mikkelmille

kiropraktor

55 indlæg i dette emne

Hvor er det underligt at der er så stor forskel på læger og SP'er, min SP har jeg ikke set i 5 uger, hun ringede og hørte hvordan det gik, og der fortalte jeg at vi gik til kiropraktor, og hun lød meget mistroisk over for det. Hun havde fortalt at grunden til at han skreg var fordi han voksede så hurtigt, og det gav ondt i maven !

Jeg syntes faktisk at alle dem omkring mig, der skulle kunne hjælpe og give svar, er en flok inkompetente idioter. Det er så træls, for aner ikke hvor jeg ellers skal finde svar på mine spørgsmål.

Jeg følger mit hjerte og min fornemmelse og fortsætter med kiropraktor og zoneterapi :)

Alle råd, uanset hvem det er, er SÅ forvirrende! Vi flyttede jo fra Kbh til Haderslev, da Charlie var ca. 1 mdr. gammel og derfor fik vi jo besøg af SP i Kbh inden og så selvfølgelig nu her efter vi er kommet herned. De to kvinders råd og vejledning er også fuldstændig forskellig. Det er til at blive bims af!

Men nu lytter jeg bare til mine mavefornemmelse, hjerte, osv. og agere derudfra - det er vejen frem for mig :)

Og som skrevet i mit indlæg tidligere, jeg synes du er en fantastisk mor fordi du lytter til din søn!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mange tak for de søde ord, de varmer rigtig meget.. jeg lytter også til mig selv, og ellers spørger jeg familie og venner til råds, jeg er heldigvis ikke den første i vennekreds og familie der får børn, så de har jo været hele møllen igennem for nylig :)

Det er da virkelig noget underligt noget, at de giver så forskellige råd og vejledninger, du er jo ikke flyttet om på den anden side ad jorden :) selvom det godt kunne tyde på at SP'erne kommer fra en eller anden underlig planet, hvor det gælder om at gøre nybagte mødre så forvirrede som muligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for de søde ord, de varmer rigtig meget.. jeg lytter også til mig selv, og ellers spørger jeg familie og venner til råds, jeg er heldigvis ikke den første i vennekreds og familie der får børn, så de har jo været hele møllen igennem for nylig :)

Det er da virkelig noget underligt noget, at de giver så forskellige råd og vejledninger, du er jo ikke flyttet om på den anden side ad jorden :) selvom det godt kunne tyde på at SP'erne kommer fra en eller anden underlig planet, hvor det gælder om at gøre nybagte mødre så forvirrede som muligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja velkommen til en verden, hvor det lader til at ingen i virkeligheden ved helt, hvad de taler om. Tror også at vores egen intuition er vores bedste hjælp et meget langt stykke hen ad vejen.

Kiropraktoren har altså også hjulpet her. Jeg er meget tryg ved ham, og det er tydeligt at han ved, hvad han taler om. Hvis jeg havde været utryg, havde jeg lovet mig selv at gå - for jeg synes trods alt, at det er lidt grænseoveskridende at få "knækket" sin baby.

Hvorom alting er, så har jeg en lille søn nu, som slet ikke er låst i sin nakke. Han har ikke været direkte ulykkelig over det, men han lå i en bananagtig form ofte og ville under ingen omstændigheder have hovedet til højre, når han lå på maven - hvilket resulterede i at han ikke ville træne at holde hovedet. Nu efter tre behandlinger kigger han til alle sider og er mere mobil. Det er skønt, for jeg synes det gør, at jeg kan hjælpe ham bedre med at styrke hans motorik, og vi kan forhåbentlig få stoppet at hans baghovedet bliver skævt og fladt.

Men jeg har hverken spurgt læge eller SP først. Jeg har snakket med min mødregruppe og veninder om erfaringer, og undersøgt det på nettet. Min SP er sød nok, og ved en masse ting, men jeg er overhovedet ikke overbevist om, at hun ved, hvad der er bedst for mig og mit barn. Det er som om, at hun "kun" kan fortælle mig det, jeg alligevel kan læse i hvilken som helst bog. Min læge er super, men jeg følte ikke at jeg havde behov for hendes råd. Jeg kunne jo se at min søn var forhindret i at bevæge sig frit...

Så hvis du har en god mavefornemmelse med kiropraktikken, så synes jeg du skal fortsætte - hvis det hjælper altså. Måske kan du tale med kiropraktoren om lægens reaktion, og få hans vurdering? Din søn skal i hvert fald ikke græde sig i søvn hele tiden. I så fald er du jo en god mor, fordi du forsøger at afhjælpe de problemer han kan have.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til kiropraktor i morgen, og der efter læge, så jeg havde tænkt mig at fortælle kiropraktoren hvordan lægen reagerede, og evt fortælle lægen hvad kiropraktoren så siger til mig :) jeg er helt tryg ved min kiropraktor, hun er det sødeste menneske der nusser og snakker med min søn, hun virker meget kompetent, og behandler ikke hvis der ikke er grund til det, hun har speciale i babyer, så hun ved hvad hun laver..

Er spændt på hvad dagen i morgen bringer.

Dejligt at det også har virket på din dreng, det betyder bare alt at de har det godt de små.. kan i hvert fald mærke at jeg bliver meget ked af det når han ikke har det optimalt, og når jeg bliver forvirret af en dum læge ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER