Piphans

Hvordan får jeg det sagt?

14 indlæg i dette emne

Hold nu op det er længe siden jeg har oprettet en tråd, følger en smule med herinde, men overskuddet er ikke stort....

Nu har jeg imidlertid et spørgsmål som jeg håber I skønne piger vil hjælpe mig med.

Min lille mus er knap 3 mdr, og jeg lader gladeligt familie og venner holde ham hvis han virker veltilpas.

Mit problem er, at et par stykker i familien og en ikke så tæt veninde bærer monster meget parfume. Så når han har været henne ved én af dem, STINKER han af klam dameparfume. Det er værst når de har haft ham hud mod hud, altså hans hoved mod deres hals.

Jeg synes ikke at parfume og spædbørn hører sammen, både allergimæssigt og ren duftsmæssigt. Baby skal lugte af baby - og ikke af en anden kvindes parfume.

Er jeg for sippet? Og hvordan får jeg det sagt uden at lyde for sippet? Den ene er oven i købet min svigermor som er en SMULE nærtagende..

TAk for hjælpen piger :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du siger det lige ud. Det gjorde jeg.... Ikke om mit barn skal stinke af parfume, og ej heller særlig sundt for dem, eller rart...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige ud, dt gjorde jeg. Min mands mor og svigerinde tror det gælder om at over dufte hinanden og jeg har parfume allergi.

Og det skal mine børn bare ikke have.

Det bedste er nok at sige, jeg afviser ikke dig som person, men vil du lade være med at bære parfume hvis du regner med at holde mit barn :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, den er så svær.... Jeg har ladet det fare, for jeg synes ikke man kan tillade sig at blande sig i om andre har parfume på. Men PUHA hvor jeg også bare hader når min lille baby lugter af parfume. Og det er særlig galt hos en veninde, og min svigermor :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du siger bare at du har lagt mærke til at din lille mus dufter af parfume når de har holdt ham og det er ikke så heldigt når nu man ved parfume er allergi fremkaldende og usundt for spædbørn. Så for at han ikke skal få allergi er det nok en god idé de lige skruer ned for duften når han er i nærheden. Og så kan du altid sige "jeg syntes jo det er synd hvis han ikke kan sidde hos dig bare pga parfume" for så ved de det ikke er fordi du ikke vil have du holder ham. Og så lån man altid henvise til sin sundheds plejerske, for måske har hun ikke sagt noget om det,en der er ingen tvivl om at hun siger at parfume ikke bør komme på spædbørn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er sådan en halvfesen person der nok ville sige noget med at barnet ikke rigtig tåler parfume og derfor var det ikke så godt. Jeg tager gerne en konflikt hvis det er nødvendigt men nogen gange er det ikke nødvendigt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Beundrer jer der kan sige det ligeud!! Det kan jeg også i de fleste tilfælde, men denne er svær, da jeg nødig vil "bestemme" om folk bruger parfume eller ej...

Kunne godt finde på at bruge Mettes forslag med at baby ikke tåler parfume....

Men jeg har aldrig tænkt over det før jeg selv fik barn, men jeg har heller aldrig haft behovet for at putte andre folks børn helt ind til min hals.. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hadede det også, men jeg må indrømme at jeg aldrig sagde noget.

Men jeg synes bestemt ikke at du er sippet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ellers ikke så bange for at sige noget, men lige sådan noget havde jeg nok IKKE kommeteret på..

Men jeg kan sagtens forstå dig!! Synes bestemt ikke du er sippet! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sagde det ligeud til min veninde at hun skulle passe på med parfumen allerede da jeg var gravid.

Men nu blev jeg så også dårlig af parfume

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg hader det.. her er det værst når mine børn har været hos svigerne eller min far.. min mor har jeg kunne sige det til.. min mand vil ikke sige det til hans.. jeg putter dem direkte i bad efter besøg..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sagde det da Carl var lille, jeg syntes det var decideret klamt. Jeg sagde også nej tak til mine forældre sengetøj da vi var på besøg da det var vasket med parfume. De har heldigvis fattet det og vasker i neutral når vi kommer. Hvorfor de ikke skifter permanent ved jeg simpelthen ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores piger har astma og allergi. Så den har ikke været længere, end at sige det ligeud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hader det virkelig også, når MIN baby skal lugte af parfume :puke Synes jo hun dufter godt helt af sig selv :wub Normalt har jeg heller ikke noget imod at kalde en spade for en spade, men tror sgu jeg vil gøre brug af Mettes forslag med at sige, at hun ikke kan tåle det :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER