bien

hovedpude

10 indlæg i dette emne

hvornår må de små begynde at bruge hovedpude...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Først når de selv spørger om den.. min datter var 2 år og 9mdr da hun begyndte

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores nevø er 3½ og han bruger stadig ikke pude :) som Sandie tror jeg bare man skal undlade den så længe det lader sig gøre - dvs til de selv godt vil have den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De "må" vel få den når man synes..... Men som Sandie siger, så går man ofte efter den retningslinje med at de må få den når de spørger til den.....

Marlon ønsker sig én i julegave, da han er begyndt at bruge sin dyne til hovedpine om natten ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her i Sverige anbefaler man hovedpude fra start af, fordi det modvirker flade hoveder.

Sjovt at det på det punkt er meget anderledes end i DK.

Så Leo har haft hovedpude hele tiden

:rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her i Sverige anbefaler man hovedpude fra start af, fordi det modvirker flade hoveder.

Sjovt at det på det punkt er meget anderledes end i DK.

Så Leo har haft hovedpude hele tiden

:rolleyes

Det faktisk lidt sjovt.. min søn brugte jo hjertepuden de første måneder, og nu sover han jo så igen uden. Ved faktisk ikke hvorfor vi i dk bliver anbefalet til at lade være med at bruge puder..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja, Charlie har også sovet med hjertepuden siden han var ganske lille..... Og da jeg fjernede den, tænkte jeg også på om han skulle have en lille alm. pude i stedet..... Det andet virker noget hårdt. Men de kloge siger jo det skulle være sundest/sikrest uden :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kira har hele tiden brugt pude. Lige fra vi kom hjem fra sygehuset. :) og hendes hoved har der ikke været problemer med, det har hele tiden været som det skal være.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De danske anbefalinger siger at de skal være over 1 år (eller selv beder om den),

Men nu er der stor forskel på puder. Mange babypuder kun få cm tykke, og grunden til at de bruges er fordi det er pænt at have hovedpudebetræk på som passer til dynen ;) Baby kan ikke mærke forskel om det er der eller ej.

Grunden til at man ikke anbefaler hovedpude til babyer er at de kan få puden over hovedet mens de sover og blive kvalt. Og de tykke puder kan give nakkeproblemer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lagt Annas hovedpude ned til hende for ca. en uge siden, for hun fik konsekvent lagt sig, så hun lå med hovedet på dynen, en sammenfoldet sengerand eller en af de store puder der ligger nede i sengen til pynt og som hun spiser på ind imellem. Så nu har hun fået sin pude. Nogengange ligger hun på den og andre gange ikke. Der er masser af plads til at slippe for den, hvis hun gerne vil være fri ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER