Barbamama

Se lige, hvad jeg har lavet :-D

14 indlæg i dette emne

Hehe, måske ikke noget særligt, men jeg er bare så stolt af mig selv :blush

Mit første stykke hjemmestrik:

post-350-034080300 1352452448_thumb.jpg

:biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den er sgu da så fiiin :D Er lidt misundlig - kan nemlig overhoved ikke strikke og syntes bare det er så hyggeligt, med bebser i hjemmestrik :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ej hvor er den fin... sådan en ønsker jeg mig i julegave i voksenstørrelse ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøj hvor er den sød - og så på så lækker en knægt :loveshower

Er det en nem opskrift?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elsker din lille Mar-basse - han er bare for lækker!!!.. Og huen er bare fantastisk :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Taaaaaaaaaaaaaaak :loveshower

Little Miss: Den er ret nem synes jeg (Jeg kunne finde ud af den, og det er som sagt første gang, jeg strikker noget ;))

Til str. 12 måneder (det står der - men det er så den størrelse som Mar på knap 4 mdr lige nøjagtig kan få på :rolleyes )

56 masker

8 pinde ribstrik (maske skiftevis vrang, skiftevis ret) på pind 5,5

Fortsæt på pind 7: 22 pinde med glatstrik (en pind ret, en pind vrang)

Luk af.

Så har man et rektangel i strik. Det lægges sammen ret mod ret og sys, så man har syningen bag på hovedet, så man får et "rør", der så sys sammen for oven også. Så står der at man skal sy ribkanten op, så den bukker, men det har jeg ikke gjort. Altså jeg bukker den godt nok på hans hoved, men jeg har ikke syet den fast.

Og kvasterne, der tager man bare og ruller garnet rundt om ens fingre en 30-40 gange, binder sammen på midten og klipper lykkerne op, og vupti, så har man en kvast, der bare skal sys på "hjørnet" af huen :)

Og ja, alt det her var TOTAL volapyk for mig i starten, men jeg forestiller mig at det giver mening, hvis man er lidt strikkekyndig. :P Ellers vil jeg varmt anbefale bogen "nem strik til babyer - 25 dejlige modeller for 0-3 år", hvor opskriften er fra. Købt i føtex for ca. 80 kr. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Taaaaaaaaaaaaaaak :loveshower

Little Miss: Den er ret nem synes jeg (Jeg kunne finde ud af den, og det er som sagt første gang, jeg strikker noget ;))

Til str. 12 måneder (det står der - men det er så den størrelse som Mar på knap 4 mdr lige nøjagtig kan få på :rolleyes )

56 masker

8 pinde ribstrik (maske skiftevis vrang, skiftevis ret) på pind 5,5

Fortsæt på pind 7: 22 pinde med glatstrik (en pind ret, en pind vrang)

Luk af.

Så har man et rektangel i strik. Det lægges sammen ret mod ret og sys, så man har syningen bag på hovedet, så man får et "rør", der så sys sammen for oven også. Så står der at man skal sy ribkanten op, så den bukker, men det har jeg ikke gjort. Altså jeg bukker den godt nok på hans hoved, men jeg har ikke syet den fast.

Og kvasterne, der tager man bare og ruller garnet rundt om ens fingre en 30-40 gange, binder sammen på midten og klipper lykkerne op, og vupti, så har man en kvast, der bare skal sys på "hjørnet" af huen :)

Og ja, alt det her var TOTAL volapyk for mig i starten, men jeg forestiller mig at det giver mening, hvis man er lidt strikkekyndig. :P Ellers vil jeg varmt anbefale bogen "nem strik til babyer - 25 dejlige modeller for 0-3 år", hvor opskriften er fra. Købt i føtex for ca. 80 kr. ;)

Hvad har Mar af hovedmål nu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Woop hvor er du go altså!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tusind tak endnu engang søde piger :loveshower Wee total fedt at jeg endelig kan finde ud af at lave lidt krea :P

Hvad har Mar af hovedmål nu?

Ved sidste SP-besøg (det er ca. 2½ uger siden) målte hun hans hoved till 42 cm :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er den bare fin, kan godt forstå du er stolt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er den FIIIIIIN. Kan da sagtens forstå, at du er stolt! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER