pingvinstang

Den bedste søskende alder

31 indlæg i dette emne

Tja synes det er lidt svært at vurdere... jeg tror at jeg vil sige 2-3½ års forskel.... Hvis der er mindre end 2 års forskel på en børn bliver det faktisk betragtet som en risikofaktor for udsatte børn inden for psykologiens verden, så kan man jo være enig heri eller ej... Men jeg vil ikke have mindre end 2 års forskel på mine børn....

betragtet som en risikofaktor for udsatte børn inden for psykologiens verden, så kan man jo være enig heri eller ej...

Hva skal det sige?? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

betragtet som en risikofaktor for udsatte børn inden for psykologiens verden, så kan man jo være enig heri eller ej...

Hva skal det sige?? :)

Jeg vil tro, at Nitzen hentyder til tilknytning... Man siger, at det er i de første tre år at børn opbygger en tilknytning til mor og far. Tilknytningens karakter er i høj grad bestemt af hvor gode forældrene er til at "tune sig ind" på børnenes følelsesmæssige behov. Altså hvornår man skal smile og have øjenkontakt og hvornår barnet skal have ro. Tilknytningen kan så være tryg eller utryg af forskellige arter...

Og børn med en ambivalent utryg tilknytning (som sådan ultrakort kan forklares som børn, der både klynger og alligevel er afvisende overfor forældrene - fordi forældrene selv har opført sig ambivalent og forvirrende overfor børnene) har statistisk set højere risiko for en række pyskiske lidelser f.eks. skizofreni.

Det er dog ret spekulativt hvor meget man kan sige "det er DERFOR" og hvad der præcist fører til hvad, og det er også vigtigt at understrege at MANGE børn bliver født med kort mellemrum og vokser op som sunde og glade mennesker... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For mig er det vigtigste at barnet får søskinde, ikke hvornår :) Uanset om der er stor eller lille aldersforskel på børnene, er mit indtryk, at de får stor glæde af hinanden især når de bliver voksne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil tro, at Nitzen hentyder til tilknytning... Man siger, at det er i de første tre år at børn opbygger en tilknytning til mor og far.

jep lige præcis relationer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har altid sagt jeg ville ha mine børn tæt på hinanden, men sådan er det nu ikke gået. eller jo der er 7 min mellem de 2 ældste så de er jo kommet tæt nok :P men så gik der altså 4½ år før den næste kom men det har så til gengæld vist sig at være en helt perfekt aldersforskel for vores familie, dermed ikke sagt at det er det rette for andre det ved man jo kun selv. men vi har valgt at satse på den samme forskel til den næste (og sidste) så om et års tid hvis vi er heldige :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har 19 mdr i mellem Thea og Mille og helt ærligt så ville jeg gerne have ventet lidt.. Theas alder var perfekt da vi fik Alberte, Mille er stadig meget jaloux men det bliver bedre jo ældre hun bliver, så havde jeg kunne få de præcis samme skønne børn med større mellemrum så havde jeg nok gjort det, men vil på ingen måde undvære mine prinsesser ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER