådan noget. Nej med AL hans vægt (som føles som mere end de der 500 gram eller hvor stor det nu er han er). Seriøst det rykker i hele kroppen på mig (altså i maveregionen selvfølgelig)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for beretningen. Det lyder præcis som jeg havde forestillet mig, så det er jo godt nok.

Men har altså lige et spørgsmål. Du skriver "Han trykkede på maven og konstanterede at den er blød som den skal", og så bliver jeg bekymret. Skal maven være blød når man ligger ned?

Min er hård. Hård som at jeg har en sten i maven. Den stritter lige op og flader slet ikke ud eller er blød. Er det et dårligt tegn? Er det endnu et tegn på mine EVIGE plukveer eller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så skal jeg til 2. lægebesøg i dag. Bliver spændende. Glæder mig i hvert fald til at høre hjertelyden, elsker bare den lyd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til 2. lægebrsøg d. 27 november.

Jeg fik målt HB og lavet en u-stix. Denne viste 1+ for glukose, så fik taget en bl.pr (sladderhang) vedr. blodsukker - denne var normal, så skal fortsat til glukosebelastning d. 18 dec, men der er ingen grund til at fremrykke denne.

BT lå meget fint.

Jeg blev vejet - puha 9 kg, men som lægen sagde så er det meget normalt. Jeg har en del væske i kroppen allerede, og deraf sover alle mine finger, så skal begynde til fys i næste uge, håber det kan hjælpe.

Ellers skønnede hun prinsessen til at være 800 gr - dejligt :loveshower :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm... hvad skal man egentligt bruge de lægebesøg til?

Synes kun jeg har mødt læger der ikke har styr på noget som helst omkring graviditet, og det er altså træls.

Jeg blev vejet (GISP!) til + 5,8 kg! Godt nok var først vægt hjemme (=nøgen inden morgenmaden) og den var med sko og tøj og mad i maven, men alligevel. Fik målt blodtryk (fint), tisset i en kop (fint), og så prøvede hun at lytte efter hjertelyd, men det gik ikke særlig godt, hun blev ved med at fange min puls, og lillemanden skubbede apperatet væk - men vi fik da hørt det lidt, og det var også rigtig fint. Hun målte ikke min mave, men hun trykkede da lidt på den.

Og så var det ligesom det fra hendes side. Og da jeg spurgte ind til de smerter jeg har oplevet, som jeg er lidt bekymret over, så kunne hun ikke rigtig svare på noget. Hun sagde bare, ja der er jo alligevel ikke noget at gøre ved det og hun vidste ikke helt hvad det var alligevel. Men jeg skulle altså ikke have mange smerter.

Så alt i alt, dejligt at høre hjertet i de få sekunder det varede, dejligt at vide at mit blodtryk var fint, resten kunne jeg godt have undværret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER