Helle6800

Første gangs Gravid :D

11 indlæg i dette emne

Godaften til alle jer her inde, jeg er ny så jeg ved ikke helt hvordan det fungere her inde :)

Jeg fandt igår ud af at mig og min mand skal have et barn, det er vores første, men jeg ved ikke rigtig hvor langt jeg er henne, så jeg skal ind til lægen imorgen med en urin prøve og så vil jeg hører om han kan finde ud af hvor langt jeg er henne, men hvordan kan de finde ud af det?

Jeg går hele tiden og har MONSTER kvalme og ville så også hører om der er andre af jer der lider af det, og om i har nogle gode råd til hvordan jeg kan holde kvalmen nede.

Mvh Helle

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Stort tillykke og velkommen til! :)

Din egen læge kan kun fastsætte din termin efter sidste mens. Men hvis du slet ikke aner hvornår din sidste mens var, kunne jeg forestille mig at du skal til en terminsskanning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tusinde tak :) jamen jeg har haft nogle problemer med min krop så jeg har faktisk kun haft mens 2 gange på ½ år så jeg har ikke det at kunne gå ud fra :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke! :balloon

Du vil nok blive henvist til en terminsscanning så de muligvis kan fastlægge en mulig termin. Er det ikke muligt endnu får du nok endnu en. Ellers bør du i hvert fald bede din læge om en.

Kvalme :wacko De bedste råd går på at spise lidt, gerne mandler eller lidt knækbrød inden du overhoved rejser dig fra sengen om morgenen. Ellers hjælper det for mange med mange små måltider, altså undgå at blive sulten, spis det du overhoved kan holde ud. Og hvis intet af det hjælper har mange haft glæde af seabands som du kan få bl.a. i matas. Men hvem er jeg at rådgive om kvalme, jeg havde det meget lidt i nogle få uger :hophop (smiley til glæde for min mand :P)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med graviditeten og velkommen til :yay Med hensyn til kvalmen, vil jeg også sige, flere små måltider og prøve at undgå at blive for sulten, kvalme er bare rigtig træls, men forsvinder i de fleste tilfælde igen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med graviditeten, hvor er det spændende for jer :-)

Jeg er også gravid med vores den første, og da vi skulle have fastslået ved lægen hvor langt jeg var henne, kunne de ikke helt regne det ud pga. uregelmæssig menstruation, så vi blev scannet, hvor jeg så var 7 uger henne. Jeg havde kunnet mærke det på min krop i form af ømme bryster og kvalme i cirka 3 ugers tid før vi tog en test - vi turde ikke håbe på det var sket i første hug ;-)

Mht. kvalmen, så døjede jeg virkelig meget med det frem til uge 14 - umiddelbart kunne jeg ikke rigtig finde hoved og hale i hvad der virkede - den ene dag var det mariekiks, den anden dag solbærsaft, men det der hjalp mig mest var faktisk ristet toastbrød med cheasy rejeost, hvilket er noget jeg aldrig plejer at spise! Jeg kan se en af de andre har foreslået seaband-armbånd, det nåede jeg aldrig selv at prøve, men efter sigende skulle det hjælpe :-) Det er en ringe trøst, hvis du virkelig døjer med det allerede nu, men det plejer at gå over ;-) Jeg kan stadig have lidt kvalme om morgenen, men det hjælper at spise morgenmad :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tusinde tak alle sammen, jeg har været ved lægen idag og jeg er 6 uger henne :glad men tør dog stadig ikke fortælle resten af familien det da jeg vil over de kritiske 3 måneder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor dejligt for Jer!!

Vi fortalte det også først til familien efter de 12 uger, men det var fordi vi havde mistet den første i februar da jeg var i 8. uge - better safe than sorry :-) Men det er jo så forskelligt, hvad folk de gør ift. at blive offentlig med det. Selv var jeg ved at eksplodere, da det nærmede sig de 3 mdr, jeg havde bare lyst til at fortælle det til alle :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er så fantastisk, men det er også fordi jeg har i mange år fået at vide det ikke ville kunne lade sig gøre at blive gravid på den naturlige måde da min krop ikke fungerede som den skulle, så det at det er lykkedes er bare fantastisk, vi har også kun valgt at fortælle det til vores forældre da det lige er dem der er tættest på os, resten får det også først at vide efter de 3 måneder er gået :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er faktisk også sket for to af vores vennepar - altid fået af vide de nok skulle væbne sig med tålmodighed, da det kunne være en lang proces pga fysiske ting, og bum - så er det sket i første forsøg!

Jeg er sikker på, at Jeres forældre er ligeså begejstrede som I er! :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke:) Jeg havde massiv kvalme og opkast i 1. Og 2. Trimester og intet hjalp på mig MEN mange har glæde af seabands som allerede er nævnt og akupunktur! hør din læge om han/hun vil give dig det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER