Myliona

Sparker dynen af..

29 indlæg i dette emne

Det er simpelthen til at få grå hår af Camille :rolleyes

Hun sover SÅ uroligt!! (det gør jeg også, så tænker det bare er sådan vi er ;) )

Men det betyder at jeg enten skal give dyne på en million gange om natten - eller at hun sover uden dyne det meste af natten <_<

Vi har så prøvet at lade hende sove med sådan en "sovepose" - men med den på, kan hun IKKE sparke dynen af - smart. Til gengæld får hun det aaaaalt for varmt <_< Så har vi så prøvet kun med soveposen, men så er hun utryg, fordi hun alligevel gerne vil have dynen oppe ved ansigtet når hun falder i søvn...

Lige nu får hun uld nattøj på, da det trods alt varmer lidt.. Men hvad filan skal vi gøre?

Vi er begyndt at sætte dynen fast i det ene hjørne oppe ved hovedet (Så dynen er klemt ned ved siden af madrassen) men det virker ikke optimalt..

Hun sparker den ikke kun af - ofte sover hun faktisk oven på det, så det er også svært at få den på hende igen, uden at vække hende.. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Silje gjorde.. og gør stadig.. det samme..

Hun sover i uldtøj .. Nogle nætter med dyne, andre uden .. Det styrer hun selv efterhånden :)

Vælg dine kampe ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silje gjorde.. og gør stadig.. det samme..

Hun sover i uldtøj .. Nogle nætter med dyne, andre uden .. Det styrer hun selv efterhånden :)

Vælg dine kampe ;)

Er abre SUPER bange for hun bliver syg af det :rolleyes Er selv en frossen-pind, og bliver let forkølet (Fx er jeg snottet i dag, fordi jeg har sovet med bare fødder, og dynen ikke har dækket dem!

Og måske er det fordi hun i morges også havde "pillet" sokkerne af - så hun lå i natdragt, uden dyne og uden sokker! <_<

Og synes også tit hendes ble virker kold om morgen <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥



Det her er sådan hun sover om natten.. Det er så filmet om morgen, hvor hun er ved at vågne ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er abre SUPER bange for hun bliver syg af det :rolleyes Er selv en frossen-pind, og bliver let forkølet (Fx er jeg snottet i dag, fordi jeg har sovet med bare fødder, og dynen ikke har dækket dem!

Og måske er det fordi hun i morges også havde "pillet" sokkerne af - så hun lå i natdragt, uden dyne og uden sokker! <_<

Og synes også tit hendes ble virker kold om morgen <_<

Jeg tror, fra den dag mine børn opdagede deres tæer, pillede de strømperne af om natten. Derfor har den bette, nu to år, altid strømpebukser på, nogle gange uld, men altid med fødder i, for dynen bliver sparket af hver nat og flere gange. Jeg har givet op, for skulle jeg putte dyne på ham hver gang, ville jeg aldrig sove. Så body, natbluse (bomuld, han ville dø af at sove med uld, så varm bliver han) og strømpebukser, har han på, og nogle gange i løbet af aften/nat giver jeg ham dyne på, ellers ikke.

Vores den store stoppede med det dyneroderi omkring tre år, så nu må den bette gerne følge trop.

Vi har også prøve sovepose, og gav både klaustrofobi og hedebølge, så det duede ikke. Derimod har vi lidt varme på, og så satser jeg på ikke for meget snot.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theo er 15 mdr. og har aldrig sovet med dynen ovenpå sig :rolleyes

Vi har valgt at være ligeglade og bare sørge for at han er klædt ok på og at temperaturen er fin på hans værelse.

Han har aldrig været særlig meget syg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så må jeg vel bare acceptere at hun er en "ikke dyne" person, og så give hende strømpebukser på, unden natdragten..

Lidt sjovt - Det er første gang hun har smidt begge strømper, og det var i går hun opdagede sine fødder for første gang sådan rigtigt!! :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det her er sådan hun sover om natten.. Det er så filmet om morgen, hvor hun er ved at vågne ;)

Hehe, hvor er hun sød - og livlig.

Jeg tror ikke, hun sparker dynen af, hun ligner en, der drømmer og indimellem er ved at sige en kommentar til sine drømme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Derudover sover den bette her alt for uroligt, hvis vi giver ham uld på kroppen. Allerede om aftenen sparker han dynen af, og der sover han roligt, hvis han ikke har for meget på. Han vågner også oftere af det, så vi holder os til bomuld, selvom uld jo er dejligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så lige din video. Nårh :biglove

Det minder meget om Theo. Nede i vuggestuen siger de at de aldrig har haft nogen før, der bevæger sig så meget i søvne som ham :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, hvor er hun sød - og livlig.

Jeg tror ikke, hun sparker dynen af, hun ligner en, der drømmer og indimellem er ved at sige en kommentar til sine drømme.

Hun snakker også lidt i søvne.. Fx har jeg lige løøøbet op til barnevognen, fordi hun pludrede.. Siger "Godmorgen Camille, og tager regnslaget af - Også ligger der en sovende baby :whistling

I øvrigt er hendes "natteroderi" grunden til jeg i vildskab glæder mig til at vi engang kan flytte og hun kan komme på eget værelse - For jeg vågner altså ved det her :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så må jeg vel bare acceptere at hun er en "ikke dyne" person, og så give hende strømpebukser på, unden natdragten..

Lidt sjovt - Det er første gang hun har smidt begge strømper, og det var i går hun opdagede sine fødder for første gang sådan rigtigt!! :rolleyes

Jeg tror, det bliver alt for varmt med to lag, så sparker hun først dynen af. Har du måske en natdragt med fødder eller kan nøjes med strømpebukser i uld med fødder? Vi købte Johas med fødder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun snakker også lidt i søvne.. Fx har jeg lige løøøbet op til barnevognen, fordi hun pludrede.. Siger "Godmorgen Camille, og tager regnslaget af - Også ligger der en sovende baby :whistling

I øvrigt er hendes "natteroderi" grunden til jeg i vildskab glæder mig til at vi engang kan flytte og hun kan komme på eget værelse - For jeg vågner altså ved det her :P

Ja, man vågner helt vildt meget af det natteroderi. Jeg har tit ligget og bedt til Gud om at mine drenge ikke vågnede op og var for snottede, for jeg ooooooooooorkede ikke at rejse mig og give dem dyne på igen igen. Når de kommer ind på et andet værelse, vågner man desværre alligevel med dårlig samvittighed over ikke liiiiiiiige at kunne tjekke dem, render ind og tjekker, de ligger selvfølgelig uden dyne, de vågner, når man giver dem den på eller af de knirkende gulvbrædder, og så er man selv blevet vågen, fordi man skal lidt længere for at komme hen til dem. Små banditter!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nuuuurh hvor er hun kær når hun sover ;) og AKTIV!!

Hvad med at sy knapper i dynebetrækkets kanter, og så lave en bagbeklædning så der dannes en pose hun ligger i?? forstår du det?

Bare lidt håndarbejds-georg-georgløs :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nuuuurh hvor er hun kær når hun sover ;) og AKTIV!!

Hvad med at sy knapper i dynebetrækkets kanter, og så lave en bagbeklædning så der dannes en pose hun ligger i?? forstår du det?

Bare lidt håndarbejds-georg-georgløs :whistling

Det var da en god løsning! Hun har jo ikke problemet om dagen hvor hun sover pakket ind i drømmeposen, og det er jo lidt samme princip så!

Har desværre ikke råd til at gå ud og købe en masse uldstrømpebukser:/ Og natdragter med fødder har vi droppet - Hendes krop fungerer bare ikke til dem...

Men hvis hun ligemeget hvad, sparker dynen af, er to lag jo nok fint nok - om dagen sover hun jo også med to lag i barnevognen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke der sker noget ved, at de sover uden dyne på. De har jo ikke dyne på i løbet af dagen, og så meget mere aktive er de heller ikke om dagen ;)

Er hun kold, når du tager hende op om morgenen?

Karla har også nogle timer hen af morgenen, hvor hun roder rundt og ikke kan finde ro. Hun sparker også tit dynen af, men så længe hun ellers er fint varmt vil jeg ikke gøre noget ved det.

jeg ville ikke turde fæstne dynen så godt. Når hun ligger så uroligt kan hun nemt få rykket sig ned under dynen, og hun har så ikke mulighed for at slå den væk, hvis den kommer til at ligge over hendes ansigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med at lade hende sove i drømmeposen om natten også? Hvis du har en sommer dyne? eller lade hende være ret så afklædt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke muligt at hun kan sove i drømmeposen om natten.. (Eller det er det, men det vil jeg ikke have :whistling )

den er ikke sat specielt godt fast, og det er kun i hjørnet - de fleste morgner er den også revet op :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det her er sådan hun sover om natten.. Det er så filmet om morgen, hvor hun er ved at vågne ;)

Sikke en dejlig pige! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna har også altid sovet mere eller mindre ovenpå dynen :rolleyes

Vi har aldrig gjort noget for at ændre det - vi lægger dynen på hende når vi går i seng og når hun har spist om natten, men ellers styrer hun det selv. Hun sover også med uld/bomuld (som den på din video ;)), men har ikke sovet med strømper de sidste mange måneder. Hun har simpelthen så varme fødder (ligesom sin far), hun giver dem af og hun elsker at have bare tæer :)

Nu bliver det koldere om natten, så vi er begyndt at give kortærmet body på indenunder. Anna har haft 3-dages feber da hun var 9mdr og hun hoster i disse dage (men har også været på besøg i vuggestuen et par gange de sidste par uger), men har ellers ikke været syg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ingen gode råd men Er nødt til at fortælle dig at hun da bare er for lækker. Total cuttie pie :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter "sparke fasen" sover Maliva somregel ovenpå dynen. Hun vil simpelthen kun sove med den på, når hun puttes i barnevognen.

Maliva har kortærmet body+natdragt på, en god varme på værelset og så inden J og jeg går i seng, går jeg ind og ligger et tæppe over hende :)

(og så er hun en rigtig Pippi, hun ligger med hovedet i fodenden :P )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

J har et forslag; gaffa tape :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

J har et forslag; gaffa tape :P

Han er da så klog :P camille vender også altid anderledes om morgen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og tak for alle jeres gode råd.. Accepterer at hun bare er en af dem som ikke er dyne menneske.. Havde egentlig ikke tænkt over at hun kunne have for varme tæer.

I nat har hun haft to lag på for første gang og hun har for første gang vågnet flere gange.. Den ene gang siger Christian at han da også ville vågne hvis han havde så meget tøj på ;) jeg er bare selv en person der er let til at blive kold.. Men Camille har altid været en varm baby, så måske skal jeg også bare lade være at give to lag på.. Og uldsokker er måske også overkill...........

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER