My-Moren

Baby Language..

12 indlæg i dette emne

Jeg blev af en bekendt gjort opmærksom på en kvinde der har fundet ud af at Babyer har fem forskellige lyde, hvor de fortæller deres behov. Altså baby sprog. Linket kan findes på Youtube og er fra Oprah (where else ;) )

Jeg vidste ikke lige om jeg ville tjekke det ud, da Charlie (min baby) ikke er super meget ked af det.. Men gav det en chance og må sige det virker sgu! Det gjorde at hans 8 ugers tigerspring var noget nemmere at komme igennem, da jeg kunne høre hvad han bad om.

Jeg er dybt imponeret og ville lige dele det med jer, da jeg tror det ville kunne hjælpe mange og undre mig egentlig over at det ikke har bredt sig som en steppebrand! :)

Måske der allerede er en tråd herinde med det, det ved jeg ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der var en herinde der delte det inden vi fødte, så jeg var heldigvis forberedt, men skeptisk! Men du har ret,det virker og det er virkelig rart, når man ved, hvad ens baby beder om! Jeg bliver helt stolt hver gang, det eksempelvis er bøvselyden og kort tid efter kommer der en bøvs :balloon haha! De små glæder i hverdagen :)

Men det virker vist kun de første tre måneder, efter det har babyer lavet sit eet personlige sprog.. Så nu må vi se :)

Men det er virkelig smart!!! :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg brugte det også da Astrid var helt lille. Så dejligt at jeg kunne bruge og tyde hendes lyde. Jeg brugte godt nok kun lyden for mad og bøvs.

Jeg kunne jo lynhurtigt høre om de lyde hun sagde fra barnevognen var, jeg er sulten eller jeg skal bare lige bøvses så kan du putte mig igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også brugt det på Camille.. Ddet kræver lidt øvelse, men det virker :) Man skal bare lide tyde, hvordan ens baby lyder :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:super

Det har irriteret mig lidt, at jeg ikke har været god nok til at høre forskel på hendes gråd, for var godt klar over, at der er forskel, men ved at få lydene "på skrift" fra videoen, tror jeg det vil være noget nemmere. Jeg glæder mig til at finde ud af, om det virker :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne desværre ikke høre det med min pige :( Prøvede ellers ihærdigt efter jeg hørte om lydene.

Men jeg kunne tydeligt høre det på en venindes pige som var 1 måned ældre... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eliah siger de fleste af lydene men de betyder ikke det de "skal" f.eks. siger han tit "eh" som skulle betyde at han skal bøvse, men når jeg så tog ham op på skulderen kom der ikke noget, og han begynder sådan set heller ikke at græde når han siger den lyd... jeg var ellers meget fascineret af det... dry.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eliah siger de fleste af lydene men de betyder ikke det de "skal" f.eks. siger han tit "eh" som skulle betyde at han skal bøvse, men når jeg så tog ham op på skulderen kom der ikke noget, og han begynder sådan set heller ikke at græde når han siger den lyd... jeg var ellers meget fascineret af det... dry.gif

:ditto Mie har sine egne lyde, jeg kan tolke prut, bøvs, sult og så for det meste træthed men det er ud fra kropssproget. Resten af tiden famler jeg, men det går som regel godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lært at tyde dem alle sammen hos Leah og det er bare SÅ rart at vide hvad hun vil. Jeg har haft sværest ved ''owh'' sove lyden. Det kan også være lidt svært når hun er træt, sulten og er utilpas på EN gang :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lært at tyde dem alle sammen hos Leah og det er bare SÅ rart at vide hvad hun vil. Jeg har haft sværest ved ''owh'' sove lyden. Det kan også være lidt svært når hun er træt, sulten og er utilpas på EN gang :D

Jeg brugte det meget på Lise, da hun var helt lille - og det fungerede rigtig godt. Synes dog der var enkelte lyde hun aldrig rigtig kom med, dem jeg brugte mest var sult og bøvs.

Det virkede dog kun indtil hun var 3-4 mdr, så holdt lydene ikke stik mere. Som Miss.Tang siger var min største udfordring dengang hvis der var flere ting i vejen samtidig :rolleyes . Og hvis hun først blev rigtig ked af det kunne man ikke skelne lydene mere, så var det bare skrig og gråd ud i et.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne desværre ikke høre det med min pige :( Prøvede ellers ihærdigt efter jeg hørte om lydene.

Men jeg kunne tydeligt høre det på en venindes pige som var 1 måned ældre... :rolleyes

Uhhh... det skulle vel ikke være Lina du tænker på :loveshower

En anden sult-lyd er Laaarrrrh... den bruger min niece

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER