Barbamama

Mar vil ikke tage flasken

17 indlæg i dette emne

Hmm Valdemar har før taget en flaske med udmalket MM uden problemer. Men for ca. 2 uger siden da Brian var alene hjemme med ham, gik det bare ikke. Og nu ville vi så lige prøve igen igår aftes og det gik bare SLET ikke. Han blev i løbet af få sekunder helt og aldeles rasende, fik bryst, prøvede flasken igen og blev sur igen, fik bryst igen og faldt i søvn.

Jeg ved godt, at nogle børn bare ikke vil tage flaske, og hvis Mar er en af dem, så fred være med det. :) Men jeg kunne alligevel godt tænke mig at give det et ihærdigt forsøg lidt endnu, så jeg spekulerer lidt i, hvad vi monstro kunne have lavet af fejl... Vil I hjælpe med bud på, hvorfor det gik galt?

Selv overvejer vi:

- For lille suttehoved. Vi bruger Avent hoved 2, og han er knap 4 måneder. Såvidt jeg kan læse er han faktisk for "gammel" til hoved 2, men han plejer aldrig at blive vred, når mælken flyder langsomt i brysterne, så sutter han bare mere til.

- Forkert temperatur? Jeg tror ikke, at vi har varmet mælken for meget, men kan den have været for kold?

- Tigerspring ("fantastiske" 19 ugers <_< )

- Han har været for træt/for sulten/ da han fik flasken igår

Vi har tænkt os at prøve igen idag, hvor han får en flaske i eftermiddag, HVIS han ikke er træt/pylret, og inden han viser sådan sult for alvor. Så han forhåbentlig kan få en god oplevelse. Og vi skal nok ud og købe et nyt suttehoved uanset hvad. Tigerspring kan vi nok ikke gøre noget ved <_<

Har I andre bud/forslag/kloge ord? :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Caroline NÆGTEDE at spise af Avent-flaskerne, men elsker derimod Mam flaskerne(og vil ikke have andet, heller ikke af sut) Håber I finder en løsning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aner ikke om det holder, men tænker:

Hvis det er dig der har forsøgt vil han måske ikke fordi at der plejer han få bryst. Hvis det er Brian vil han måske ikke fordi det normalt ikke er der han får mad.

I starten nægtede David at tage flasken når det var mig der gav ham den, men der var ingen problemer hvis det var Michael. Så måske et forsøg værd at lade den anden give flaksen, hvis ikke I allerede har prøvet den løsning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her bruger vi aventflasker når vi ska spise og mam sutter ellers, lucas nægter at spise hvis vi kommer med en mam flaske.. det kan evt være en anden type flaske i skal ud i at prøve, kan være han ik bryder sig om avent f.eks.

vi bruger også kun str 2 i sut endnu, lucas er ikke klar til str 3 endnu, men du kan altid prøve str 3 af, for du kan tydeligt hører hvis ikke han kan styre det og dermed ikke er klar til str.3... :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofia har lavet nøjagtig samme nummer. Hun har taget flere gange, så brugte vi den ikke i et par uger, og nu nægter hun. Vi har prøvet avant og mam og forskellige suttehoveder. Vi har prøvet både med mm og mme. Hvis hun selv får lov at ligge med flaskenogmælken bare løber ud så bliver hun ikke sur, men hun sutter ikke. Min SP rådede os til at droppe flasken og så i stedet træne med kop når vi om et par uger går i gang med lidt grød. Der går jo så bare et stykke tid før hun kan få et helt måltid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Suttehovedet er nok en del af det :) Camille er snart oppe i det største suttehoved...

De andre kommer med en masse gode bud :)

Camille havde en periode, hvor hun slet ikke gad mælken hvis den var varm - den skulle være kold <_< På et andet tidspunkt, skulle den være varm - rigtig varm!

Hun har også perioder hvor hun bare nægter at spise, pga smagen.. Så det kan jo simpelthen også være at din mælk smager "forkert" når den har været gemt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gode bud! :super

Hvis det er flaskerne, der er et problem, så tror jeg bare at vi accepterer, at han ikke får flaske :rolleyes Han er jo ammebarn og skulle bare have en flaske i ny og næ, så jeg kunne have et lille frikvarter og så Brian også kunne få lov at fodre en smule. Og jeg synes det er lidt overkill at købe nye flasker bare for det :P

Den med HVEM der fodrede havde jeg ikke tænkt på, men både Brian og jeg prøvede igår med samme resultat = SUR baby.

Smag lyder også som et godt bud, men det kan jeg jo ikke gøre så meget ved <_<

Er der nogen, der ved om der er en temperatur, som mælken "bør" være, eller er det bare en smagssag? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Generelt skal den jo være sådan, den temperatur din mælk har :) Men ved MME er det en smagssag - Camilles er "kropstemperatur", men hun spiser faktisk ikke så meget i starten, men først når den er blevet en del koldere..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan én var Isabella også. Mareridt, når man faktisk ikke har mælk efter 3-4 måneder :( Hun nægtede også pure Avent flaskerne. Vi var igennem MANGE flasker, før vi endelig fandt Pigeon Wideneck flaskerne, som hun accepterede. Suttehovedet på dem, er langt kortere end på Avent, og her var det dét der gjorde udslaget. Nogle børn har i starten et kvalmepunkt, der sidder langt fremme, og så bliver det ubehageligt, hvis suttehovederne er for lange. Mam suttehovederne er også korte. Karo bruger både Mam og Pigeon :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nårh jo- Isabella ville kun drikke blå Allomin og ikke Nan. En MAM flaske koster 30-40 kr inkl suttehoved i supermarkederne, og hvis du kun skal bruge den en gang imellem, kan du jo bare have en enkelt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nårh jo- Isabella ville kun drikke blå Allomin og ikke Nan. En MAM flaske koster 30-40 kr inkl suttehoved i supermarkederne, og hvis du kun skal bruge den en gang imellem, kan du jo bare have en enkelt ;)

Og jeg som havde fået NUK flasker, og købt en sød sut med hendes navn på... Hun laver opkast-ansigt hver gang :P Kun MAM dur her... Hehe Og det er fint. For det er OK billigt, men samtidig kvalitet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karla har også svært ved vores aventflasken. Hun vil helst have pidgeons wideneck :)

Tror også det kan være suttehovedet. Vi har brugt 3 mdr. + siden Karla var lidt over en måned, fordi hun blev sur over at der ikke kom nok :rolleyes

Har i prøvet at give flasken på et andet tidspunkt? Det kan være det er for tæt på et måltid, eller han er for sulten og hellere vil have "den ægte vare"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline NÆGTEDE at spise af Avent-flaskerne, men elsker derimod Mam flaskerne(og vil ikke have andet, heller ikke af sut) Håber I finder en løsning :)

Samme her..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha jeg må indrømme at jeg slet slet ikke turde begynde på flasker for jeg var så så bange for at ødelægge amningen.

Så de første 6 mdr af Carls liv var jeg maks væk i 20 min af gangen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gode bud! :super

Hvis det er flaskerne, der er et problem, så tror jeg bare at vi accepterer, at han ikke får flaske :rolleyes Han er jo ammebarn og skulle bare have en flaske i ny og næ, så jeg kunne have et lille frikvarter og så Brian også kunne få lov at fodre en smule. Og jeg synes det er lidt overkill at købe nye flasker bare for det :P

Den med HVEM der fodrede havde jeg ikke tænkt på, men både Brian og jeg prøvede igår med samme resultat = SUR baby.

Smag lyder også som et godt bud, men det kan jeg jo ikke gøre så meget ved <_<

Er der nogen, der ved om der er en temperatur, som mælken "bør" være, eller er det bare en smagssag? :help

Anna er sart med mange ting, men hun har altid været fuldstændig ligeglad med hvilken temperatur mælken i flasken havde! :)

Hendes fætter Sigurd har altid kun ville drikke det koldt - og helst fra køleskabet :rolleyes

Så prøv dig frem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke om I er lykkedes med at give flaske. Men en i min MG havd samme problem, så prøvede de at tænde føntørreren imens - det hjalp :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke om I er lykkedes med at give flaske. Men en i min MG havd samme problem, så prøvede de at tænde føntørreren imens - det hjalp :D

Haha, hvor funny :D

Vi prøvede et par gange uden held, og så besluttede vi at det ikke var så vigtigt med den flaske og at det måske heller ikke var tiden til at "drille" ham med sådan en her ved 19 ugers tigerspring og snarlig dåb.

Vi har istedet købt en mai tai, den giver frihed OG nærhed :biglove Og så har vi luret, at jeg faktisk godt kan være væk en time eller to, hvis vi timer det med hans middagslur :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER