tsecret

Diverse tilskud - hvad tager i?

11 indlæg i dette emne

Indtil videre tager jeg kun vitaminpiller for gravide. Jeg tager den fra apoteket, og har taget det i laaaang tid inden jeg blev gravid også ;)

Men jeg har meget hovedpine og lidt svimmelhed, så skal snart igang med at tage jern også tror jeg. Skal bare lige have købt noget først. Kender i nogle gode der? Og hvornår regner i med at begynde?

Og så er jeg sådan i tvivl omkring Omega 3 tilskud. Nu er det jo kommet frem at fiskeolien er fordærvet og gør mere skade end gavn, men jeg er bare bekymret for om jeg får nok fisk i dagligdagen. Hvad gør i her?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg får multivitamin med

ekstra folinsyre..

ellers spiser jeg varieret..

Jeg regner med at tage en snak om det, når jeg skal scannes mandag..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager 2 piller multivitamin med ekstra folinsyre, d-vitamin og jern om morgen, dem har jeg taget de sidste 7 måneder. Desuden tager jeg 2 kalkpiller om dagen, men det er kun fordi jeg ikke drikke nok mælk. Men ellers prøver jeg at spise så varieret som muligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager en multivitamin og folsyre... Og så er jeg så småt begyndt på jern og kalk... Jern fordi jeg er tynd og meget træt - kalk just to be safe at vores baby får stærke knogler og tænder..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tager 2 multi vitamin piller fra livol, dem til gravide med ekstra af alt det gode :baby2 også tager jeg 1 kalk pille bare for at være sikker, også sagde de på arpoteket at det var en god idé med ekstra jern fra uge 10 og fiskeolie hvis jeg ikke spiser ca. 300 g. fisk om ugen... men nu må vi se med det der fiskeolie... :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indtil sidste weekend tog jeg en Omnimin + ekstra 400 mg folsyre dagligt - de sidste tre dage har jeg kun spist folsyren. Kom pludselig i tvivl om, hvorvidt Omniminen er for "stærk", når man er gravid (bl.a. mht. A-vitamin-indholdet), og da jeg ikke kunne finde noget ordentligt info om det på nettet, valgte jeg at stoppe. Skal til lægen i overmorgen og hente min vandrejournal, og der har jeg lige tænkt mig at vende det med hende. Har dog ikke de vildeste bekymringer omkring et evt. vitaminunderskud, fordi jeg generelt spiser meget varieret og meget sundt.

Jeg spiser ganske meget fisk og også tilstrækkeligt med mælkeprodukter/calciumholdige soyaprodukter, så ekstra fiskeolie og kalk har jeg sprunget over indtil videre. Overvejer dog allerede at starte med jern-tilskuddet nu, selvom jeg (temmelig sikkert nok) ikke er i uge 10, fordi jeg er meget svimmel og KÆMPEtræt.. Men det vender jeg også lige med Fru Doktor på torsdag. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager gravitamin samt fiskeolie (har taget under hele behandlingen - anbefalet fra Brædstrup).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hyrzkov - hvilken fiskeolie bruger du?

Jeg er i går begyndt på GraviJern også, for følte sådan jeg havde behov for det. Jeg er jo 8+2 nu, så mon ikke det er tæt nok på til at man godt kan? Ellers skulle jeg jo vente helt til første lægebesøg den 30, og det føles som lang tid til.

Jer der tager to vitaminpiller daglig - får i så ikke for meget A-vitamin?

Jeg drikker/spiser heller ikke nok mælk, men det vil jeg forsøge i stedet, så jeg får det naturligt. Jeg spiser nu dagligt en stor portion yoghurt til morgenmad, og så drikker jeg et stort glas mælk til frokost. Tror i ikke det dækker det mest basale kalkniveau? Det lille ost jeg spiser vil jeg regne som bonus..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eftersom jeg er blevet lidt "hovsa-gravid" har jeg ikke fået startet på vitaminerne i god tid denne gang, men har netop købt en pakke GraVitamin - dem nøjedes jeg med sidste gang, så det bliver nok også sådan denne gang. Derudover regner jeg med at tage Kräuterblut som jerntilskud. Sidste gang sagde en jordemoder til mig at de jo ikke må anbefale det, da det ikke er testet (ligesom alt andet medicin ikke er testet på gravide), men at hun da havde fået 3 sunde og raske børn med det, og at der nok var en grund til at de reklamerede i jordemodernes fagblad :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige nu er det nogle, som jeg har købt i Føtex, som er fra Fitness Pharma. Ellers har jeg brugt dem, som også laver Gravitamin. Men jeg kan ikke mærke forskel, og på pakningen er der ikke noteret den store forskel. Nogen siger, at de får grimme opstød af nogle mærker, men jeg har ikke haft nogen problemer i den retning.

Skal man tage jern?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige nu er det nogle, som jeg har købt i Føtex, som er fra Fitness Pharma. Ellers har jeg brugt dem, som også laver Gravitamin. Men jeg kan ikke mærke forskel, og på pakningen er der ikke noteret den store forskel. Nogen siger, at de får grimme opstød af nogle mærker, men jeg har ikke haft nogen problemer i den retning.

Skal man tage jern?

Jeg kommer lige fra maj-gruppen :-) I følge Sundhedsstyrelsen anbefaler man at tage jern fra uge 10, 40-50 mg dagligt. Man bør ikke starte uden lægens anbefaling, eftersom hovedpine og træthed kan skyldes mange andre ting, eks graviditet :-) Jeg er 13+1 idag og jeg er ikke begyndt endnu, mest fordi jeg har fået at vide at jeg ikke har brug for det(i følge lægen), og fordi jeg ikke mener man bør tage unødvendige tilskud, med mindre det er nødvendigt :-) Sundhedsstyrelsen anbefaler senest at påbegynde fra 18 uge, så når jeg skal til jordemoderen, vil jeg spørge hende, og nok begynde derefter.. Vent og hør lægen hvad h*n anbefaler :-) det var mit råd <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER