patricia

Hvad er jeres små skønnet til

67 indlæg i dette emne

Naar I skriver jeres smaa er skoennet til saa og saa meget er det saa paa baggrund af scanningen eller jordmoderen der maerker paa maven?

Indtil videre har jeg vist kun skrevet skøn fra skanninger :) Den ene gang JM har skønnet synes jeg selv det løs helt skævt i forhold til hvad de havde målt ham til til skanning kort inden. Så jeg stoler sgu ikke rigtig på de der JM skøn ;)

Den 28. januar har jeg sidste skanning, så derefter må jeg klare mig med JM skøn -_-

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Indtil videre har jeg vist kun skrevet skøn fra skanninger :) Den ene gang JM har skønnet synes jeg selv det løs helt skævt i forhold til hvad de havde målt ham til til skanning kort inden. Så jeg stoler sgu ikke rigtig på de der JM skøn ;)

Den 28. januar har jeg sidste skanning, så derefter må jeg klare mig med JM skøn -_-

syntes også det virker mærkeligt med sådan et JM skøn, men det har vi heller ikke hernede.... jeg glæder mig til scanning her den 29, er godt nok lidt bekymret efter den historie om babyen (hvis man kan kalde det det) på 6 kg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

syntes også det virker mærkeligt med sådan et JM skøn, men det har vi heller ikke hernede.... jeg glæder mig til scanning her den 29, er godt nok lidt bekymret efter den historie om babyen (hvis man kan kalde det det) på 6 kg

Hehe. Jeg har aldrig før hørt om så stor en baby. Tror virkelig ikke det er noget du skal bekymre dig om :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe. Jeg har aldrig før hørt om så stor en baby. Tror virkelig ikke det er noget du skal bekymre dig om :kram2

det skal du ikke være bekymret for, det er vidst det man kalder ekstremt. Kan huske der blev snakket meget om på sygehusene bagefter da det kom så meget bag på alle, så det tror jeg virkelig ikke du skal bekymre dig om. :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Naar I skriver jeres smaa er skoennet til saa og saa meget er det saa paa baggrund af scanningen eller jordmoderen der maerker paa maven?

Min sidste gang var en vægtscanning for at være sikker på han fulgte sin egen kurve, så det var en scanning med decideret fokus på vægten. men var ved jordmoder først samme da og jeg må sige jeg var imponeret, hun skønnede lille manden til 2380 og ved scanningen sagde de 2400 lige ud så det synes jeg nu var ret flot skønnet med hænder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe. Jeg har aldrig før hørt om så stor en baby. Tror virkelig ikke det er noget du skal bekymre dig om :kram2

det skal du ikke være bekymret for, det er vidst det man kalder ekstremt. Kan huske der blev snakket meget om på sygehusene bagefter da det kom så meget bag på alle, så det tror jeg virkelig ikke du skal bekymre dig om. :kram :kram

næææh det skal jeg nok ikke, ved sidste vægt scanning var han "normal" størrelse dog i den tunge ende.... men efter jeg fortalte historien herhjemme siger min svigermor så at jamen det er ligesom min svigerfars bedstefar-eller- oldefar han vejede 5 kg og dengang var der jo hverken kejsersnit eller noget så det var bare "split mama" :blink heldigvis var både min mand og hans søster (hun var endda lille) normal størrelse - hvis sådan noget går i arv? :rolleyes :D det går nok, vil bare gerne have ham ud så jeg kan bevæge mig som jeg vil igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min sidste gang var en vægtscanning for at være sikker på han fulgte sin egen kurve, så det var en scanning med decideret fokus på vægten. men var ved jordmoder først samme da og jeg må sige jeg var imponeret, hun skønnede lille manden til 2380 og ved scanningen sagde de 2400 lige ud så det synes jeg nu var ret flot skønnet med hænder.

imponerende... ville gerne prøve det med at en JM bare mærker rundt udenpå og så kan fortælle en masse om placering, vægt, mål osv :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Naar I skriver jeres smaa er skoennet til saa og saa meget er det saa paa baggrund af scanningen eller jordmoderen der maerker paa maven?

Her er det Jm som skønner :)

Ved begge piger ramte de ved siden af med 50gr ved Freja og 100gr ved Liva :) så det vil jeg sige er rimelig præcist ;)

Men de kan jo også tage fejl på skanning, hvor det er ca mål osv. Så for mig er det hip som hap, og jeg tager det som et skøn og et tegn på at baby vokser som den skal :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er baby skønnet til 3300 gram da jeg var 37+2. Jeg fik at vide hun ligger noget over gennemsnittet og at jeg skal forvente et godt 4 kilo stort barn igen, hvis jeg går til terminen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er i dag blevet skannet og her i 36+6 vejer han 3045g og har masser af hår (så måske der alligevel er noget om det med meget hår og halsbrand) går jeg til termin kommer han op på ca 3700 g hvilket er det samme som både jeg og min mand vejede. Hovedet ligger stadig nedad som det skal. Nu må han godt bare komme.

- har vehæftet billederne fra i dage :loveshower :kuller

post-5549-0-44304400-1359566113_thumb.jp

post-5549-0-34760100-1359566135_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Waou det første billede er godt nok fint.... der kan man da rigtig se hvordan han ser ud.... dejlig vægt og dejligt med en god scanning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev faktisk skannet i mandags hvor hans størrelse også blevet målt, men fik aldrig tallet.. Desværre! Må vente og se hvad de har skrevet når det kommer i e-journalen, og ellers har jeg en skanning igen om to uger hvor jeg hvertfald IKKE glemmer at spørge, hvis de ikke selv siger noget :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev faktisk skannet i mandags hvor hans størrelse også blevet målt, men fik aldrig tallet.. Desværre! Må vente og se hvad de har skrevet når det kommer i e-journalen, og ellers har jeg en skanning igen om to uger hvor jeg hvertfald IKKE glemmer at spørge, hvis de ikke selv siger noget :P

ih det er så irriterende når det sker - jeg glemte at spørge om hvor lang han er..... hvorfor fortæller de ikke om ALLE de data de finder ud af - HELE tiden, det kan da godt være det er rutine og "ikke så vigtigt" for dem - men det er vores førstefødte!!! ALT er vigtigt ALT tæller.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Waou det første billede er godt nok fint.... der kan man da rigtig se hvordan han ser ud.... dejlig vægt og dejligt med en god scanning :)

tak :) det er samme billede bare et i farver og et uden. Det er ildt så meget man kan se - men på en måde lidt snyd, noget af spændingen går ligesom af, men kan ikke lade være med at ville se alligevel.

og SÅ tydeligt er det jo heller ikke - andet end at det er helt tydeligt han har sin mors og mormors næse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ih det er så irriterende når det sker - jeg glemte at spørge om hvor lang han er..... hvorfor fortæller de ikke om ALLE de data de finder ud af - HELE tiden, det kan da godt være det er rutine og "ikke så vigtigt" for dem - men det er vores førstefødte!!! ALT er vigtigt ALT tæller.

Hehe. :P Så tungt tager jeg det nu heller ikke. :) Men det er jo også bare med at kigge på e-journal. :) Jeg plejer at kunne se notaterne efter 1-2 uger. Hvis de selvfølgelig har fået skrevet umiddelbart efter. Det er ikke alle afdelinger rundt omkring der er lige gode til det. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her 38+3 blev lillesøster skønnet til 3300 ved jordemoderen, meeeen tror nu at hun er større.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mumi blev skønnet til 2950 gr i dag her 37+5 :)

Synes det er mærkeligt at de skønner så skævt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER