Miltons mor

Barsel

7 indlæg i dette emne

Hvornår går I andre fra på barsel?? Og hvor længe regner I med at holde inden i genoptager arbejdet?

Jeg arbejder som pædagog på en specialskole og går fra 8 uger før, så min sidste arbejdsdag er torsdag d. 20. dec. Skønt at kunne gå fra lige til juleferien! :loveshower

Jeg ved endnu ikke helt hvor lang barsel jeg holder, men regner med at skrive lillesøster op til vuggestuestart omkring 1. januar 2014, og så bruge et par uger på indkøring og derefter genoptage arbejdet..

Men hvad med jer andre??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har også 8 uger før fødsel, så går fra d. 11. Dec. Vi regner med at jeg har barsel indtil 1. November og at min man så tager 2 måneder derefter og lille fisen så starter i vuggestue i slutningen af december eller start november. Det kommer jo også an på hvornår man kan få institutions plads. Men man har jo også 6 ugers ferie det skal afholdes inden 1. Maj og hvis vi ikke kan få plads til han når barsel slutter må vi jo bruge noget af det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke noget rod jeg fik skrevet. Han skal selvfølgelig starte slut december start januar

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stopper 4 uger før termin, hvilket vil sige 15. Januar.

Endnu har jeg ikke besluttet, hvornår jeg starter på arbejde igen, men umiddelbart tænker jeg engang efter sommerferien. Jeg regner ikke med at holde et helt år, men nu må vi se.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg gik på barsel for en måneds tid siden (føder i februar) og starter normalt arbejde igen engang i nov 2013 (ca 9 mdr barsel+forældreorlov efter barnet er kommet ud), indtil videre er det bestemt at frøen bliver passet hjemme hos far når jeg starter på arbejde da vi begge ikke syntes han skal i institution før han er minimum et års tid, men så længe har jeg ikke barsel.

Manden min "arbejder"/arbejdsløs hjemme. og nu må vi se om han kan holde ud at være hjemmegående med lille baby hele dagen - og hvornår vi flytter til dk igen om det bliver inden nummer 2 eller efter for er nu ret glad for systemet hernede, og det kommer selvfølgelig også an på hvordan det bliver at starte på arbejde igen... før barsel 50 timers arbejdsuge og laaange arbejdsdage og DET vil jeg ikke når der er en smækker baby der venter derhjemme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min officielle barsel er fra 13.december, men pga sygemelding går jeg allerede hjemme nu. Jeg arbejder som sygeplejerske og er derfor berettiget til barsel 8 uger før termin.

Jeg tager de 26 ugers barsel man er berettiget til med løn + 20 uger på dagpenge. Det vil så sige at jeg skal starte på arbejde d.26.december 2013. Så har jeg 6 omsorgsdage jeg skal holde inden jeg kommer tilbage, så jeg satser på at starte 1.januar 2014 :)

Jeg er dog endnu ikke helt besluttet på om jeg holder et par ugers ferie inden jeg kommer tilbage, således at jeg kan skrive lillesøster op til dagpleje fra 1.januar og så selv vente med at starte til midten af januar.

Dette kommer helt an på om jeg føder præcis til terminen. For en gangs skyld kan jeg sige at det ville være en rigtig dejlig ting hvis jeg gik lidt over tid ;) Meeen når først vi nærmer os er jeg ret sikker på jeg bare gerne vil have bebse ud.... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går officielt på barsel d. 1. januar - altså 8 uger før. Men har været sygemeldt siden starten af september og skal være det frem til barsel, så det bliver nok ikke den store omvæltning her. Dog glæder jeg mig alligevel, da jeg ikke synes det er monster fedt at være sygemeldt. Det lyder altså federe at være på barsel ;)

Hvor længe barsel jeg holder ved jeg endnu ikke. Jeg er lægesekretærelev, og skulle egentlig på mit fjerde og sidste skoleforløb her i januar 2013. Jeg skal så i stedet på min fjerde skoleforløb i februar 2014, så jeg skal hvertfald tilbage til det. :) Min umiddelbare tanke er at starte på arbjede igen i starten af januar, så jeg lige når at have nogle uger tilbage på sygehuset inden jeg skal væk på skole i fire uger. Ellers også starte direkte op med skole.

Men det er noget jeg lige skal have snakket med min leder om. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER