mikkelmille

kiropraktor

55 indlæg i dette emne

Nej det går da ikke, så kan han vel blive skæv i baghovedet også? :) håber de kan hjælpe :)

Det er jo lige præcis det! Skævt baghoved.. øv! Han er heldigvis ikke så skæv endnu, men man kan se hvilken side han ynder at ligge mest til. Vi kæmper dog med alle midler for at få ham til at ligge til den anden side også.. Men han er en stædig lille en ;) Så nu skal der ringes til en kiropraktor i morgen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vores kiropraktor sørgede for at Victor ligger med hovedet til begge sider nu.. og for hver da der går sover han lidt bedre - og bedst af alt.. JEG KAN næsten AMME vi er nede på en flaske...!!! ammer godt nok en time af gangen.. men satser på det bliver bedre efter tirsdag. det er de bedste 486 vi har givet ud - det er jo billigere næste gang.. han sov fra 18.30-9 i morges kun vågen for at spise....

Det med spise tiden kommer helt af sig selv. Nu kan jeg ikke huske hvornår han er fra(?). Men Leah har indtil for en ugen siden spist i 1,5-2 timer og på begge bryster. Nu tager hun det ene på 20-30 min :loveshower Det er sådan en befielse, så du kan godt glæde sig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tror også kun det bliver nemmere - i tre uger har jeg givet flaske - og sundhedspl sagde at jeg nok måtte indse jeg ikke kunne redde amningen.. men nu hvor han sutter bedre og jeg drikker nusse øl og spiser smmebombe kan jeg nu mætte ham nogenlunde.. han har ikke haft behov for flaske idag :) endnu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv vi går tilbagefald her hjemme :( har haft en dreng med ondt i dag.. han har kun afføring hver andet døgn og han får flaske, hvad kan man gøre ved det? Det er ikke hårdt, på det er ikke derfor :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv vi går tilbagefald her hjemme :( har haft en dreng med ondt i dag.. han har kun afføring hver andet døgn og han får flaske, hvad kan man gøre ved det? Det er ikke hårdt, på det er ikke derfor :(

hsr du prøvet at lave sukker vand..? 2 teskeer med top sukker og 20ml kogende vand på køl og så i flaske..? vi har også haft nogle dage hvor jeg tænkte at det gik tilbage med Victor - men i dag (5 dage efter kiropraktor besøg) har vi en næsten "normal" baby som sover og ikke græder.. alternativ med hård mave så masser maven varm en stofble i tumbler og læg på maven, cykel med benene.. det plejer at virke her - dog er varme og sukker vand mest effektiv herhjemme..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv vi går tilbagefald her hjemme :( har haft en dreng med ondt i dag.. han har kun afføring hver andet døgn og han får flaske, hvad kan man gøre ved det? Det er ikke hårdt, på det er ikke derfor :(

<

Vi giver gerne fennikel the herhjemme (og hvis du ikke ammer, så bio gaia dråber i MME), det er ret effektivt! Og ja, så cykle, cykle, cykle, hver gang han bliver skiftet :) Massage fra navle og rundt med uret sætter også gang i presse effekten herhjemme!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv vi går tilbagefald her hjemme :( har haft en dreng med ondt i dag.. han har kun afføring hver andet døgn og han får flaske, hvad kan man gøre ved det? Det er ikke hårdt, på det er ikke derfor :(

Nu ved jeg godt du har haft et lidt andet ammeforløb end mig. Men de først 3-4 uger fik Leah MME 3-4 gange i døgnet efter hun havde tømt mine bryster fordi der ikke var nok til hende. Og selv om du gerne vil have det 100% på amning tror jeg du skal tilladde dig selv at det er i orden der går lidt tid før din mælk er nok til ham. VED godt det er svært og det er SÅ meget nemmere at sige. Og jeg håber virkelig det lykkedes for dig :kram

Jeg har ikke så mange andre foreslag til maven end dem der er i forvejen. Håber du finder noget der virker! Leah har også lidt med maven, men har dog lorte bleer 2-3 gange i døgnet. Men det er stadig hårdt når hun græder hjerteskærende fordi det gør ondt og jeg ikke kan hjælpe hende..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så har vi været til kiropraktor - denne gang var han helt skæv i ryggen og lå formet som banan - men nakken var fin nu.. hun mener vi skal have to behandlinger mere.. og nu sover han sødt oven på en nat uden søvn..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så har vi været til kiropraktor - denne gang var han helt skæv i ryggen og lå formet som banan - men nakken var fin nu.. hun mener vi skal have to behandlinger mere.. og nu sover han sødt oven på en nat uden søvn..

Åhhh - skønt :loveshower Vi daffer afsted med Supermanden i morgen, så håber vi at han snart vil ligge med hovedet til begge sider :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi været forbi kiropraktoren med Charlie. Og sikke en forskel! Jeg kunne se det ske. Det var ret vildt!

Super sød kiropraktor ovenikøbet også. Hun spurgte ind til en masse og fik os til at føle helt vildt godt tilpas! Ydermere har hun for år tilbage arbejdet hos den kiropraktor jeg gik hos på Frederiksberg - pudsigt! Og deres historie mindede meget om vores, med at de flyttede her tilbage efter at have fået deres søn.

Nå men Charlie fik det på et split sekund bedre kunne man se. Hun knækkede nakken og sagde "hold da op, hørte i det". Normalt sagde hun at man ikke kunne høre knækkene ved en baby, men det kunne man altså ved Charlie. Så han har været godt låst. Hun sagde også, at grunden til at hun spurgte ind til om hvor meget øjenkontakt vi havde med ham, var fordi hun synes ikke hun havde meget, men at det var der jo ikke noget at sige til, fordi hvis han har ondt har han jo ikke lyst til kontakt. Lidt lige som hvis man har hovedpine, så gider man ikke heller ikke kontakt med andre. Og vupti efter hun knækkede nakken, så kunne vi bare få super meget øjenekontakt. Han valgte heller ikke kun at ligge med hovedet til højre, men nu også lige op og endda vendte hovedet til venstre..

TOTAL succes :) Og en super glad mor her :loveshower

Vi skal afsted igen på Fredag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

dejlig opdatering...!! det er skønt når det virker.. Victor bliver også langsomt mere selskabelig - men han smiler ikke endnu (7uger gammel) i kunne heller ikke høre knæk. men da vi var afsted igår lå han formet som et c og idag sover han super fint og flot...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været afsted 2. gang i mandags, og der er klart bedring på vej.. vi skal afsted igen mandag.

Kiropraktoren mener måske han har en ryg sygdom som gør at hans led låser. Både min mand, og alle mændene i familien har dårlig ryg, så nu skal det undersøges.

Syntes det er en kæmpe lettelse at vide at der var en grund til at han skreg, og at vi nu kan hjælpe ham :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Majken lidt sjovt du skriver det med øjenkontakt <_< for Celina smilte ikke til mig hun skreg kun og jeg blev mere og mere nervøs :boo men efter i fredags hos healer har hun været en anden OG CELINA SMILER OG SMILER :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower mor her er så STOLT :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi var afsted i tirsdags og siden da er det gået super... skrigturene bliver kortere og Victor er mere vågen og interesseret dog stadig wn lille lidt passiv baby... men det går den rigtige vej - skal afsted igen om en uge - forhåbentlig sidste gang..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HAN SMILTE <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HAN SMILTE <3

Årh hvor dejligt. Babysmil er det bedste:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HAN SMILTE <3

:balloon :loveshower ^_^ :toot :P :yay :D :balloons :7himmel :glad :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HAN SMILTE <3

Årrhhh!!! Dejligt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er så hyggeligt med de små smil. Lillemanden her smiler også nu, mest om morgenen når han vågner ( 6 uger på onsdag).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige et lille måske ubrugeligt tip. Her hjemme føntørrer jeg lukas, når den kører er der ro, han elsker det. Det kan være rigtig rart at gøre når han slet ikke kan finde ro, eller man skal gøre sig klar til at skulle ud af døren..

Føntørreren på en pakke bleer og baby på puslepuden= ingen babygråd... Her hjemme smile.gif

Her er det emhætte og støvsuger der virker.... får hende sjældent i dyb søvn om dagen uden hjælp..... :) Om natten sover hun meget tungt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det emhætte og støvsuger der virker.... får hende sjældent i dyb søvn om dagen uden hjælp..... :) Om natten sover hun meget tungt!

Har du overvejet White Noise app'en? Det kunne være der var en lyd derpå, som Ida synes er helt fantastisk ;) Jeg tænker, det er da liiidt nemmere ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver simpelthen lige nødt til at oprette et nyt indlæg. Vi har gået til kiropraktor siden Lukas var 5 uger gammel, og vi skal afsted igen på onsdag, da hans rygled bliver ved med at låse, og han er dybt ulykkelig og utrøstelig nå han er låst.

Nu var jeg så en tur ved lægen i dag, hvor jeg lige spurgte ham om det var noget jeg burde få tjekket ved lægen også, så blev lægen nærmest sur på mig og kiggede på mig som om jeg var sindsyg at sende min baby til kiropraktor, for til 5 ugers undersøgelsen fandt han ikke noget usædvanligt, og nogle børn græder bare meget sagde han! Græder meget! Min stakkels lille dreng skriger, og stopper ikke før han går kold af udmattelse.

Nu er jeg bare helt vildt ked af det og vildt frustreret, jeg fik en tid til læge til Lukas onsdag, men stopper ikke ved kiropraktor. Hvad ville i gøre? Føler mig som en dårlig mor fordi jeg ikke kontaktede lægen før jeg startede ved kiropraktor.

Undskyld et rodet indlæg, som jeg heller ikke helt ved hvad jeg vil med.. håber nok bare på en bekræftelse af at jeg har gjort det rigtige ved at sende ham til kiropraktor, og ikke læge først.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver simpelthen lige nødt til at oprette et nyt indlæg. Vi har gået til kiropraktor siden Lukas var 5 uger gammel, og vi skal afsted igen på onsdag, da hans rygled bliver ved med at låse, og han er dybt ulykkelig og utrøstelig nå han er låst.

Nu var jeg så en tur ved lægen i dag, hvor jeg lige spurgte ham om det var noget jeg burde få tjekket ved lægen også, så blev lægen nærmest sur på mig og kiggede på mig som om jeg var sindsyg at sende min baby til kiropraktor, for til 5 ugers undersøgelsen fandt han ikke noget usædvanligt, og nogle børn græder bare meget sagde han! Græder meget! Min stakkels lille dreng skriger, og stopper ikke før han går kold af udmattelse.

Nu er jeg bare helt vildt ked af det og vildt frustreret, jeg fik en tid til læge til Lukas onsdag, men stopper ikke ved kiropraktor. Hvad ville i gøre? Føler mig som en dårlig mor fordi jeg ikke kontaktede lægen før jeg startede ved kiropraktor.

Undskyld et rodet indlæg, som jeg heller ikke helt ved hvad jeg vil med.. håber nok bare på en bekræftelse af at jeg har gjort det rigtige ved at sende ham til kiropraktor, og ikke læge først.

Sådan en sur sut til læge! Vi gik altså også til kiropraktor med Charlie udenom lægen!

MEN du er altså ikke nogen dårlig mor, det må du ikke føle! Tværtimod, du lytter jo netop til dig dreng og prøver at gære hvad der er bedst for ham!

Jeg ville også fortsætte hos kiropraktoren og så bare undlade at sige noget til lægen om det.. Det behøves han/hun ikke vide og i den grad ikke, at blande sig i! Det er bare min mening :) Kram til dig!!!!! Stop aldrig med agere på dine moder instinkter!!!! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min læge anbefalede det det gjorde sundhedsplejersken også - fik dog af vide jeg skulle finde en der ofte behandlede spædbørn...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det underligt at der er så stor forskel på læger og SP'er, min SP har jeg ikke set i 5 uger, hun ringede og hørte hvordan det gik, og der fortalte jeg at vi gik til kiropraktor, og hun lød meget mistroisk over for det. Hun havde fortalt at grunden til at han skreg var fordi han voksede så hurtigt, og det gav ondt i maven !

Jeg syntes faktisk at alle dem omkring mig, der skulle kunne hjælpe og give svar, er en flok inkompetente idioter. Det er så træls, for aner ikke hvor jeg ellers skal finde svar på mine spørgsmål.

Jeg følger mit hjerte og min fornemmelse og fortsætter med kiropraktor og zoneterapi :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER