Carcassonne

Hvor langt ville i cykle?

9 indlæg i dette emne

Hej folkens.

Vi har fået tilbudt en lejlighed i Rødovre og vil derfra skulle cykle henholdsvis 5 og 7,5 km til skole, så tænkte på:

Hvor langt ville i være villige til at cykle til arbejde/skole?

På nuværende tidspunkt har vi ca. 30, så derfor cykler vi ikke ligefrem, men vi har talt om max 10 km. (eller har kæresten sagt) og vi har tidligere cyklet 7-8 km.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde 7-8km til studie, de første 2 år og jeg cyklede hver dag - også i lortevejr! Og jeg savner det! :(

Jeg tror min grænse ville gå ved 7-8 km. 10km kan også gå an, men så skal der være et alternativ til de dage med rigtig kulde og nedbør ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer an på hvor mange bakker der er ;) jeg cyklede 2,8 km på arbejde på 10 min og der var en masse lyskryds - men det gik bare lige ud.. Min kæreste har 3 km i skole, og er i noget bedre form end mig men bruger 20 min, fordi der er en KÆMPE bakke - det tager ham 10 min at komme hjem ;)

Jeg ville umiddelbart sige 5 km som max for mig, der ikke er den sporty type - min kæreste har 8 km, og han er rimelig sporty, men det handler om tiden for ham. :)

Men tjek om der er mange bakker osv, for det er klart at 7 km ligeud er okay, hvorimod 3 km op af bakke i skole, kan være virkelig dræbende!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer an på hvor mange bakker der er ;) jeg cyklede 2,8 km på arbejde på 10 min og der var en masse lyskryds - men det gik bare lige ud.. Min kæreste har 3 km i skole, og er i noget bedre form end mig men bruger 20 min, fordi der er en KÆMPE bakke - det tager ham 10 min at komme hjem ;) Jeg ville umiddelbart sige 5 km som max for mig, der ikke er den sporty type - min kæreste har 8 km, og han er rimelig sporty, men det handler om tiden for ham. :) Men tjek om der er mange bakker osv, for det er klart at 7 km ligeud er okay, hvorimod 3 km op af bakke i skole, kan være virkelig dræbende!!!

Hehe det vi havde i Aalborg var meget bakket :) og København er noget mere fladt så går lige :) for tiden tager jeg toget til Valby og cykler til Frederiksberg(bortset fra at min cykel er flad) , og er så "blødt" i forhold til Aalborg, men meget mere trafik tilgengæld.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Før min kæreste og jeg flyttede sammen boede han i Rødovre. Jeg cyklede derfra til min lejlighed på Frederiksberg.

Det ville jeg bestemt ikke se som noget problem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Før min kæreste og jeg flyttede sammen boede han i Rødovre. Jeg cyklede derfra til min lejlighed på Frederiksberg. Det ville jeg bestemt ikke se som noget problem :)

Gør jeg heller ikke ligefrem :) Glæder jeg mig bare til. Bliver rart at få noget luft i stedet for toget nu, hvor man altid er ved at falde i søvn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste elsker også at cykle, fordi så slipper han for at bruge tid på træning, så han føler han sparer tid :) Det er jo også en måde at se det på :) Man er sikret X antal mins træning hver dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gør jeg heller ikke ligefrem :) Glæder jeg mig bare til. Bliver rart at få noget luft i stedet for toget nu, hvor man altid er ved at falde i søvn.

Nåå, jeg troede bare at du spurgte om det mon ville blive for langt for jer at cykle :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg læste cyklede jeg 17 km hver vej dog kortere om vinteren. Nu her cyklede jeg 10 km hver vej + en togtur på arbejde indtil ugen før jeg gik på barsel. Er lidt ked af st jeg nok er nød til at køre på arbejde efter barsel- Da jeg skifter job.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER