StineDJ

At fortælle manden det..

31 indlæg i dette emne

Var der nogen af jer der fortalte om graviditeten til manden/kæresten på en lidt sjov eller anderledes måde?

Fortæl fortæl... :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg lagde to sutter, en af hver farve, ned i en æske sammen med testen og skrev på den at det var en gave til ham...

Han regnede den hurtigt ud og blev meget glad :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte en sutteklud og pakkede ind. Der gik lidt før han fattede hvad han skulle bruge den til, men så ville han altså gerne have lov til at se de positive tests :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lagde to sutter, en af hver farve, ned i en æske sammen med testen og skrev på den at det var en gave til ham...

Han regnede den hurtigt ud og blev meget glad :-)

Det var en sød måde :)

Ved min datters far gjorde jeg ikke noget ud af det, men det vil jeg enormt gerne gøre denne gang, specielt fordi det er noget vi har kæmpet i lang tid for..

Jeg købte en sutteklud og pakkede ind. Der gik lidt før han fattede hvad han skulle bruge den til, men så ville han altså gerne have lov til at se de positive tests :7himmel

Lyder skønt, god ide med en slags gave :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik to streger i går, og da manden kom hjem, havde jeg skrevet "hej far, vi ses til juli" på min mave.

Jeg fortalte ham at jeg havde noget jeg skulle vise ham, og løftede så op i blusen, med resultatet, at han gik fra forvirring, til stor overraskelse og sagde "er det rigtigt!!??" og så krammede han mig længe med tårer i øjnene.

Efterfølgende fik han både hoppet lidt rundt og kysset mig ret meget, så alt i alt en ret stor succes :)

Det er første graviditet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik to streger i går, og da manden kom hjem, havde jeg skrevet "hej far, vi ses til juli" på min mave.

Jeg fortalte ham at jeg havde noget jeg skulle vise ham, og løftede så op i blusen, med resultatet, at han gik fra forvirring, til stor overraskelse og sagde "er det rigtigt!!??" og så krammede han mig længe med tårer i øjnene.

Efterfølgende fik han både hoppet lidt rundt og kysset mig ret meget, så alt i alt en ret stor succes :)

Det er første graviditet.

Nåååårh... :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan se du er mamma Stine - hvordan fortalte du det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan se du er mamma Stine - hvordan fortalte du det?

Jeg kom bare ud fra toilettet med testen i hånden, det var meget stille og roligt dengang for snart 6 år siden.. Jeg var 22 og knapt færdig med min uddannelse og vidste godt at det ikke ville blive taget helt vildt godt imod af mine nærmeste, så det var en lidt behersket glæde vi havde dengang, lige indtil uroen havde lagt sig :)

Men denne gang(med en anden mand) er det noget helt andet, der står nærmest familie på sidelinien og hepper :unsure

Og jeg ved at J bliver SÅ lykkelig, så vil bare gerne gøre noget ekstra når det engang bliver vires tur sammen :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kom bare ud fra toilettet med testen i hånden, det var meget stille og roligt dengang for snart 6 år siden.. Jeg var 22 og knapt færdig med min uddannelse og vidste godt at det ikke ville blive taget helt vildt godt imod af mine nærmeste, så det var en lidt behersket glæde vi havde dengang, lige indtil uroen havde lagt sig :)

Men denne gang(med en anden mand) er det noget helt andet, der står nærmest familie på sidelinien og hepper :unsure

Og jeg ved at J bliver SÅ lykkelig, så vil bare gerne gøre noget ekstra når det engang bliver vires tur sammen :biglove

Det er altid dejligt med støtte. Vi nåede desværre ikke at fortælle omgangskredsen det (udover min bror og en veninde) inden jeg tabte det.

Så næste gang får mine forældre det af vide hurtigt.

Hepper på dig :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er altid dejligt med støtte. Vi nåede desværre ikke at fortælle omgangskredsen det (udover min bror og en veninde) inden jeg tabte det.

Så næste gang får mine forældre det af vide hurtigt.

Hepper på dig :goodluck

Tak, og i lige måde :stork

Vi er ikke enige herhjemme, jeg vil også fortælle tidligt, J er typen der gerne vil vente.

Men jeg er sikker på jeg ville have brug for mine forældre som støtte hvis jeg mistede..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, og i lige måde :stork

Vi er ikke enige herhjemme, jeg vil også fortælle tidligt, J er typen der gerne vil vente.

Men jeg er sikker på jeg ville have brug for mine forældre som støtte hvis jeg mistede..

Det var præcis den følelse vi stod med bagefter at vi godt ville have haft at mine forældre vidste det (hans er ikke inde i billedet), så de kunne have "fulgt" os - de støttede os da de fik det af vide, men det var da heller ikke ligeså sjovt at fortælle, at man havde tabt, som det ville være at fortælle at man var gravid...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fortalte det slet ikke på nogen speciel måde, ville egentlig gerne men da jeg endelig stod med de 2 streger var der ikke så meget at gøre end at skynde mig ind og vække manden og vise ham det.

Desuden synes jeg det er så stort at uanset hvordan man siger det er det nok lige så fed en oplevelse :)

Jeg vækkede manden, holdt testen op og sagde "jeg tror der er 2 streger". En kombination af at han lige var blevet vækket, at testen var for tæt på og modlys gjorde at han ikke kunne se det så helt panisk råbte han"jeg kan ikke se det!!!". :lolhit Efter få sek så han det dog :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved vores første sagde jeg det bare. Det var ikke planlagt og jeg vidste at der ikke ville blive taget super godt imod det. Vi havde kun kendt hinanden i knap 2 år og havde havde været gået fra hinanden i i 8 måneder i den periode. Min mand havde lige købt hus og jeg flyttede med.

Jeg var aldrig i tvivl om at beholde barnet, men min mand skulle bruge tre dage på at komme sig og valgte heldigvis både mig og barnet.

De to efterfølgende graviditeter har min mand spottet tegnene før mig, så ingen søde "jeg-er-gravid" historier herfra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg havde hele min teenage tid fået at vide at jeg nok skulle afskrive børn... Heldigvis skræmte det ikke min mand væk da jeg mødte ham... Da jeg blev 20 vendte lægerne dog men vi fik at vide at vi skulle skynde os... Så vi gik i gang... 2 år efter havde vi mere eller mindre mistet modet.... Manden skulle holde fødselsdag om aften for vennerne = store mængder alkohol... Min mens var forsinket som den havde været mange gange før, så jeg tog en test bare just e in case... Tissede på pinden da jeg stod op og glemte det igen indtil uret bippede... Kiggede på testen og så to meget tydelige streger... Gik fuldstændig i sort og gik ind i soveværelset hvor manden stadig sov... Sagde til ham at han altså var nød til at stå op hvorefter han blev sur og brokkede sig... Sagde at han altså var nød til at stå op for jeg var gravid og vidste ikke hvad jeg skulle gøre.. han kiggede underligt på mig hvorefter at han faldt ud af sengen og begyndte at snurre rundt om sig selv mens han grinede åndssvagt og råbte "JEG ER VÅGEN! JEG ER VÅGEN!"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde taget graviditetstesten ind sammen med et sødt brev og et billede af maven, hvor jeg havde skrevet "hej far". Ventede længe på at han kom hjem fra arbejde og firmabowling. Vi havde også prøvet i lidt tid og han har prøvet med tidligere kæreste, så glæden var stor, fordi vi ikke troede vi kunne.

Familien fik det at vide d 23/12 hvor vi havde pakket en billedramme ind med et digt og billede af storken.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skrev ,, Godmorgen far,, på maven og vækkede ham sammen med testen i hånden. Han var temmelig søvndrukken, men efter at have kigget på både maven og testen gik det dog langsomt op for ham :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde købt 2 sutter og 2 body'er i str. 50, som jeg havde pakket ind og skrevet et brev, at den lille glædede sig til at komme til juli, og at far gerne måtte passe på disse ting, til han/hun kommer til verden...

Han blev lidt overrasket, men nu glæder han sig helt vildt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var min mand der købte testen til mig, så han stod mere eller mindre på spring udenfor døren til badeværelset for at høre resultatet, så der var ikke meget spænding over måden at fortælle det på her ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde hele min teenage tid fået at vide at jeg nok skulle afskrive børn... Heldigvis skræmte det ikke min mand væk da jeg mødte ham... Da jeg blev 20 vendte lægerne dog men vi fik at vide at vi skulle skynde os... Så vi gik i gang... 2 år efter havde vi mere eller mindre mistet modet.... Manden skulle holde fødselsdag om aften for vennerne = store mængder alkohol... Min mens var forsinket som den havde været mange gange før, så jeg tog en test bare just e in case... Tissede på pinden da jeg stod op og glemte det igen indtil uret bippede... Kiggede på testen og så to meget tydelige streger... Gik fuldstændig i sort og gik ind i soveværelset hvor manden stadig sov... Sagde til ham at han altså var nød til at stå op hvorefter han blev sur og brokkede sig... Sagde at han altså var nød til at stå op for jeg var gravid og vidste ikke hvad jeg skulle gøre.. han kiggede underligt på mig hvorefter at han faldt ud af sengen og begyndte at snurre rundt om sig selv mens han grinede åndssvagt og råbte "JEG ER VÅGEN! JEG ER VÅGEN!"

Årh for en dejlig fødselsdagsgave! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke nogle dejlige fortællinger :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste blev kørt ned, og skulle igennem en rimelig stor operation, hvor vi begge var bange for udfaldet, og vi egentligt først skulle testes på brædstrup (ivf behandling), 2 dage senere, købte jeg en test, som jeg knap nok rørte, inden den var positiv. Og da han så kom op fra opvågning, og vi begge græd. (de måtte fjerne muskel og nerver i benet, så han skal gå med skinne resten af livet ). Så tog jeg testene frem og sagde at vi trods alt skulle glæde os til at blive forældre, og så græd vi endnu mere dog af glæde :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste blev kørt ned, og skulle igennem en rimelig stor operation, hvor vi begge var bange for udfaldet, og vi egentligt først skulle testes på brædstrup (ivf behandling), 2 dage senere, købte jeg en test, som jeg knap nok rørte, inden den var positiv. Og da han så kom op fra opvågning, og vi begge græd. (de måtte fjerne muskel og nerver i benet, så han skal gå med skinne resten af livet ). Så tog jeg testene frem og sagde at vi trods alt skulle glæde os til at blive forældre, og så græd vi endnu mere dog af glæde :biglove

Rørende historie :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt de fineste oldschoool babysko i brun (så kan de bruges både til en dreng eller en pige :) )

Ideen er, at når jeg tester positiv vil jeg pakke skoene ud, sætte dem pænt på æsken sammen med den positive test :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste blev kørt ned, og skulle igennem en rimelig stor operation, hvor vi begge var bange for udfaldet, og vi egentligt først skulle testes på brædstrup (ivf behandling), 2 dage senere, købte jeg en test, som jeg knap nok rørte, inden den var positiv. Og da han så kom op fra opvågning, og vi begge græd. (de måtte fjerne muskel og nerver i benet, så han skal gå med skinne resten af livet ). Så tog jeg testene frem og sagde at vi trods alt skulle glæde os til at blive forældre, og så græd vi endnu mere dog af glæde :biglove

Hvor forfærdeligt. Håber at han bliver okay!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER