Lenepigen

Min vej mod drømmen...

18 indlæg i dette emne

Tænkte jeg ville samle mine indlæg her, så jeg nemmere kan overskue det hele...

Thomas og jeg har været sammen i 13 år, vi er 27 og 28 år.

Vores historie startede for 2 år ( i nov. 10) siden, da jeg smed p-pillerne. Vores hus var færdigt, vi var begge uddannet og klar....

Men der skete bare ingenting...

jeg tog til lægen, ingenting var galt med mig - tallene var fine. Min mand Thomas's sædtal var lidt lavt...

Vi blev sendt videre til samtale på sygehuset med henblik på fertilitetsbehandling.

I maj fik vi tid til samtale på sygehuset. Fik tilbudt pergotime, da de mente det kunne hjælpe os på vej hen over sommeren..

Efter ferien fik vi indkaldelse til samtale omkring puregon og insimenering..

19. september været vi til samtale og scanning... Det var min 10 dag, og de fandt 5 æg.

Jeg manglede en sprøjte med puregon, den bedte lægen mig om at lade være med at tage. Så håbede han at vi kunne komme ned på 3 æg inden jeg skulle insemineres (skulle scannes inden de kunne fastsætte dette).

Så kom der lige pludselig mange tanker: Skal man så lade sig insimenere... RICIKOEN for mere end to er der jo så.

Og hvis der så er 3 befrugtet æg, kan man jo altid tage en fosterreduktion - eller er det det samme som Abort (er meget imod dem der får det lavet)... Er virkelig i vilrede?

Skal jeg bare vente igen, og så se om der kun kommer 1-2 ud af det?

Til scanningen så de så at der var 3 æg, men ville alligevel gerne inseminere, da jeg ikke var afvisende overfor fosterreduktion.

Min holdning er: Hellere 1-2 sunde børn, end 3 syge... Vi er helt enige om, at hvis det er et sygt barn, skal det fjernes!

Og insemineret blev jeg - det sved lidt, da hun sprøjtede saltvandet op, men ellers gjorde det faktisk ikke ondt...

Så var det bare at vente....

Efter 14 dage+2 fik jeg min mens... øvøvøv.

1. forsøg mislykkedes - er klar til næste gang, fysisk... Men ikke psykisk. Hvor er det hårdt at få de negative svar og skuffe alle...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er så anden gang at jeg er blevet insemineret. Kan ikke forstå hvorfor det ikke lykkedes når tallene er fine.

Jeg har valgt at vente et par måneder med den næste behandling, da vi ellers får terminsdag på vores bryllupsdag.

(gravid i november - termin 14. aug., gravid december - termin 11.sep., og gravid januar - termin 9. oktober).

Venter med behandling i januar, da jeg har brug for en pause.

Lykkedes det, er det bare super, hvis ikke, så håber jeg på behandlingen virker...

Jeg synes det er så deprimerende, at vi ikke selv kan få det til at virke...

Er ved at miste modet. Hader skuffelsen der følger... Jeg vil bare være gravid... ØV ØV ØV ØV ØV.

Har haft stor succes med zoneterapi... Jeg mærker ikke den store succes for mig, men min mand høster stor virkning.

Sidste gang vi blev insemineret, var hans tal 1,4 million på en halv dosis. Det vil sige 2,8 million.

Denne gang efter zoneterapien var den på 6,x millioner, så super...

Mine zoneterapeut / og kollega køber nogle horondråber til mig. De skal forbedre cnancen for at æggene sætter sig fast... Måske er det der skal til...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

D. 24. august 2013 skal Thomas og jeg giftes.

Alle tankerne omkring baby bliver nu sat på pause indtil januar, så nu ligger jeg en masse energi i bryllupsplanlægningen.

Det er egentlig lidt rart. Ingen forventer baby inden da, så ingen dumme spørgsmål eller bekymringer der ligger på mine skulder.

Når vi igen får hjælp, vil jeg holde lidt tættere, og ikke indvoldvere ALLE i det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej, og velkommen til (ville lave vinker med ballonger smiley men kan ikke få smileyerne frem :P )

Jeg kan sagtens genkende det du skriver, og jeg ved or opgivene man bliver.

Men jeg syntes bare du skal hænge ved, og så nyde livet imellem behandlingerne og så tage det som det kommer.

Det er svært at gå og blive mega skuffet og ked af det (selvom det er uundgåeligt) hver gang, men så må man bare prøve at sige "næste gang er vores gang".

Men god ide at vente et par måneder så det ikke ramler lige ind i bryllup :-) så får du også ro i dit hovede tiæ at koncentere dig om at planlægge og nyde det hele! :D

Er sikker på at det nok skal komme til jer, og at i snart står med de berømte to streger!

Knus og kram fra mig til dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak Mbillen..

Nogen siger "ja se nu at tænke på noget andet, så kommer det af sig selv..."

Så det håber jeg er hvad der sker - så må jeg bare være nybagt mor eller mega gravid på min bryllupsdag....

Har heldigvis mange omkring mig der vil støtte mig den dag hvis det er, så er ikke bekymret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag er det så tirsdag d. 11. december.

I morgen er det en uge siden jeg burde have fået min mens.

Det er helt vildt underligt den ikke er kommet.

Kan ikke teste positiv, og er ved at gå ud af mit gode skind.

Har besluttet ikke at fortælle for mange om det - der er 4 på arbejde der ved det (min kollega, min leder, medhjælperen på stuen og så min kollega som også er min zoneterateut)...

Synes det har været hårdt ikke at kunne fortælle om det, men endnu hårdere når det ikke er lykkedes...

Så nu må vi se.

Ved ikke om lægen kan læse resultatet selvom værdien er lav...

Håber squ det lykkedes. Så skal hele familien have det af vide juleaften... Det bliver for sindsygt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været ved lægen i dag (fredag).

Lægen kunne selvfølgelig ikke læse et positivt resultat...

Så nu venter jeg bare.

Ingen mens - gad vide om jeg springer en måned over pga hormonbehandlingen.

Jeg er presset - kan ikke forstå hvad der er i vejen med min krop!? Har nogen prøvet dette?

Håber snart at finde ud af hvad der er med min krop...

Hvis jeg ikke får mens inden januar, ringer jeg til sygehuset, så jeg kan blive undersøgt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber det snart lykkes for jer :)

Jeg kr der til de tanker og følelser du har, specielt når ønsket om en graviditet er så stort...

Vi er dog i behandling pga pco og jeg har valgt at fortælle de nærmeste og de tætteste kollegaer omkring dette, da der indtil videre har været en del op og ned ture, og psykisk er det hårdt, men også godt at de nærmeste omkring en ved det :)

Jeg krydser fingre og håber det lykkes inden længe :)

Er der slet ingenting ved dig der viser tegn på at det ikke skulle lykkes?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er efterhånden tid til at lave en opfølgning herfra...

Blev tilbudt 3. Forsøg med inseminering, og det lukkede selvfølgelig heller ikke... Selvom jeg tænkte på alt muligt andet.

Vi blev så endelig henvist til Skive... Var deroppe i marts til forundersøgelse, herefter var vi på skole "klar-parat-start" skolen.

Blev tilbudt en lang behandling.

I går begyndte jeg på Superfact, og så et det bare at holde ud indtil vi kan få de første æg sat op.

Vil vide sidst i juni om det lykkedes...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men allerede på 2. Dag med Superfact begynder jeg at mærke bivirkningerne (er oppustet, mangler appetit, er træt og har en hovedpine på vej). Håber ikke det bliver for hårdt med bivirkninger...

Har i erfaringer med denne medicin?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Status dag 1: ondt i maven (tynd mave) efter en time efter injektion - begge gange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Status dag 2: har sovet det meste af dagen (fra 9-13.30). Føler mig træt og uoplagt.

Begyndende hovedpine selvom jeg var ude i den friske luft.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dag 3: har været træt. Har været oppe kl halv syv, så med arbejde på tur, og hjemme efter tur og førstehjælpskursus kl 20.30..

heldigvis har det ikke været så slemt med hovedpinen, tror der skyldes hu var så meget ude og jeg havde solbriller på...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Status dag 4; tidligt oppe igen. Maven synes jeg det driller lidt i dag... Det trykker lidt i underlivet.

Er træt i dag, så sofaen kalder mere end støvsugning.

Er allerede ved at være træt af at stikke. Det er ok om morgenen, så jeg slapper godt af, men ellers noget øv...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Lene,

Det er lige før at vi kan følges ad...

Jeg startede med Suprefact i tirsdags, den 21. Og det passede også med, at ca. 1 time efter sprøjten syntes jeg, at jeg begyndte at få lidt hjertebanken og oppustethed. Og for hver dag jeg har taget det, bliver det bare værre. Har ikke sovet specielt godt og meget om natten - og slet ikke sidste nat, men har så også sendt kæresten til Verona med arbejdet, og så ringer en af kollegaerne til hans gamle mobil, som ligger herhjemme kl. 00.35 - så bliver man sq lidt urolig. Så hvad der er hvad der, er lidt svært at sige.

Men ellers har jeg haft noget hjertebanke-lignende i dag, og en tendens til svimmelhed. Føler det nærmest som om, jeg har været ude at drikke eller er på stoffer (selvom jeg ikke aner noget om, hvordan det føles) Oppustet er jeg også, og en trang til at gå på toilettet hele tiden - men uden at komme af med noget rigtigt.

Tænker det kan blive mange lange dage frem til den 6/6, hvor jeg - forhåbentligt - skal starte på Puregon.

Uden behandling ville min mens. så småt starte i dag - pletbløder normalt 4-6 dage - men det har endnu ikke vist sig, så er lidt spændt på, hvornår det kommer. For det SKAL komme inden den 6...

/Tina

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har netop fået min mens. Kun en uge forsinket....

Skal til Skive i morgen og scannes. Starter på hormoner i morgen aften.

Et ædt træt af at jeg skal derop alene, men da min mand har planer på arbejde tager jeg afsted alene.

Havde forsøgt at lokke med mor og veninde - dog uden held.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Lene,

Det er lige før at vi kan følges ad...

Jeg startede med Suprefact i tirsdags, den 21. Og det passede også med, at ca. 1 time efter sprøjten syntes jeg, at jeg begyndte at få lidt hjertebanken og oppustethed. Og for hver dag jeg har taget det, bliver det bare værre. Har ikke sovet specielt godt og meget om natten - og slet ikke sidste nat, men har så også sendt kæresten til Verona med arbejdet, og så ringer en af kollegaerne til hans gamle mobil, som ligger herhjemme kl. 00.35 - så bliver man sq lidt urolig. Så hvad der er hvad der, er lidt svært at sige.

Men ellers har jeg haft noget hjertebanke-lignende i dag, og en tendens til svimmelhed. Føler det nærmest som om, jeg har været ude at drikke eller er på stoffer (selvom jeg ikke aner noget om, hvordan det føles) Oppustet er jeg også, og en trang til at gå på toilettet hele tiden - men uden at komme af med noget rigtigt.

Tænker det kan blive mange lange dage frem til den 6/6, hvor jeg - forhåbentligt - skal starte på Puregon.

Uden behandling ville min mens. så småt starte i dag - pletbløder normalt 4-6 dage - men det har endnu ikke vist sig, så er lidt spændt på, hvornår det kommer. For det SKAL komme inden den 6...

/Tina

Har heldigvis ikke haft hjertebanken, men man kan godt mærke at ens krop får noget medicin den ikke plejer at få. Jeg har været utrolig træt, det har dog været bedre de sidste 5 dage...

Krydser finger for dig, at det går som det skal...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mens. har været lidt mærkelig... skulle "normalt" være startet fredag - men begyndte med pletblødning søndag... så var der et par dage uden noget, så noget mere og sådan gik det op og ned i 10 dage!! Men så, onsdag inden jeg skulle til scanning, så kom det... Så de ville gerne have haft, at jeg havde blødt lidt mere, så skulle lige vente en dag med at starte med Puregon. Så det har jeg taget for 2. gang i dag og vil så have taget det i 8 dage, når jeg skal til scanning igen på fredag.

Er meget spændt på, hvordan det så ser ud, og håber virkeligt at det lykkes i første IVF-forsøg!

Nøj hvor havde jeg hovedpine i de dage fra mens. rigtig startede og indtil jeg startede på Puregon - Sådan 3 dage trækker virkelig tænder ud - og når man så lige har en mundtlig eksamen på mandag, som også skulle forbedredes, så var det endnu mere træls!

Men det er heldigvis væk nu, og mærker ikke så meget til Suprefact'en mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER