patricia

Hvad er jeres små skønnet til

67 indlæg i dette emne

Så har jeg igen været til scanning

Og Lukas er nu skønnet til af veje 1137 g og 26 cm og ligger med hovedet nedad

Hvordan går det med jer andre og hvad er jeres små vidunder skønnet til......?????

Det er så dejligt af han vokser og jeg virkelig kan mærke ham hele tiden nu,,, :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg blev senest skannet mandag d. 5. nov., hvor jeg var 23+6, og der havde knægten en størrelse på 685 g og en lårbensknogle på 4,5 cm. Så helt i følge gennemsnittet. :)

Men det er jo allerede halvanden uge siden, så han er forhåbenligt vokset :) Skal skannes igen d. 3. dec.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha så virker Lukas som en lille en.....jeg er så nervøs for han bliver for lille igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til scanning i dag... Er vist 29+0 hvis jeg husker rigtigt :D er han vurderet til 1600 gram. En rigtig basse <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige et spørgsmål. Er det privat skanning i alle har været til? Vi får ikke flere skanninger, men skal til jordemoder for 2. gang på tirsdag, hvor hun vel vil bedømme hvor stor han er!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige et spørgsmål. Er det privat skanning i alle har været til? Vi får ikke flere skanninger, men skal til jordemoder for 2. gang på tirsdag, hvor hun vel vil bedømme hvor stor han er!

Næ jeg var på sygehuset i forbindelse med akupunkturbehandling og bækkensmerter. Så scanner de først for at se om det er vægten af baby der er skyld i bækkensmerterne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mangler 3 scanninger fordi der bliver holdt øje med hans vækst....og blir scanner på herlev

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige et spørgsmål. Er det privat skanning i alle har været til? Vi får ikke flere skanninger, men skal til jordemoder for 2. gang på tirsdag, hvor hun vel vil bedømme hvor stor han er!

Nej, jeg bliver skannet i det offentlige. :) Jeg har en kronisk sygdom, som kan påvirke barnet, så siden uge 16 ca. er jeg blevet skannet hver anden uge på Skejby (hvor jeg generelt følges i min graviditet, på trods af jeg bor halvanden times kørsel væk). Blev som tidligere nævnt senest skannet d. 5. nov., og fremadrettet skal jeg så kun skannes hver fjerde uge, da der ikke længere er så stor risiko for at min sygdom påvirker barnet. :) Ikke før fødslen hvertfald.

Men jeg kan da godt forstå du undrer dig over hvorfor vi er SÅ mange, som bliver skannet oftere. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været til både 2. lægebesøg og jordemoderbesøg, men de skønnede ikke noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv. Havde ellers håbet at hun (jordemoderen) ville vurdere hans størrelse. Hvordan kan de ellers kontrollerer at alt er som det skal være!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv. Havde ellers håbet at hun (jordemoderen) ville vurdere hans størrelse. Hvordan kan de ellers kontrollerer at alt er som det skal være!

Jordemoderen mærkede bare hvor lagt min livmoder gik til, så lyttede hun efter hjertelyd og spurgte om jeg mærkede liv. Lægen målte min mave med et målebånd, og så lyttede hun også efter hjertelyd og spurgte til liv - det var det eneste.

Jeg tænkte ikke så meget over, at de ikke lavede skøn, for jeg har snart hørt fra så mange at det de skønner er som vinden blæser :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jordemoderen mærkede bare hvor lagt min livmoder gik til, så lyttede hun efter hjertelyd og spurgte om jeg mærkede liv. Lægen målte min mave med et målebånd, og så lyttede hun også efter hjertelyd og spurgte til liv - det var det eneste.

Jeg tænkte ikke så meget over, at de ikke lavede skøn, for jeg har snart hørt fra så mange at det de skønner er som vinden blæser :-)

Det har jeg også hørt. Kunne bare være sjovt med en antagelse. Jeg har været til lægebesøg og hun målte meget hurtig og sløset maven. Så det er nok ikke så vigtigt hvordan man vokser!

Det må være dejligt for jer der er blevet skannet at kunne følge lidt mere med end at kunne mærke babyerne. Selvfølgelig på trælse grundlag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

sidste gennem skanning var her den 24.10.12 der vejede han 550 g fordelt på ca 28 cm fra hoved til fødder. hans fødder måler hver 4 cm (han får vist store plader som sin far) og alt så helt normalt og perfekt ud der i uge 23.

Den 6.11 var jeg igen til tjek men der skannede han bare lige hurtigt, jeg fik ikke billeder med hjem og ikke rigtig lov at se ham det gik så hurtigt men mener han der vejede 700 g? det er svært at tyde lægens kragetær og kan ærlig talt ikke huske det :oopsbad mum. Men i hvertfald har jeg fået at vide det hele ser normalt ud :) næste tjek er den 11.12 hvor jeg skal have taget sukkertest bare for at være sikker på jeg ikke udvikler sukkersyge.... (ville være katastrofe!!!!! :blink ingen søde sager op til jul? mareridt) til

Lige et spørgsmål. Er det privat skanning i alle har været til? Vi får ikke flere skanninger, men skal til jordemoder for 2. gang på tirsdag, hvor hun vel vil bedømme hvor stor han er!

Jeg bor i Luxembourg og her bliver man skannet og til gyno tjek en gang om måneden ca. :yay så dejligt at få lov at "titte" ind hele tiden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til 3d scanning som vi selv betalt for da jeg var 27+2. Der blev prinsessen skønnet til at være 1050gram og dermed noget over gennemsnittet. Jeg blev så scannet igen på sygehuset i forbindelse med blødning hvor jeg var 28+4. Der vejede hun 1300gram. Det sagde de var helt efter gennemsnittet. 2 dage senere blev jeg scannet igen hvor hun vejede 1410gram. Der skal selvfølgelig tages lidt højde for at det er to forskellige der måler, men man siger +/- 7% i usikkerhed.

Jeg er fuldstændig enig med jer i at når lægen, jordemoderen eller andre mærker udenpå maven og skønner på denne måde kan der være en del faktorer der spiller ind og som kan give et forkert skøn, men ved en scanning hvor barnet bliver målt og på denne måde "vejet" så er man noget mere sikker på det er den rette vægt man får frem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev scannet da jeg var 24+6 og der vejede lillesøster 764 gram. Jeg skal scannes igen på onsdag og så må vi se hvor meget hun har taget på de 4 sidste uger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev scannet da jeg var 27+6 og lille pigen blev målt til at veje 1110 gram. Skal til 3D/4D scanning på lørdag hvor jeg er 30+3 uger henne så er spændt på hvor meget hun har taget på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ihh hvor er det hyggeligt at se hvor langt de små kommer i deres udvikling. Glæder mig også som en vild til at se hvad vores lille bebs vejer på onsdag når jeg skal indtil min sidste offentlige scanning og gennemscannes.

Den der 3. scanning er det ikke noget nyt forresten synes ikke jeg kan huske jeg fik den med Laura. (3½)?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var til 3D scanning sidste fredag (28+5) og der blev hun skønnet til 1307 gram. Og ved jordemoder i onsdags (29+3) skønnede jordemoderen hende til 1400 gram

Jeg synes også det er vildt at vores små er ved at være så store. Det er skønt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ihh hvor er det hyggeligt at se hvor langt de små kommer i deres udvikling. Glæder mig også som en vild til at se hvad vores lille bebs vejer på onsdag når jeg skal indtil min sidste offentlige scanning og gennemscannes.

Den der 3. scanning er det ikke noget nyt forresten synes ikke jeg kan huske jeg fik den med Laura. (3½)?

Det er normalen at man får to skanninger af det offentlige..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en skanning igen på mandag, og jeg håber sådan de også vil kigge på hvor stor han er :D Det er jo hjertet vi kommer for at få kigget på..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var ved jordemorder i onsdags ( 23 dage til termin ) og der skønnede hun lille manden til at ligge på ca. 3200 g. Basse.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var ved jordemorder i onsdags ( 23 dage til termin ) og der skønnede hun lille manden til at ligge på ca. 3200 g. Basse.. ;)

Er du klar over, at du skriver i februar terminsgruppen? :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er du klar over, at du skriver i februar terminsgruppen? :P

Næææh, Hov det gør jeg da også... ups.. hihi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er du klar over, at du skriver i februar terminsgruppen? :P

Hahaha jeg tænkte også lige F*** den er stor :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næææh, Hov det gør jeg da også... ups.. hihi

Hehe :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER