GrønFrø

Pude til at undgå skævt baghoved - erfaringer?

10 indlæg i dette emne

Jeg faldt lige over denne ergonomiske babypude link, som skulle kunne forhindre at de små får et skævt/fladt baghoved, når de ligger meget på ryggen. Det lyder smart, men fungerer det i praksis?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har hørt utroligt meget godt om den og har også fået anbefalet den af min SP hvis det skulle blive et problem. Jeg har så lige købt den brugt i den blå avis fordi lillemanden netop er begyndt at blive lidt flad bagtil. Bruger den dog kun i hans kravlegård når han ligger på ryggen der da han om natten er rigtig god til at ligge med hovedet til siderne + vi ikke rigtig kan have hjertepuden liggende da han ligger ovenpå sin ene dyne og med den anden viklet om sig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har brugt den fra hun var helt lille, på legetæppet :) Kun på legetæppet :)

Vi har ikke haft nogen problemer med fladt/skævt baghovede.. SÅ her har den hjulpet tror jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har selv brugt den til egen datter og kan anbefale den, men når de er stærke nok til at trille ned fra den, så skal den ligges væk, da de ikke selv kan komme tilbage igen.

Der er dog ofte en årsag til at de får skæve baghover/flade baghoveder.

Hvis det er lige midt på er det oftest fordi de ligger for meget på ryggen - OM PÅ MAVSEN med dem :) det er det allerbedste i kan gøre for jeres børn.

Er der en forskydning af det flade til den ene eller anden side, har de oftest en ynglingsside og måske skyldes dette at de kan være låst i nakken/ryggen. De er oftest ikke glade for at ligge på maven, for det gør avs at løfte hovedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også brugt den og Felix baghoved er rigtig fin. Min søster har den nu og bruger den i barnevognen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg bruger den til min dreng på 2 måneder, da han også var begyndt at få fladt baghoved og han har nu brugt den i ca 2 uger. det er svært at sige om den har hjulpet, enten så har hans hovedform naturligt et lille fladt punkt, eller så skal han bruge den i længere tid. han er stærk nok til at glide den af den, men det gør han kun hvis han er vågen og møffer rundt, så hver gang han sover i sengen eller i barnevognen eller hvis han ligger på legetæppe, så ligger han på puden. håber det hjælper for det er dælme en dyr skumpude!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du ikke har noget imod at bruge brugt, så kig på guloggratis - der er altså mange som sælger den til 100kr :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte den, da Leo havde lidt skævt hoved. Det gik over, jeg ved ikke om det er pga puden, eller bare fordi han blev større og mere livlig. Vi købte den ny på eBay til omkring 100 kr...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Charlie har brugt den i et par måneder, og den har virkelig gjort en forskel! Vi blev anbefalet at købe den af både læge, SP og kiropraktor, og det har vist sig at være en rigtig god investering! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar. Det lyder da til, at jeg skal have anskaffet sådan en til når lillemanden kommer til verden :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER