tsecret

Så er nyheden fortalt til familien

10 indlæg i dette emne

I weekenden havde vi en rigtig fortælle weekend. Egentligt havde vi jo tænkt at vente til næste weekend, men efter den fine scanning torsdag var det svært at vente længere ;)

Fredag aften startede ved at jeg skypede mine forældre. Jeg viste dem scanningsbilledet og spurgte om de kunne se hvad det var. Min far: "Er det en fugl?" og min mor: "Nej, det er da et foster" (altså helt uden at regne ud at det var mit foster. Så kunne jeg ikke holde den længere og fortalte at de skulle være mormor og morfar. Min mor begyndte at stortude og min far skyndte sig at snakke om noget andet ;) De er så søde! Lørdag købte min mor allerede de første gaver til bebsen - to par hjemmestrikkede sokker. Glæder mig til at se dem næste weekend!

Derefter gik turen ind til mandens forældre. Vi havde taget en kopi af scanningsbilledet som vi gav dem. De blev rigtigt glade, ja helt overivrige! Jeg skal nok få nogle kampe med dem efterhånden ;) Men lige nu er jeg bare glad for at de er glade! Vi ved ikke helt hvor vi har dem endnu, for de har ikke købt noget til den lille eller sagt at de giver barnevogn endnu, så enten pønser de på noget stort, eller venter lidt og ser tingene an. Svigermor synes vi skal rigtigt meget i biografen så hun kan passe den lille (de bor lige ved siden af biografen) ;)

Bagefter fik jeg skypet/ringet til mine brødre og fortalt nyheden. Den ældste og hans kone blev rigtigt glade, og vi er meget spændte på om jeg rammer hans datters fødselsdag :) Den yngste blev også glad, men så ikke frem til at fortælle det til hans kone, da de også prøver men ikke lykkes. Jeg forstår dem jo godt, men alligevel rammer det mine hormoner en lille smule ;) Men er sikker på han bliver den bedste onkel!!

Lørdag aften fortalte vi det til R's ældste søster med familie. Hun håber på at få lov til at passe den lille, for det har hun aldrig fået lov til med den anden søsters babyer. Og generelt var hun klar med babysittere (hendes ældste er 15 og 13). Hendes mand var ked af de havde solgt babyjoggeren, men det var jo rigtigt mange år siden, så... :) Ham på 13 var desværre ikke hjemme, men ham forestiller jeg mig at skal trille barnevognen nogle eftermiddage om ugen (han er VILD med babyer, så sødt!) så glæder mig også til at høre hans reaktion. De mente desuden de havde luret den, fordi jeg takkede nej til rødvin for et par uger siden - og jeg var jo normalt ikke bleg for at drikke lidt ;) Desuden havde vi deres børn med til Halloween i Djurs Sommerland, hvor jeg ikke tog nogle rutchebaner. Men som vi siger - hvor tit har de mon ikke gættet forkert før - vi har trods alt været sammen i 11 år!

Søndag formiddag fortalte vi det så til R's yngste søster med familie. De blev helt vilde og syntes nærmest det var en gave til dem at vi nu skal have en ;) De har en på lige over et år, så det ville jo blive en legekammerat til ham!

Så alt i alt var der kun gode tilbagemeldinger. Det var lidt følelsesmæssigt overvældende og jeg har været meget træt hele weekenden! Der bliver ligesom lidt ekstra meget fokus på mig :)

Nå ja, fredag fortalte jeg det også til min chef. Han blev også glad og gav mig faktisk en knuser og besked på at passe godt på mig selv det næste stykke tid. Kan man have en bedre chef? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror lige jeg venter med at fortælle noget til nogen, til jeg har fået lavet en moderkagebiopsi efter nytår. Grunden til det er at jeg i juni, hvor jeg var 11+5 henne, fik fjernet et barn pga misdannelser og en kromosomfejl. Den gang fortalt jeg det vidt og bredt da jeg var i 7. uge. Har dog planer om at involvere den personaleansvarlige på mit arbejde, da jeg jo nok bliver nødt til at gå lidt tidligere nogle gange, eller ligefrem skal have byttet en fridag for at få det til at gå op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, hvor fantastisk at jeres familier blev så overstrømmende glade alle sammen! :) Hvor langt er du nu tsecret?

Indtil videre er det kun min bedsteste veninde + kærestens tre tætteste venner, der kender til Osterejen. Vi skal til en tidlig scanning på mandag, hvor jeg satser stærkt på, at baby blinker for fuld hammer (jeg HAR haft en alvorlig samtale med den om, at det er det, der forventes! ;) ), og så skal vores familier have det at vide i weekenden efter. De får dog besked på, at de ikke skal udbrede det til alle og enhver (selvom jeg allerede nu ved, at det bliver en KÆMPE udfordring for min mildt sagt MEGET snaksaglige moar ;) ), fordi vi gerne selv vil fortælle det til venner og veninder til jul.

Og Melas - jeg kan godt forstå, at I holder kortene lidt tætte til kroppen lidt endnu. Havde jeg helt sikkert også gjort, hvis jeg havde det med i bagagen, som du har. *kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 8+2 i dag, og fik at vide da vi så hjerteblink i torsdags at nu var der over 95% chance for at vi får en sund og velskabt bebs til sommer! Så det var for spændende til at kunne blive ved med at holde hemmelig.

Det skal så siges at det begyndte at blive svært at skjule. Min mave buler rimelig meget, og jeg plejer normalt ikke være bleg for et glas vin osv! Mine kolleger venter jeg nok med at fortælle til julefrokosten, men hvis nogen gætter noget inden så kommer jeg ikke til at lyve længere!

Melas - kan godt forstå du venter. Vi mistede jo i uge 6 sidste gang, og selvom vi holdt kortene tæt på kroppen dengang, så var vi glade for det og gjorde det endnu mere denne gang, hvor vi altså havde tryghedsscanningen som en ret stor milepæl! Men selvfølgelig kommer det til at gå godt denne gang!

Egernmammi - glæder mig til at høre om din scanning på mandag! Nu er det under en uge til, iiih!

Vi holder det også hemmelig på facebook osv endnu - det er altså lige et hak for offentlig for mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej :)

jeg er 8+3 idag og skal scannes på mandag ;)

vi har sagt det til nære venner, søskende, forældre og bedsteforældre..

jeg har fortalt det til mine kolleger, min mave strutter meget, så jeg kan ikke holde det skjult..

Kan sagtens forstå at i går stille med dørene efter at havde mistet.. århh krydser arme og ben for at vi alle sammen får sunde og raske babyer til sommer ;)

Jeg kan slet ikke vente til mandag 16.45 når jeg skal scannes :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihhh hvor dejlig respons I har fået :wub . Kan godt følge dig lidt mht din yngste bror, men det er sikkert også svært for hans kone, og det kender vi jo desværre alt for godt til selv, så mon ikke I får deres glæde at føle også, når de lige har fået lov at fordøje det hele selv.

Sikke en dejligt chef! Skønt med opbakning!

Er lidt misundelig på dig, at I sådan har fået det fortalt. Her afventer vi lige nogle scanninger, og så min søster kommende fødsel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare dejligt at høre at de blev så glad - tillykke med den første offentliggørelse :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej :)

jeg er 8+3 idag og skal scannes på mandag ;)

vi har sagt det til nære venner, søskende, forældre og bedsteforældre..

jeg har fortalt det til mine kolleger, min mave strutter meget, så jeg kan ikke holde det skjult..

Kan sagtens forstå at i går stille med dørene efter at havde mistet.. århh krydser arme og ben for at vi alle sammen får sunde og raske babyer til sommer ;)

Jeg kan slet ikke vente til mandag 16.45 når jeg skal scannes :D

Hvad har jeres forældre og søskende sagt? Vi har også fortalt det til et par af mine veninder, men det er mest fordi det er dem der har fulgt med i behandlingen, så er det lidt svært ikke at sige noget når det endelig går godt ;) Bedsteforældre er der ikke så mange af hos os, kun en lever stadig og hun er næsten for gammel til at forstå det før baby er født, hehe!

Jeg bor i oversize tøj for tiden for at skjule det for mine kolleger lidt endnu :)

Ihhh hvor dejlig respons I har fået :wub . Kan godt følge dig lidt mht din yngste bror, men det er sikkert også svært for hans kone, og det kender vi jo desværre alt for godt til selv, så mon ikke I får deres glæde at føle også, når de lige har fået lov at fordøje det hele selv.

Sikke en dejligt chef! Skønt med opbakning!

Er lidt misundelig på dig, at I sådan har fået det fortalt. Her afventer vi lige nogle scanninger, og så min søster kommende fødsel.

Jaaah, det var rigtigt dejligt! I kan godt glæde jer til at fortælle! Hvornår skal i til scanning næste gang og hvornår regner i med at fortælle?

Ja, jeg kan rigtigt godt forstå min bror, jeg har jo selv været i det. Egentlig tager jeg det ikke så tungt, for jeg VED de kommer til at knuselske den lille når den først er født. Jeg kan sagtens klare graviditeten uden at de er superglade. Og så håber jeg jo om noget at de snart også bliver gravide, så er der jo også en lille legekammerat til vores!

Og ja, min chef er bare god! Men også lidt sjov :) Han sagde da jeg fortalte det, at nu skulle jeg jo endelig passe på mig selv, og havde jeg brug for en dag hjemme så skulle jeg tage det osv. I går ringede han så og bookede mig til et heldagsmøde i morgen, og jeg skulle ikke regne med at komme hjem til aftensmad, og jo længere jeg kunne blive jo bedre. Hænger ikke så meget sammen, hehe!

Hvor er det bare dejligt at høre at de blev så glad - tillykke med den første offentliggørelse :biglove

Tak tak - det er skønt ikke at skulle holde det hemmelig længere!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores forældre blev virkelig glade, også mere end jeg havde forventet..

alle ringer i tide og utide og spørger til hvordan vi har det ;)

vores søskende er lige så glade.. de glæder sig alle til at forkæle og passe;)

Bedsteforældrene er begyndt at strikke og trods jeg har fortalt at det jo bliver et sommer barn, fortsætter stikkepindende i fuld fart ;)

Jeg synes det er så skønt, at kunne tale åbent om det.. og i sær fordi min mave strutter ;)

5dage til scanning - kan slet ikke vente

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Thihi chefen kan have gode intentioner den ene dag, og så er de lige "glemt" den anden :)

Vi skal til scanning i morgen :yay Glæder mig og frygter det på en og samme tid. Regner dog først med at vi fortæller noget efter NF, men afhænger af hvordan jeg har det og om det kan skjules. Min søster skal jo føde nu her, så synes lige hun skal have lov at have pladsen for opmærksomhed de næste uger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER