Guest

MAM - anti kolik flaskerne må de gå i microovnen?

13 indlæg i dette emne

Jeg har købt 4 store MAM anti kolik flasker, men kan SIMPELTHEN ikke finde ud af om de må gå i microovnen, både når man varmer og steriliserer. Jeg tænker på den bløde ring i bunden. Det vil være noget lettere i forhold til at putte det i gryden hver dag.

Hvad med suttehovederne de skal vel også steriliseres i kogende vand, må det gøres i microovnen? Eller lån man gøre som med suttebrikkerne hvor man bare skolder dem?

Hvor køber man en lille termokande der passer til pusletasken?

Hvor køber jeg en billig, større men PÆN pusletaske? (den jeg har er fra Bilka og den er jeg rigtig glad for, men den er for lille hvis der også skal være flasker, termokande og beholder med pulver i)

Hvilken doserings beholder vil i anbefale?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores MAM flasker har været i microen masser af gange. Ingen problemer. Og når jeg sterilisere dem er alle dele med. Prøv at læse indlægssedlen. Der står hvordan.

Pulverbeholder har jeg købt i superbest.

Mine 2 små termokander har jeg fra mandens arbejde. Men ved ikke hvem de sælger den til. Men vil tro imerco eller inspiration mv..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved jo ikke så meget om det, men har set de har de der opdelte beholdere til MME på babygear.dk

Kan være de også har termokander?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt 4 store MAM anti kolik flasker, men kan SIMPELTHEN ikke finde ud af om de må gå i microovnen, både når man varmer og steriliserer. Jeg tænker på den bløde ring i bunden. Det vil være noget lettere i forhold til at putte det i gryden hver dag.Jeg kender ikke mam flaskerne :)

Hvad med suttehovederne de skal vel også steriliseres i kogende vand, må det gøres i microovnen? Eller lån man gøre som med suttebrikkerne hvor man bare skolder dem? Første gang skal de koges, men så kan du bare skolde dem, som med suttebrikkerne.

Hvor køber man en lille termokande der passer til pusletasken?

Jeg købte sådan en lille sølvfarvet "raket" til 1/2 ltr. i Inspiration i Herning Centret.

Hvor køber jeg en billig, større men PÆN pusletaske? (den jeg har er fra Bilka og den er jeg rigtig glad for, men den er for lille hvis der også skal være flasker, termokande og beholder med pulver i) Altså jeg er jo vildt glad for min ByStroom Anly, fordi der netop er god plads til flaskeudstyr.... Men billig er den desværre ikke, for den koster 800 kr ..... :rolleyes Kunne måske være et julegaveønske ;)

Hvilken doserings beholder vil i anbefale? Vi er glade for vores fra Brother Max Her er den fragtfrit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt termoflasker på en halv liter i søstrene grene til 28 kr for en halv liter :)

Har en til varm kogt vand og en til kold kogt vand :)

Ved Liva havde jeg en gaia og co pusletaske, hvor der var plads til alle det jeg skulle bruge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

jeg har også en gaia og ko pusletaske... der er masser af plads til flasker osv...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har Vinnus gaia og ko - Og den er FANTASTISK!! Kan kun anbefale den..

Det er denne model, dog i en anden farve og et andet stof.. De har flere forskellige derinde, som "minder om".. Noget jeg er vild med, er at lommerne er med magneter, så man kan åbne dem, uden de falder i hele tiden :)

Gaia og ko

Og den her er jo voldsomt billigt - de andre derinde er lidt dyrere, men ser også gode ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har Vinnus gaia og ko - Og den er FANTASTISK!! Kan kun anbefale den..

Det er denne model, dog i en anden farve og et andet stof.. De har flere forskellige derinde, som "minder om".. Noget jeg er vild med, er at lommerne er med magneter, så man kan åbne dem, uden de falder i hele tiden :)

Gaia og ko

Og den her er jo voldsomt billigt - de andre derinde er lidt dyrere, men ser også gode ud :)

Den er også så skøn :)

Har fået min venindes i brunt fløjl, og der kan virkelig være noget i den :)

Er også vild med de magnetiske lommer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er også så skøn :)

Har fået min venindes i brunt fløjl, og der kan virkelig være noget i den :)

Er også vild med de magnetiske lommer :)

Minv eninde har købt en magen til den jeg har - Fordi hun forelskede sig i den :) Hvis den nogensinde opgiver, så køber jeg en magen til :)

Christian er også glad ved den, fordi det ikke er SUPER "tøset", så han har intet i mod at gå med den, selvom Camill ikke er der... ;) Han havde ellers sagt at han NÆGTEDE at gå med en pusletaske, hvis ikke han samtidig gik med en baby... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Minv eninde har købt en magen til den jeg har - Fordi hun forelskede sig i den :) Hvis den nogensinde opgiver, så køber jeg en magen til :)

Christian er også glad ved den, fordi det ikke er SUPER "tøset", så han har intet i mod at gå med den, selvom Camill ikke er der... ;) Han havde ellers sagt at han NÆGTEDE at gå med en pusletaske, hvis ikke han samtidig gik med en baby... :rolleyes

Den er nemlig ikke tøset :)

Var også vild med designet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MAM flasker skal sterilliseres i micro.. Man skruer bunden af og lægger suttehoved og ring ind, skruer flasken på igen og hælder 30 ml i (der er mål i hætten) og lægger hætten på - så i micro i 3-4 min, alt afhængig af hvor mange du har derinde af ganegn..

Efterfølgende skiller jeg den helt af og tørrer den af. Gummiringen tager jeg også ud og tørrer og sørger for at den sidder ordentlig fast igen, da den ellers kan dryppe lidt..

Doserings bøtter, kan du få ved pigion, eller som mig, have en bøtte med med pulver og en doserings ske..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores MAM flasker har været i microen masser af gange. Ingen problemer. Og når jeg sterilisere dem er alle dele med. Prøv at læse indlægssedlen. Der står hvordan.

Pulverbeholder har jeg købt i superbest.

Mine 2 små termokander har jeg fra mandens arbejde. Men ved ikke hvem de sælger den til. Men vil tro imerco eller inspiration mv..

Nu har jeg været i superbest for at se efter pulverholderen, men kunne simpelthen ikke finde den :( Jeg skal i Imerco på torsdag så køber jeg en termokande

Og ja MAM flasker er da VIRKELIG nemme at gøre rent! Hvor køber man de der "deksler" til dem?

Jeg har Vinnus gaia og ko - Og den er FANTASTISK!! Kan kun anbefale den..

Det er denne model, dog i en anden farve og et andet stof.. De har flere forskellige derinde, som "minder om".. Noget jeg er vild med, er at lommerne er med magneter, så man kan åbne dem, uden de falder i hele tiden :)

Gaia og ko

Og den her er jo voldsomt billigt - de andre derinde er lidt dyrere, men ser også gode ud :)

TAK for link :kiss Jeg købte den "petrolium" i fløjl - Den er virkelig lækker og kun 50 kr dyrere. Det kunne jeg godt forsvare syntes jeg ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER