Camillat

Erfaring med droemmemaaltid paa flaske

26 indlæg i dette emne

Vores Noah har altid spist godt hos mig baade dag og nat. Han vokser lige efter ammebogen og virker til at stortrives. Om aftenen og natten har det typisk vaeret kl. 18-19, kl. 23, kl. 3 og kl.6. Noah er saa for ca. 3 uger siden begyndt ogsaa at spise kl 21 og den sidste uge omkring kl. 1-2 stykker og igen ved 4-5 tiden og saa ved 7 tiden! Det skulle vaere normalt under tigerspring med kl. 21, altsaa kunne jo vaere det, der er paa spil, selvom jeg synes, vi er ovre det. Maaske er det et meget langt appetitsspring, men de plejer da at vaere ovre efter et par doegn med maratonamning.... Jeg er stadig ikke slidt ned til sokkeholderne af natamning, men det begynder at kunne maerkes. Det er ved at vaere maaneder siden, at jeg har faaet mere end 2,5 times sammenhaengende soevn, saa i gaar nat fik min mand opgaven at give sut, saa jeg kunne sove lidt mere sammenhaengende. Fik da ogsaa 3 timer sammenhaengene og det goer altsaa undervaerker. Min mand var til gengaeld helt faerdig. Desuden har jeg naaet min foer-graviditetsvaegt og kan maerke et oeget behov for fedt, vand og kulhydrater - og energi i det hele taget.

Men altsaa, i nat saa saadan her ud med amningerne:

Kl. 18:30

Kl. 21

Kl. 23

Kl. 1:30

Kl. 4:30

Kl. 6

Kl. 9

Jeg har altid MEGET gerne villet fuldamme til de 6 maaneder, men kan godt se, at hvis min dreng spiser saa meget (min mand spiste faktisk abnormt meget som baby!) og det kun gaar en vej og det er more, more more, saa bliver det lange 1,5 maaned endnu.... Saa vi snakkede igaar om at proeve med en flaske MME kl. 23, istedet for bryst. Maaske det kan aflaste madpakkerne lidt, saa det er paa niveau, naar han melder sig igen? Maaske vi kan faa bare lidt mere sammenhaengende soevn om natten? Jeg vendte det med boernelagen i dag, som raadede mig til at proeve. Hvis jeg insisterer paa at fortsaette fuldamningen, saa synes hun, at jeg senest skal genoverveje droemmemaaltidet kl. 23 som flaske, naar han er 5 maaneder. Min mor synes ogsaa, vi skal proeve...

Er der nogen, der har erfaring hermed? Jeg regner med at koere paa apoteket her i eftermiddag og se, hvilke typer MME de har. Vi behoever jo ikke lige starte i aften...

help.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg startede med, at give Johan en natflaske ved siden af amningen (Inden han røg fuldt på flaske) Så tror den kl. 23 vil være et passende tidspunkt, at give en flaske :) Han tog for det meste længe stræk efter jeg indførte natflasken :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg vil lige fortælle dig, at det mme de har på apoteket er MEGA dyrt hvis ikke du har grøn-recept(som man får til allergi-disponerede børn') så koster en dåse med 400 gram 290 kr hvor du kan få 3 i supermarkede til den pris.. og hvis ikke han har eller er disponeret for allergi, så spar dine penge.. bare lige et godt råd.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bor i Italien, saa aner ikke, hvad det koster her. Noah er allergidisponeret og eftersom det kun vil vaere en enkelt flaske hver aften, saa skal det bare vaere det bedste. Det er derfor, jeg lige hoerer min apoteker, som er meget dygtig til den slags. Saa kan jeg altid kigge i supermarkederne, men vi har kun et meget lille et, og tror ikke, de har noget stort udvalg :)

Lilleprinsessen - hvorfor gav du flaske i sin tid? Af samme aarsag? Jeg er overbevist om, at kl. 23 er rette tidspunkt, hvis det skal vaere - og der, vi skal boevle mindst i forhold til at faa flasken lavet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ammede lige så meget dengang og var også enormt opslidt. Theo var udpræget ammebarn og ville meget gerne lægges til hver 2. time.

Til sidst ville vi prøve med en godnatflaske, men knægten ville sgu ikke tage den :rolleyes Det lykkedes os aldrig at få ham til at tage flaske. Han ville kun have mors :hophop

Ved næste barn tror jeg at jeg vil forsøge at indføre en godnatflaske tidligere, så vi forhåbentlig ikke får samme problem.

Det jeg vil sige er, at hvis du føler du er slidt ned, så giv det et forsøg. Men pas på med at forvente for meget. Man kan nemt blive skuffet <_< Det er ikke alle børn, der vil tage flaske og det er ikke alle børn, der sover igennem på Mme.

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

okay.. så vil jeg anbefale nutramigen 1 hvis du kan få det..men måske der også er noget med en speciel recept ved jer.. værd a undersøge.. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nu bestilt Althèra, som ogsaa er velegnet til allergidisponerede babyer. Nutramigen 1 har lidt soya i, saa proever foerst den anden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lilleprinsessen - hvorfor gav du flaske i sin tid? Af samme aarsag? Jeg er overbevist om, at kl. 23 er rette tidspunkt, hvis det skal vaere - og der, vi skal boevle mindst i forhold til at faa flasken lavet ;)

Jeg ammede hver 1,5 - 2 time, da Johan var omkring 3-4 måneder. Hele ammeperioden havde jeg problemer med sår, smerte, gentagende svampeinfektioner, og fordi Johan ville lægges til så tit, nåede vorterne ikke at tørre, men var konstant fugtet, så de kunne ikke heles.. Derfor gav vi til sidst en natflaske i håb om, at Johan sov lidt længere stræk, så dutterne kunne få en pause :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nu bestilt Althèra, som ogsaa er velegnet til allergidisponerede babyer. Nutramigen 1 har lidt soya i, saa proever foerst den anden :)

den har vi os prøvet men den ville han ik ha.. :) men han vil nu heller ik ha det andet mere, så nu kører vi på arlas babymælk...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har prøvet først med MME natflaske og så med vælling natflaske.. MME virkede ikke, han vågnede lige så ofte.. Vælling gik helt i skvadder og blev bare en rigtig rigtig dårlig nat..

Mads får grød til middag og grøntsagsmos til aftensmad og alligevel spiser han kl 22, 01, 03, 05 og 07 = jeg er så TRÆT!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har prøvet først med MME natflaske og så med vælling natflaske.. MME virkede ikke, han vågnede lige så ofte.. Vælling gik helt i skvadder og blev bare en rigtig rigtig dårlig nat..

Mads får grød til middag og grøntsagsmos til aftensmad og alligevel spiser han kl 22, 01, 03, 05 og 07 = jeg er så TRÆT!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ammede lige så meget dengang og var også enormt opslidt. Theo var udpræget ammebarn og ville meget gerne lægges til hver 2. time.

Til sidst ville vi prøve med en godnatflaske, men knægten ville sgu ikke tage den :rolleyes Det lykkedes os aldrig at få ham til at tage flaske. Han ville kun have mors :hophop

Ved næste barn tror jeg at jeg vil forsøge at indføre en godnatflaske tidligere, så vi forhåbentlig ikke får samme problem.

Det jeg vil sige er, at hvis du føler du er slidt ned, så giv det et forsøg. Men pas på med at forvente for meget. Man kan nemt blive skuffet <_< Det er ikke alle børn, der vil tage flaske og det er ikke alle børn, der sover igennem på Mme.

:goodluck

Aj, tarveligt, at han ikke ville tage den... unsure.gif Jeg forventer ikke at han er ven med den med det samme, men nu bliver det heller ikke mig, der skal doeje med det i foerste omgang. M vil gerne tage den tjans og loed helt glad for at skulle det, saa jeg beholder rollen som mor med b223.gif

Jeg forventer ikke, at Noah skal sove igennem, men at han maaske tager et straek, der er lige en tand laengere end 2-2,5 time. Hvsi han kan komme op paa 3 eller 4 timer, saa er jeg tilfreds og det er mine bryster ogsaa :)

Nu har jeg bestilt en MME paa vores apotek og koebt en stoerre flaske. Saa proever vi det af og haaber, at det gaar som vi oensker og tror 7himmel.gif

Jeg ammede hver 1,5 - 2 time, da Johan var omkring 3-4 måneder. Hele ammeperioden havde jeg problemer med sår, smerte, gentagende svampeinfektioner, og fordi Johan ville lægges til så tit, nåede vorterne ikke at tørre, men var konstant fugtet, så de kunne ikke heles.. Derfor gav vi til sidst en natflaske i håb om, at Johan sov lidt længere stræk, så dutterne kunne få en pause :)

Puhh, lyder ogsaa haardt. Jeg har ikke haft problemer med dutterne, men min soevn er ved at vaere saa oedelagt, for han virker ikke ordentligt maet og er begyndt at vaere mere vaagen eller i hvert fald urolig efter amning. Saa i nat var jeg vaagen on/off en time efter amning kl. 1:30. Det traekker taender udzzzzz.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

den har vi os prøvet men den ville han ik ha.. :) men han vil nu heller ik ha det andet mere, så nu kører vi på arlas babymælk...

Sikke en lille droennert rolleyes.gif

Jeg fik navnet paa en anden af boernelagen, som skulle smage godt, saa den kommer paa banen, hvis ikke han vil have denne her. Men tak for din erfaring, for det er jo ikke nemt. Jeg spurgte ogsaa om der var noget tilskud at hente, men det er der ikke. Pyt nu med det, naar det drejer sig om saa lidt. Hvis ikke han vil have noget af det, saa maa jeg jo fortsat amme kl. 23 :)

Kan man blande det i MM, egentlig? Hvis nu det tiltaler ham mere... unsure.gif

Vi har prøvet først med MME natflaske og så med vælling natflaske.. MME virkede ikke, han vågnede lige så ofte.. Vælling gik helt i skvadder og blev bare en rigtig rigtig dårlig nat..

Mads får grød til middag og grøntsagsmos til aftensmad og alligevel spiser han kl 22, 01, 03, 05 og 07 = jeg er så TRÆT!!!

Ak, din stakkel icon_hug.gif Jeg vil ikke give vaelling alligevel, har laest at det bare saetter maven paa overarbejde og er taeskesvaert for dem at fordoeje... Men haaber at MME kan give lidt mere soevn. Som sagt maa han gerne spise hos mig om natten, bare liiiige give mig minimum 3 timer sammenhaengene en gang hver nat. JEg haaber han vil tage imod tilbuddet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bestilte forresten ogsaa ammete, hvis nu det skulle hjaelpe lidt paa produktionen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja han er en drønnert.. men bare han gider at spise nu så er jeg glad.. :loveshower håber at vi snart kan starte på grød... :whistling

var det pepticate det navn du fik?? :rolleyes

håber det lykkedes for dig at få ham til at tage et længere stræk... :goodluck

nej det må man ikke.. det siger min sp ihvertfald.. så er det hvis noget med at effekten går af.. men er ik helt inde i det...men du kan bruge mm når du engang ska igang med grød... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik navnet paa en anden af boernelagen, som skulle smage godt, saa den kommer paa banen, hvis ikke han vil have denne her. Men tak for din erfaring, for det er jo ikke nemt. Jeg spurgte ogsaa om der var noget tilskud at hente, men det er der ikke. Pyt nu med det, naar det drejer sig om saa lidt. Hvis ikke han vil have noget af det, saa maa jeg jo fortsat amme kl. 23 :)

Kan man blande det i MM, egentlig? Hvis nu det tiltaler ham mere...

Min SP foreslog at jeg kunne blande noget MM i Althéraen, for at det var nemmere at få ham til at tage det - så det går jeg ud fra man godt må :rolleyes

Edit: Bliver lige helt i tvivl om hvad du mener... Altså man blander MME efter anvisningen og kan derefter blande noget MM i det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camilla! Inden du tyr til MME/drømmeflaske, så stop lige op en halv :)

Her har vi været i samme tigerspring i 3 uger nu! Anna er jo på flaske! Så MME garanterer intet.

For aflastning af dine bryster, så sker der desværre bare det at din produktion falder, hvis du erstatter et måltid.

Jeg ved fra erfaring fra veninder og faglitteratur at det tigerspring stopper igen! MEN det er langt og krævende!

Jeg vil dog give dig lidt medfølelse og sige at vi også er dér :)

Når Noah er disponeret for allerig, så synes jeg bestemt du skal holde fast i din egen vilje :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camilla! Inden du tyr til MME/drømmeflaske, så stop lige op en halv :)

Her har vi været i samme tigerspring i 3 uger nu! Anna er jo på flaske! Så MME garanterer intet.

For aflastning af dine bryster, så sker der desværre bare det at din produktion falder, hvis du erstatter et måltid.

Jeg ved fra erfaring fra veninder og faglitteratur at det tigerspring stopper igen! MEN det er langt og krævende!

Jeg vil dog give dig lidt medfølelse og sige at vi også er dér :)

Når Noah er disponeret for allerig, så synes jeg bestemt du skal holde fast i din egen vilje :)

Hvis dine ord ikke trøster Camilla, så trøster de i hvert fald Kamilla :)

Det er nemlig mega hårdt! Men en fase.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja han er en drønnert.. men bare han gider at spise nu så er jeg glad.. :loveshower håber at vi snart kan starte på grød... :whistling

var det pepticate det navn du fik?? :rolleyes

håber det lykkedes for dig at få ham til at tage et længere stræk... :goodluck

nej det må man ikke.. det siger min sp ihvertfald.. så er det hvis noget med at effekten går af.. men er ik helt inde i det...men du kan bruge mm når du engang ska igang med grød... :)

Ja, det vigtigste er, at de spiser...

Nej, det var Humana 1 og noget med N, som er fra Nestle... Det er Althèra ogsaa, saa vidt jeg ved :)

Min SP foreslog at jeg kunne blande noget MM i Althéraen, for at det var nemmere at få ham til at tage det - så det går jeg ud fra man godt må :rolleyes

Edit: Bliver lige helt i tvivl om hvad du mener... Altså man blander MME efter anvisningen og kan derefter blande noget MM i det ;)

Ja, at man laver MME, som man skal efter anvisning og saa blander MM i. Det er der aabenbart forskellige meninger om, men hvis din SP siger god for det. Det skulle nemlig ikke vaere det, der smager bedst, selvom det ellers er godt for dem wink.gif

Camilla! Inden du tyr til MME/drømmeflaske, så stop lige op en halv :)

Her har vi været i samme tigerspring i 3 uger nu! Anna er jo på flaske! Så MME garanterer intet.

For aflastning af dine bryster, så sker der desværre bare det at din produktion falder, hvis du erstatter et måltid.

Jeg ved fra erfaring fra veninder og faglitteratur at det tigerspring stopper igen! MEN det er langt og krævende!

Jeg vil dog give dig lidt medfølelse og sige at vi også er dér :)

Når Noah er disponeret for allerig, så synes jeg bestemt du skal holde fast i din egen vilje :)

Jeg ved det og ventede ogsaa bare paa dig, darling wink.gifKiss.gif

Skide tigerspringsfaser... jeg ville oenske, jeg kunne sige det og foele det: Det er en fase, det er en fase...

Nu gaar jeg ud fra, at hvis Noah foer havde 18, 23, 3, 6, 9, som jeg synes er ok, men nu har 19, 21, 23, 2, 4, 6, 9, saa er du enig i, at det er MANGE gange, han spiser hos mig paa det halve doegn wink.gif M sover endda pt mest paa sofaen, for han skal jo arbejde. Jeg faar en halv/hel times soevn ekstra om morgenen og en halv time om eftermiddagen, hvor M har Noah. Men jeg ER traet og foeler mig langsomt ogsaa liiidt irritabel... Det kan heller ikke vaere godt for produktionen unsure.gif

Jeg havde aldrig troet, at jeg skulle overveje at give en flaske, men hvis det da ellers virker efter hensigten. ellers saa vil vi droppe det igen med det samme.

Nu har jeg i foerste gang bestilt det, saa ser vi... i hvert fald er er jeg parat til en aendring, medmindre det vender lidt. Noah spiste kl. 19 og nu igen 22:40 her til aften. Nu er jeg spaendt paa natten....

EDIT: PS. vil lige tilfoeje, at jeg jo har tabt mig til 52 kg nu, saa jeg haaber ikke, at jeg skal tabe mig mere... must eat more ;)

Jeg gaar i braedderne zzzzz.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er sød :kiss

I tigerspringsfasen er den fordeling af måltider vist normalt. Sådan så det også ud her. Det er ret vildt.

Uanset hvad du beslutter, så skal du vide, at hvis du giver flaske nu, så vil der komme rod i din produktion, da den afhænger 100% af efterspørgsel :) Men det ved du sikkert godt, og jeg kan GODT forstå, hvis du ikke orker mere.

Det er bare ikke sikkert at han sover bedre hvis du begynder på MME.

Da jeg begyndte at give halv flaske, gik der lige nøjagtig 3 uger, så var min produktion = 0, og det var selvom at flaskemængden var konstant. Derfor gik vi altså ret hurtigt over til fuld flaske. Det var jeg ærgerlig over, men Anna er heldigvis ikke disponeret for hverken eksem, overvægt eller allergi, og derudover så kunne min krop "ikke holde til det" - jeg tabte mig rigtig meget over kort tid.

Som du siger HUSK at drik meget (og spis, men det er væskemængden er afgørende). Hvis du synes, dine bryster er lidt udmalket (I wonder why! :whistling), så prøv med hvidtøl ( min. 3 om dagen) - Måske du allerede har prøvet det - men det er jo oplagt her i juletiden ;)

Håber for dig at det vender snart og at Noah igen er tilbage i sin gamle rytme :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er sød :kiss

I tigerspringsfasen er den fordeling af måltider vist normalt. Sådan så det også ud her. Det er ret vildt.

Uanset hvad du beslutter, så skal du vide, at hvis du giver flaske nu, så vil der komme rod i din produktion, da den afhænger 100% af efterspørgsel :) Men det ved du sikkert godt, og jeg kan GODT forstå, hvis du ikke orker mere.

Det er bare ikke sikkert at han sover bedre hvis du begynder på MME.

Da jeg begyndte at give halv flaske, gik der lige nøjagtig 3 uger, så var min produktion = 0, og det var selvom at flaskemængden var konstant. Derfor gik vi altså ret hurtigt over til fuld flaske. Det var jeg ærgerlig over, men Anna er heldigvis ikke disponeret for hverken eksem, overvægt eller allergi, og derudover så kunne min krop "ikke holde til det" - jeg tabte mig rigtig meget over kort tid.

Som du siger HUSK at drik meget (og spis, men det er væskemængden er afgørende). Hvis du synes, dine bryster er lidt udmalket (I wonder why! :whistling), så prøv med hvidtøl ( min. 3 om dagen) - Måske du allerede har prøvet det - men det er jo oplagt her i juletiden ;)

Håber for dig at det vender snart og at Noah igen er tilbage i sin gamle rytme :kram2

Tak, soedeloveshower.gif

Det hjaelper baade med gode raad, forstaaelse og opbakning med hensyn til amning, naar jeg lige nu vakler lidt. Jeg henter MME i dag, men tager det ikke i brug med det samme. Det er ikke daarligt at have i huset, senest engang vi skal til at lave mos, groed osv, og saa giver det mig en form for ro at have det - og en stoerre flaske i huset.

Jeg kan vist ikke faa fat i hvidtoel hernede pokey.gif Men jeg kigger i supermarkedet og jeg har ogsaa bestilt ammethe og har som altid min maelkebombe(muesli), som jeg nu spiser baade morgen og aften inden at gaa i seng. Mit fedt- og vaeskeindtag er meget kontrolleret, saa jeg ved, at jeg faar rigeligt. Jeg baerer Noah meget og vi har samsovet de sidste naetter, ligesom jeg har faaet en lur om dagen. Det jeg kan goere yderligere, er at pumpe lidt ud efter amningerne, saa jeg lige giver det et yderligere spark opad. Jeg tror paa, at den maelkeprod. nok skal oeges og det virker til allerede at vaere paa rette vej :)

Saa har jeg faaet min mens i dag og det har maaske ogsaa drillet os lidt. Ifoelge min app, saa er tigerspringet forbi, men det kan godt vaere, det ikke er tilfaeldet i virkelighedenunsure.gif Det er vildt, som de kan fordele deres maaltider i de faser - crazy, faktisk!

Det er under alle omstaendigheder fint med erfaringerne herindefra, saa jeg tager den rigtige beslutning. Men kan jeg maerke, at hvis jeg selv ryger i svinget, saa kommer den droemmeflaske paa tale igen. Jeg ved godt, at der ikke er garanti for at han sover laengere i traek med flaskemaaltid, men det er jo heller ikke sikkert, at han ikke goer... ;)

balloons.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en opdatering.

Vi har valgt ikke at give droemmeflaske for nu. Man skulle aabenbart bare true med den laugh.gif Noah kvitterede med at spise kl. 3 og 6 den ene nat, kl. 3:30 den anden og i nat kl. 3 og 6 igen yay.gif

At min mand saa er lidt af en kegle til at styre natten, det er en anden sag. Vi har proevet at jeg sov i stuen, saa ville han hente mig, naar jeg skulle amme. Det gik ogsaa fint foerste nat, men anden nat og i nat er gaaet helt i ged for ham. Han er alt for soevnig og tror han er sulten, naar det bare er sut, han soeger, og giver sut istedet for at hente mig... Saa er han ogsaa haabloes til at holde Noah i ro, saa han kan falde i soevn, saa han var aabenbart vaagen en time i nat efter endt amning. Efter amning kl. 6 gik jeg ind igen, for Noah var tydeligvis vaagen, men jeg ved at han sagtens kan falde i soevn og sove et par timer mere. M jagede jeg ud i stuen og saa sov den lille familie til 8:30 :)

(M snorker helt vildt pt, men er ved at faa det undersoegt og behandlet, derfor sofahejs...)

Naa, men tiltag har aabenbart virket, for maelken flyder og her til formiddag maatte jeg kapitulere og malke ud fra venstre. Det var blevet til betonbryst og jeg synes jo kun, at jeg tog toppen. Men der kom 100 ml paa no time og Noah spiste alligevel lystigt ved det kort tid efter blink.gif

Saadan kan det gaa, og jeg er glad for fortsat at fuldammeballoons.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en opdatering.

Vi har valgt ikke at give droemmeflaske for nu. Man skulle aabenbart bare true med den laugh.gif Noah kvitterede med at spise kl. 3 og 6 den ene nat, kl. 3:30 den anden og i nat kl. 3 og 6 igen yay.gif

At min mand saa er lidt af en kegle til at styre natten, det er en anden sag. Vi har proevet at jeg sov i stuen, saa ville han hente mig, naar jeg skulle amme. Det gik ogsaa fint foerste nat, men anden nat og i nat er gaaet helt i ged for ham. Han er alt for soevnig og tror han er sulten, naar det bare er sut, han soeger, og giver sut istedet for at hente mig... Saa er han ogsaa haabloes til at holde Noah i ro, saa han kan falde i soevn, saa han var aabenbart vaagen en time i nat efter endt amning. Efter amning kl. 6 gik jeg ind igen, for Noah var tydeligvis vaagen, men jeg ved at han sagtens kan falde i soevn og sove et par timer mere. M jagede jeg ud i stuen og saa sov den lille familie til 8:30 :)

(M snorker helt vildt pt, men er ved at faa det undersoegt og behandlet, derfor sofahejs...)

Naa, men tiltag har aabenbart virket, for maelken flyder og her til formiddag maatte jeg kapitulere og malke ud fra venstre. Det var blevet til betonbryst og jeg synes jo kun, at jeg tog toppen. Men der kom 100 ml paa no time og Noah spiste alligevel lystigt ved det kort tid efter blink.gif

Saadan kan det gaa, og jeg er glad for fortsat at fuldammeballoons.gif

Dejlig opdatering!! :yay :yay :yay

Glæder mig til vi også når ud på den anden side. Har nu haft 3 nætter med mad hver 1½-2. time, og det er mig en gåde hvordan jeg skal holde til det i 3 uger? Hvad gjorde du? :help

Hvordan kunne du være frisk og lege med Noah når du næsten ikke havde sovet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig opdatering!! :yay :yay :yay

Glæder mig til vi også når ud på den anden side. Har nu haft 3 nætter med mad hver 1½-2. time, og det er mig en gåde hvordan jeg skal holde til det i 3 uger? Hvad gjorde du? :help

Hvordan kunne du være frisk og lege med Noah når du næsten ikke havde sovet?

NEJ, jeg kunne ikke vaere frisk, men man klarer det, soede du icon_hug.gif Min mand tager Noah med ud om morgenen og soerger for at jeg lan faa en lur om eftermiddagen. Det goer undervaerker. Det er knokkelhaardt, men det er bare med at faa sovet paa andre tidspunkter. I en snaever vending kan Noah godt ligge og smaasove paa sofaen ved siden af mig i en halv times tid, saa kan jeg faa min powernap. Det gjorde vi saa sent som i gaar og det er guld. Ellers vikle, skraastol, kravlegaar og legetoej, mens du lige faar ordnet det noedvendige hjemme. Saa kan du imens snakke med Sophia om, hvad du goer og give et nummer eller to. Jeg er ferm udi Mariehoenen Evigglad, mens jeg lige ordner koekken og Noah har sin lille abe at tygge paa whistling.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare FEDT for dig at kunne ligge drømmeflasken lidt på hylden endnu! Hvad er det egentligt? Vælling?

Det er så godt at du fortsætter med at amme Noah-musen :7himmel

Det lyder lidt træls, det med at M ikke kan finde ud af at få Noah til at sove videre igen med det samme om natten. Man frygter vel lidt det kan blive en vane for Noah at ligge vågen efter måltidet. Herhjemme har E kun haft Anna en nat (med både flaske/putning og sut), derfor ved jeg ikke rigtig hvad i kan gøre for, at det bliver nemmere for M. Måske skal du vise ham nogle tricks? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER