Betinna

Gravid trods spiral

18 indlæg i dette emne

Hej folkens.

Jeg fandt ud af i søndags at jeg var blevet gravid trods at jeg havde en spiral oppe! Jeg er før blevet gravid på P-piller hvor jeg valgte få en abort!

Denne graviditet vil jeg trods overraskelsen gerne beholde! Jeg fik fjernet min spiral i tirsdag på sygehuset, hvor jeg fik at vide at der var en øget risiko for spontan abort pga fjernelse af spiralen!

Nogen der har været lignende situation hvor alt er gået godt? Hvor længe skal jeg gå før jeg er nogenlunde sikker på at den bliver?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:o Overhovedet ikke fedt at læse når man lige har fået en spiral :P

Var det hormon eller kobber spiral?

Har aldrig prøvet noget lignende, men vil da tro at fra uge 12 så er man rimelig sikker der også - men kan ikke sige hvad det er spiralen har gjort, som øger risikoen for abort..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og ja, graviditeten er i livmoderen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:o Overhovedet ikke fedt at læse når man lige har fået en spiral :P

Var det hormon eller kobber spiral?

Har aldrig prøvet noget lignende, men vil da tro at fra uge 12 så er man rimelig sikker der også - men kan ikke sige hvad det er spiralen har gjort, som øger risikoen for abort..

Det var en kobberspiral, har haft den i 2 år uden der er sket noget, og har været utrolig glad for den! Tror bare at jeg har nemt ved at blive gravid!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var en kobberspiral, har haft den i 2 år uden der er sket noget, og har været utrolig glad for den! Tror bare at jeg har nemt ved at blive gravid!

Jeg har også nemt ved at blive gravid.. Puha ;) Ej, jeg håber din graviditet bliver vellykket.. Og jeg kan ikke forestille mig at det er "lang tid" at risikoen for abort er forhøjet, men jeg ved intet om det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også nemt ved at blive gravid.. Puha ;) Ej, jeg håber din graviditet bliver vellykket.. Og jeg kan ikke forestille mig at det er "lang tid" at risikoen for abort er forhøjet, men jeg ved intet om det..

Jeg håber at du har ret.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min svigerinde fødte for 3 mrd siden en alt for lækker lille dreng ;) hun havde også spiral da hun blev gravid og hun fik afvide at det farligste var når de fjernede spiralen der kunne fosteret smutte med ud så sålænge hun ikke blødte den første 2 dage efter den var fjernet så skulle hun se sig selv som alle andre gravide ;)

Held og lykke med spiren ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville også sige at risikoen er at de har været inde og "pille". Og det primært er her de første dage.

Og tillykke; )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay tak, så fra og med imorgen (eller senere idag hvor der er gået 48 timer) og ikke har blødt skal jeg se mig selv som værende gravid?!

Jeg tænkte bare om der gik længere tid? Altså en 4-5 dage før man var "sikker"?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lillesøster er blevet til på spiral, og hun er her da endnu ;) Så fat mod, bare fordi risikoen er forøget betyder det jo ikke at det absolut vil gå galt.

Jeg ville se mig selv som gravid indtil det modsatte var bevist :)

Held og lykke med det :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil bare lige ønske dig held og lykke - og tillykke :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusinde tak, nu er det fredag og der er nu gået 3 dage siden jeg fik taget spiralen ud og har hverken blødt eller noget! Så nu sidder håbet i mig og er begyndt at se frem til de næste par måneder!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor spændende! Tillykke, også selv om det ikke var planlagt! :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver nød til at spørge jer om en anden ting, da jeg var inde og kigge i de andre forums! Der stor noget med en missed abortion? Og begyndte at blive lidt nervøs! For til den scanning jeg var inde til kunne de ikke engang måle hvor langt jeg var henne! Jeg fik fotoet med hjem da min kæreste ikke var med, men altså. Har siddet og studeret det lidt og det eneste man kan se er den sorte plet, og madbylden, eller hvad den nu kaldes! Sygeplejersken sagde at den var max 1 gange 1 cm?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved du hvor langt du ca er henne ???

De 2 første scanninger jeg var til i denne graviditet var der også kun en lille sort plet men nu er jeg 30 uger henne så pletten skal nok blive større ;) men det du oplever nu er vist desværre bare en af de ting der følger med en graviditet nemlig at man bekymre sig over alt for mange ting og specielt i starten

Prøv og lad være med at tænke på hva der kan gå galt og tænk i stedet på at du skal til at overveje navn købe tøj udstyr og ja i sidste ende kommer til at sidde med en dejlig lille baby i armene :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev scannet 5+5 og der var intet hjerteblink og kunne heller ikke se nogen baby overhovedet. Lægen sagde han kunne se den og målte den og vurderede mig 16 dage forkert eller sådan noget! 2 dage efter var der hjerteblink men jeg kunne stadig intet se. Er nu blevet scannet igen 8+0 og først nu begynder jeg st kunne se noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil bare lige ønske dig tillykke, er sikker på den lille nok skal bliver derinde :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan nu endelig sige med sikkerhed at jeg stadig er gravid efter at have fået trukket spiralen ud! Er gravid i ca 7 uge plus 3 dage! Og har idag fået taget blodprøver!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER