Barbamama

Hvad har/havde jeres på UNDER dåbskjolen?

19 indlæg i dette emne

Argh, jeg vakler frem og tilbage mellem om Mar skal have strømpebukser eller leggins eller ingenting på under dåbskjolen :unsure

Jeg synes hverken at han er en meget varm dreng eller en frossenpind. Og jeg har ikke umiddelbart lyst til at "teste" temperaturen under hans kjole ved at lade ham have den på længe, hvis jeg kan undgå det (tror ikke det er så behageligt for ham + jo længere tid, han har den på, desto større er risikoen for at han laver et bleuheld på den :P).

Jeg har jo hørt at sådan en kjole bliver meget varm, men jeg synes også at det virker voldsomt med bare ben i november. :unsure

Hvad gjorde/gør I andre der fik/får jeres barn døbt om vinteren? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har begge gange haft strømpebukser under kjolen.

Freja blev døbt 9. Marts 2003 og Liva 3. December 2006

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marius havde en hvid langærmet body og hvide strømpebukser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Langærmet Body og hvide strømpebukser. Vores dåbskjole er også et tynd, fx kun et lag tyndt stof i ærmerne. Tror hun havde det behageligt temperaturmæssigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah havde en tynd, langaermet uld/silke-body og et par bomuldsstroempebukser paa her 28. oktober. Og uldsokker laugh.gif

Vejret var jo fint, men paent koeligt. Han var liiidt varm til sidst i kirken, men ikke noget voldsomt og uld/silke gav en god temperering. Vaabenhuset var altsaa virkelig raakoldt baade foer og efter daabenohmy.gif Jeg ville ikke turde at lade ham have bare ben paa under i hvert fald.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, bare ben er no-go kan jeg høre. Men er uldstrømpebukser overkill? Jeg fornemmer at folk har været mest glade for bomuldsstrømpebukser? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville give almindelige hvide strømpebukser og langærmet hvid body :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så ingen uld? Ikke engang bodyen? :unsure Han har ikke haft en bomuldsbody på i over en måned nu :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig rigtig brugt uld...

Men det skader vel ikke at give ham uld på inde under. Så regulerer han vel selv varmen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marius havde en hvid langærmet body og hvide strømpebukser :)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marius havde en hvid langærmet body og hvide strømpebukser :)

Det samme havde Caroline på da hun blev døbt 11.marts

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, bare ben er no-go kan jeg høre. Men er uldstrømpebukser overkill? Jeg fornemmer at folk har været mest glade for bomuldsstrømpebukser? :)

Marius havde det jo kun på i kirken. Han fik luren i kjolen i kirken, som det siges de skal have, så han fik andet tøj på med det samme vi kom hjem. Så vi havde bare købt i h&m. Men havde det også varmt i kirken (og det havde mor også) da dåbskjolen er en tyk satinkjole. Men det gik og han kunne sagtens sove.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lucas havde hvid kortærmet bomuldsbody på og hvide bomulds strømpebukser.. vi havde så vores uldtæppe med til ham i kirken, hvis der var lidt køligt. det havde jeg lidt over ham da vi sad på bænken... du ku jo evt bare have et lille tæppe med han ku have over sig når i sad på bænken...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, bare ben er no-go kan jeg høre. Men er uldstrømpebukser overkill? Jeg fornemmer at folk har været mest glade for bomuldsstrømpebukser? :)

Jeg havde givet uldstroempebukser paa, hvis jeg havde haft nogle. Jeg havde koebt nogle, men sendte dem tilbage, fordi de kradsede og bad om bomuld istede, for hellere bomuld end ingen... Uld synes jeg IKKE er overkill og taenk over, hvis han faar det varmt, saa er ulden altsaa 1000 gange bedre end bomuld :)

Selv kunne jeg ikke finde paa at give en bomuldsbody paa nu, hvor vi har sat uld/silke-bodyerne i sving for denne omgang....

Naa ja, og jeg havde da ogsaa uldtaeppet med - yes, I'm a woolaholicballoon.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alberte havde strømpebulser og en Body uden ærmer på fra HM til sin dåb i lørdags, og hun var rigeligt varm.

Grunden til det var en Body uden ærmer var at eller kunne hun ikke passe dåbskjolen i ærmerne. Men det viste sig også at være helt fint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Body og strømpebukser og her var der dåb i april.

Den ældste blev døbt i hedebølge i juni og havde body og strømper på under.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar piger! :lovek Jeg tror, jeg er ved at beslutte mig for at jeg vil have uld/silke body og strømpebukser/sparkebukser til ham :) Så er det bare lige, hvor man finder det :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt uld strømpebukser og en langærmet uldbody til David og han skal døbes på søndag. Strømpebukserne købte jeg her, og jeg synes nu ikke de som sådan kradser, selvom de virker noget "grove" i det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silje havde en kortærmet hvid body og bommuldsstrømpebukser på da hun blev døbt i juni.. Især våbenhuset er røv koldt og vi skiftede derude..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER